Model 500X je sigurno najbolji automobil koji je FIAT napravio u poslednje dve decenije. FIAT-ov krosover imao je svetsku premijeru u Parizu. Za razliku do prethodnog modela koji u imenu nosi oznaku 500L, koji se proizvodi u Srbiji, 500X se montira u Italiji.
FIAT će za početak ponuditi dve verzije FIAT-a 500X – jedna će biti više urbanog karaktera, a druga namenjena rekreativnim aktivnostima.
Paletu motora čine: Turbo-benzinac MultiAir II sa 1.4 litara proizvodi 140 ks, a snaga se prenosi na prednje točkove pomoću šestobrzinskog manuelnog menjača. Osnovni turbo dizelaš common-rail 1.6 litarski MultiJet II biće dostupan sa 120 ks, dok će se u vrhu ponude nalaziti 2.0 litarski MultiJet II sa 140 ks (104 kW). Dvolistarska jedinica kombinovana je sa devetostepenim automatkiom, a snaga se prenosi na sva 4 točka.
Od benzinaca u ponudi će se kasnije naći i 1.6 E-torQ motor sa 110 ks (82 kW), petostepenim manuelnim menjačem i prednjim pogonom, zatim 1.4 MultiAir II sa 170 ks (127 kW), devetobrzinskim automatikom i pogonom 4×4, kao i najjači 2.4 litarski Tigershark sa 184 ks ( 137 kW). Paleta dizel motora biće upotpunjena sa 1.3 MultiJet II jedinicom sa 95 ks (70 kW) i 2.0 litarskim MultiJet II agregatom sa 140 ks (104 kW), koji su povezani sa petostepenim, odnosno šestostepenim manuelnim menjačima. Oba dizelaša imaće pogon na sva 4 točka.
Cena za sada nije poznata, ali biće paprena, pa kupcima u Srbiji 500X neće biti zanimljiv. Da li se vama dopada ovaj automobil?