Passat je novim modelom sa obe noge ušao u premijum klasu. Toliko je bolji od konkurencije da su u Americi prosto morali nešto da učine. Ipak, izgleda da afera emisije izduvnih gasova neće biti dovoljna da se Volkswagen uništi. Vreme je da konačno saznate istinu.
Zahvaljujući VW-ovom dileru iz Kragujevca, Amarket Autu, koji mi je ustupio auto na test, kao i uvek u mojim testovima saznaćete i koje su mane ovog modela. Za početak, moram priznati da odavno nisam vozio tako zabavan automobil sa prednjim pogonom.
Tekst i foto: Aleksandar Todorović
TESTIRALI SMO: Volkswagen Passat 2.0 TDI
Iako se iz njegovih elegantnih linija i jednostavnog, odmerenog enterijera to ne bi moglo zaključiti, Passat osme generacije je čistokrvni sportski automobil.
Ne nudi limuzinski komfor prethodne generacije: vrlo je tvrd, dinamičan i izuzetno stabilan. Ima za samo dva centimetra kraće osovinsko rastojanje od Audija A6, od kojeg je pozajmio sve glavne komponente.
Volkswagen Passat je svoju istoriju započeo davne 1973. godine, što ga čini starijm od Golfa tačno godinu dana. Do modela osme generacije, Passat bio je udoban i praktičan porodični automobil. Nije konkurisao BMW-u niti Mercedesu. Bio je klasa za sebe, osmišljen kao prvi model nove generacije VW-ovih modernih automobila sa napred smeštenim vodom hlađenim agregatom i pogonom na prednje točkove. Bila je to revolucija! Četiri decenije kasnije, menadžment VW-a je doneo odluku da Passat smesti u premijum klasu, pa ova generacija započinje neki novi život sa različitom konkurencijom.
Prethodni modeli Passata stvorili su odličan imidž, jer Passat je uvek bio prostraniji, praktičniji, upotrebljiviji i štedljiviji od konkurencije, a najviše zbog štedljivih i pouzdanih dizel motora. Revolucija sa čuvenim TDI motorima sa sistemom pumpa-brizgaljka je završila u muzeju, mahom zbog činjenice da je samo moderniji common-rail sistem mogao da obezbedi Euro 6 tražene emisije gasova. Motor na testu zadovoljava Euro 6+ norme i nema toliko osporavani softver koji “lažira” rezultate emisije u servisu.
Cela priča oko emisije gasova pretvorila se u jednu veliku hajku, a cilj je bio da se nemački proizvođač skine sa trona: VW je ove godine, po prvi put u svojoj istoriji, prodao najviše automobila u svetu i time pretekao Toyotu i General Motors. To je nekima mnogo smetalo, a pošto u svemu ima politike, prave informacije ne dolaze do kupaca. Sada ćete saznati istinu.
VW Passat TDI ima manju emisiju gasova od konkurencije
Citiraću Bizmarka: “Nikad ne verujte ničemu u politici, osim ako nije zvanično demantovano”.
ADAC je zbog čitave ove afere pokrenuo niz merenja količine izduvnih gasova koje automobil ispušta u pokretu. Svi ti podaci su javni i dostupni. Ono što morate znati jeste da automobil koji manje troši ispušta i manje CO2. VW-ov motor na testu 2.0 TDI je jedan od najštedljivijih motora na svetu (samo BMW ima efikasniji agregat), pa samim tim ispušta manje gasova u vožnji od konkurencije.
Američki i evropski propisi i agencije zadužene za proveru istih, ni dan-danas ne proveravaju kolike su zapravo emisije CO2 i Azotovih oksida tokom vožnje. VW je, dakle, ispunjavao sve tražene norme, koje se utvrđuju kada motor radi u automobilu koji stoji. Šta je sporno? Na sajtu ADAC možete odabrati bilo koji model i videti koju emisiju gasova on ispušta.
VW Passat 2.0 TDI ispušta mnogo manje štetnih gosova od slabije, ali rastrošnije Kije Optima 1.7 CRDi. Passat emituje 150 g/km CO2, a Kia čak 168 g/km.
Vrhunske vozne osobine, jedan od najboljih upravljača u klasi, ubedljive kočnice koje se lako i precizno doziraju, izuzetan menjač, velika maksimalna brzina od 227 km/h. Veoma štedljiv, uglađen i veoma elastičan 2,0 TDI agregat. Temeljna zvučna izolacija i jednako moćni farovi. Izuztetno pregledni i dobro raspoređeni instrumenti. Zadovoljavajuća pasivna (87% na Euro NCAP kreš testu) bezbednost za decu (puno bolje od Mercedesa i BMW-a sa 84%). Izuzetno pregledni instrumenti. Plastika komandne table je prijatno mekana, baš onako kako vole vozači u našem region. Veliki prtljažnik (586 litara) ravnih stranica. Mnogo pregrada u putničkom prostoru, koje su velike i dobro raspoređene. Veoma mekana pedala kvačila. Lako se ulazi i izlazi sa zadnje klupe. Odlično drži cenu, brzo se preprodaje. Vrlo dobar imidž. Velika autonomija zahvaljujući prosečnoj potrošnji od 5,9 litara. Gotovo savršen start/stop sistem. Bogata serijska oprema paketa Comfotline. Passat je bolji od BMW-a serije 3 kada se sve ocene saberu.
Tvrda, neudobna sedišta, osim ako imate višak kilograma. Zadnja klupa prosečno udobna, nervira tunel na sredini. Nervira i nagib krova, jer udarate glavom u njega. Ogibljenje ne može da se poredi sa onim na Mercedesu CLA, mnogo nervozno prenosi neravnine sa puta.. Prečnik okretanja bi mogao biti manji. Preglednost nije dobra, a velika dužina otežava uparkiravanje. Električna kočnica sa tasterom je ipak za “penzionere”, meni se nije dopala. U opremi Trendline info ekran je smešno mali. Kasko neizbežni dodatni troškovi za VW u Srbiji. Osnovni Trendline paket je za ovu klasu siromašan. Cena dodatne opreme je paprena: čak treba doplatiti za USB! Preglednost nije sjajna. Garancija od dve godine iritira (4 godine ako pređete manje pd 150.000 km) – zar samo toliko za automobil koji košta više od 25.000 €?
Cena: od 22.739 €
KOMPLETAN TEST PASSATA PROČITAJTE NA MOM DRUGOM SAJTU WWW.TESTOVIAUTOMOBILA.NET. KLIKNITE DOLE NA LINK. HVALA.