VOZILI SMO: VW PASSAT 2.0 TDI

Passat je novim modelom sa obe noge ušao u premijum klasu. Toliko je bolji od konkurencije da su u Americi prosto morali nešto da učine. Ipak, izgleda da afera emisije izduvnih gasova neće biti dovoljna da se Volkswagen uništi. Vreme je da konačno saznate istinu.

Zahvaljujući VW-ovom dileru iz Kragujevca, Amarket Autu, koji mi je ustupio auto na test, kao i uvek u mojim testovima saznaćete i koje su mane ovog modela. Za početak, moram priznati da odavno nisam vozio tako zabavan automobil sa prednjim pogonom.

Tekst i foto: Aleksandar Todorović

TESTIRALI SMO: Volkswagen Passat 2.0 TDI

logo-tst-hr

Iako se iz njegovih elegantnih linija i jednostavnog, odmerenog enterijera to ne bi moglo zaključiti, Passat osme generacije je čistokrvni sportski automobil.

Ne nudi limuzinski komfor prethodne generacije: vrlo je tvrd, dinamičan i izuzetno stabilan. Ima za samo dva centimetra kraće osovinsko rastojanje od Audija A6, od kojeg je pozajmio sve glavne komponente.

vw-passat-todorovic

Volkswagen Passat je svoju istoriju započeo davne 1973. godine, što ga čini starijm od Golfa tačno godinu dana. Do modela osme generacije, Passat bio je udoban i praktičan porodični automobil. Nije konkurisao BMW-u niti Mercedesu. Bio je klasa za sebe, osmišljen kao prvi model nove generacije VW-ovih modernih automobila sa napred smeštenim vodom hlađenim agregatom i pogonom na prednje točkove. Bila je to revolucija! Četiri decenije kasnije, menadžment VW-a je doneo odluku da Passat smesti u premijum klasu, pa ova generacija započinje neki novi život sa različitom konkurencijom.

Prethodni modeli Passata stvorili su odličan imidž, jer Passat je uvek bio prostraniji, praktičniji, upotrebljiviji i štedljiviji od konkurencije, a najviše zbog štedljivih i pouzdanih dizel motora. Revolucija sa čuvenim TDI motorima sa sistemom pumpa-brizgaljka je završila u muzeju, mahom zbog činjenice da je samo moderniji common-rail sistem mogao da obezbedi Euro 6 tražene emisije gasova. Motor na testu zadovoljava Euro 6+ norme i nema toliko osporavani softver koji “lažira” rezultate emisije u servisu.

Pronalazim za vas polovne automobile

Cela priča oko emisije gasova pretvorila se u jednu veliku hajku, a cilj je bio da se nemački proizvođač skine sa trona: VW je ove godine, po prvi put u svojoj istoriji, prodao najviše automobila u svetu i time pretekao Toyotu i General Motors. To je nekima mnogo smetalo, a pošto u svemu ima politike, prave informacije ne dolaze do kupaca. Sada ćete saznati istinu.

VW Passat TDI ima manju emisiju gasova od konkurencije

 Izvor: Aleksandar Todorović/najboljiauto.com

Citiraću Bizmarka: “Nikad ne verujte ničemu u politici, osim ako nije zvanično demantovano”.

ADAC je zbog čitave ove afere pokrenuo niz merenja količine izduvnih gasova koje automobil ispušta u pokretu. Svi ti podaci su javni i dostupni. Ono što morate znati jeste da automobil koji manje troši ispušta i manje CO2. VW-ov motor na testu 2.0 TDI je jedan od najštedljivijih motora na svetu (samo BMW ima efikasniji agregat), pa samim tim ispušta manje gasova u vožnji od konkurencije.

Američki i evropski propisi i agencije zadužene za proveru istih, ni dan-danas ne proveravaju kolike su zapravo emisije CO2 i Azotovih oksida tokom vožnje. VW je, dakle, ispunjavao sve tražene norme, koje se utvrđuju kada motor radi u automobilu koji stoji. Šta je sporno? Na sajtu ADAC možete odabrati bilo koji model i videti koju emisiju gasova on ispušta.

VW Passat 2.0 TDI ispušta mnogo manje štetnih gosova od slabije, ali rastrošnije Kije Optima 1.7 CRDi. Passat emituje 150 g/km CO2, a Kia čak 168 g/km.

palac-goreVrhunske vozne osobine, jedan od najboljih upravljača u klasi, ubedljive kočnice koje se lako i precizno doziraju, izuzetan menjač, velika maksimalna brzina od 227 km/h. Veoma štedljiv, uglađen i veoma elastičan 2,0 TDI agregat. Temeljna zvučna izolacija i jednako moćni farovi. Izuztetno pregledni i dobro raspoređeni instrumenti. Zadovoljavajuća pasivna (87% na Euro NCAP kreš testu) bezbednost za decu (puno bolje od Mercedesa i BMW-a sa 84%). Izuzetno pregledni instrumenti. Plastika komandne table je prijatno mekana, baš onako kako vole vozači u našem region. Veliki prtljažnik (586 litara) ravnih stranica. Mnogo pregrada u putničkom prostoru, koje su velike i dobro raspoređene. Veoma mekana pedala kvačila. Lako se ulazi i izlazi sa zadnje klupe. Odlično drži cenu, brzo se preprodaje. Vrlo dobar imidž. Velika autonomija zahvaljujući prosečnoj potrošnji od 5,9 litara. Gotovo savršen start/stop sistem. Bogata serijska oprema paketa Comfotline. Passat je bolji od BMW-a serije 3 kada se sve ocene saberu.

palac-dole (1)Tvrda, neudobna sedišta, osim ako imate višak kilograma. Zadnja klupa prosečno udobna, nervira tunel na sredini. Nervira i nagib krova, jer udarate glavom u njega. Ogibljenje ne može da se poredi sa onim na Mercedesu CLA, mnogo nervozno prenosi neravnine sa puta.. Prečnik okretanja bi mogao biti manji. Preglednost nije dobra, a velika dužina otežava uparkiravanje. Električna kočnica sa tasterom je ipak za “penzionere”, meni se nije dopala. U opremi Trendline info ekran je smešno mali. Kasko neizbežni dodatni troškovi za VW u Srbiji. Osnovni Trendline paket je za ovu klasu siromašan. Cena dodatne opreme je paprena: čak treba doplatiti za USB! Preglednost nije sjajna. Garancija od dve godine iritira (4 godine ako pređete manje pd 150.000 km) – zar samo toliko za automobil koji košta više od 25.000 €?

 Izvor: Aleksandar Todorović/najboljiauto.com

Cena: od 22.739 €

KOMPLETAN TEST PASSATA PROČITAJTE NA MOM DRUGOM SAJTU WWW.TESTOVIAUTOMOBILA.NET. KLIKNITE DOLE NA LINK. HVALA.

TESTIRALI SMO: Volkswagen Passat 2.0 TDI

logo-tst-hr

kia-ili-kia

TESTIRALI SMO: Kia cee’d 1.6 CRDi

TESTIRALI SMO: Nissan X-Trail 1.6 DCI X-Tronic

TESTIRALI SMO: Renault Captur 1.5 110 dCi Stop & Start

TESTIRALI SMO: Dacia Sandero 1.5 dCi 75

TESTIRALI SMO: Toyota Verso 1.6 D-4D

TESTIRALI SMO: Jaguar XF 2.2d

TESTIRALI SMO: Toyota Corolla 1.4 D-4D

TESTIRALI SMO: Peugeot 308 Allure 1.6 eHDi

TESTIRALI SMO: Peugeot 508 Allure 2.0 HDi

TESTIRALI SMO: Ferrari F430

Volvo