Najboljiauto.com: Kakav je Mercedes B klase?

Pitanje: Poštovani g.Todoroviću, u porodici su se uvek vozili Zastava/Fiat modeli i to, verovali ili ne, većinom sa uređajem za TNG još od davne 1979. godine. Kod mog budućeg automobila najviše cenim, ali podjednako, praktičnost, bezbednosne sisteme (naročito jastuke, ABS, ESP i slično) kočnice, malu potrošnju i udobnost. Naravno da ima tu još mnogo toga za nabrajati, ali i ovo što sam istakao izgleda mnogo. Nisam ljubitelj velikih automobila od D klase pa na dalje. Godišnje prelazim između 20.000 i 25.000 km i to većinom po gradu, pa recimo nekih 70-80 posto. Na duže puteve idem nekoliko puta godišnje (3-5 puta), ali sam primetio da me Yugo ubi u predelu leđa i sluha.

C klasa mi je gornji limit u veličini automobila, ali mi možda B klasa nekako više prija. Nisam ljubitelj VW-a, ali im popularnost ne mogu osporiti. Nekako mi se sviđaju Opeli, Citroeni, Pežoi i naročito Fiati, ali nemam ništa ni protiv Vaših favorita iz Japana i Koreje. Ovi predhodni, hmmm… možda zato što ih ima više kod nas, a možda i zbog servisnih mreža. U prvom pitanju koje sam van napisao naveo sam da kupujem polovan auto do 3.000 evra, a iskreno govoreći, ako bi našao nešto za oko 6.000 evra, rađe bi uzeo novu Dačiju ili slično, jer se slažem sa Fordovom izjavom da je najbolji auto nov auto. Dakle u igri mi je B ili C klasa, više benzin (sa dobrom mogućnosti za ugradnju gasne instalacije), da me sa dobrim održavanjem može služiti bez većih kvarova (što u slučaju polovnog auta je velika lutrija), a kako ja volim reći, da mi svako jutro upali iz prve. Ne mora biti jak i brz, može mali motor, ali koliko je god moguće da je udoban u vožnji. Gepek može biti i 200-250 litara. Već sam naveo da je maksimalna veličina točkova 15, a felne mogu i čelične. Voleo bi da je auto što viši, odnosno, dosta mi je ivičnjaka i bankina, a posebno mi je lep osećaj kad se sedi malo više, zbog preglednosti puta. Nadam se da ste mogli stvoriti kakvu-takvu sliku o meni i mojim potrebama, a ostavio sam Vam, nadam se, dovoljno veliki prostor za predloge, tim više što ne favorizujem ni jedan brend, ni jedan model. Želim Vam puno uspeha u radu. S poštovanjem D.Borić.

2007-mercedesOdgovara Aleksandar Todorović: Uvaženi g.Boriću, hvala na pitanjima, i hvala na poverenju. Razmišljate čini mi se o jako puno automobila, modela, koji teško mogu da se uporede jer pripadaju različitim klasama. Mercedes vam je u užem izboru, ali B i C klasa mogu jako teško da se uporede. B klasa ima prednji pogon, i zapravo je monovolumen, poput Opelove Zafire, ali nudi manje mesta, a više komfora i kvaliteta od nje. Mercedesova C klasa spada u grupu premijum automobila D segmenta, dizelaši su radne zapremine od 2.2 litra, pa to diže cenu registracije na oko 700€ što nije mali izdatak, i sigurno vas odbija ovaj podatak. C klasa sa benzinskim motorom ispod 2.0 litra postoji, rade se o benzincu of 1.8 litara sa kompresorom, koji ima dovoljno snage i obrtnog momenta, ali koji u gradu troši preko 10,0 litara benzinca, tako da ne spada u grupu najštedljivijih automobila. Ugradnja gasa u ovaj Mercedes je moguća, mnogo servisi to rade, ali pitanje je koliko je to mudra investicija, imajući u vidu da za 6.000 € ne možete realno kupiti Mercedes koji ima manje od 200,000 pređenih kilometara, a ugradnja gasne instalacije u tom slučaju dugoročno gledano nije mudra, jer tečni naftni plin takvom motori sigurno neće produžiti životni vek, naprotiv.

U Srbiji je ugradnja gasa veoma popularna, serviseri trljaju ruke, imaju odličnu zaradu, jer svi oni koji imaju ugrađeni gas, imaju i skraćene servisne intervale, i dodatne kontrole, ukoliko žele da im motor, i gasna instalacija funkcioniše onako kako treba.

Nov automobil nije uvek i najbolji izbor ukoliko su vam komfor, bezbednost i zvučna izolacija na prvom mestu. Jer Dacija ne proizvodi bezbedne automobile. Logan i Sandero su jedva dobili 4 zvezdice na kreš testu, ali imaju lošu izolaciju, i nedovoljno dobar komfor za duža putovanja. Mercedes B klase je mnogo bezbedniji, i bolji automobil, pa ako imate novca da ga održavate, birajte njega. Naravno, možda je nabolja opcija da kupite novu Toyotu Yaris, ona košta 10.000 evra. Jeste skuplja od Dacije ali je mnogo bezbednija, i ima puno bolju zvučnu izolalaciju, i mnogo bolji kvalitet izrade. Ugradnju gasa ne preporučujem ni u jedan moderniji automobil. Problemi čak i sa sekvent sistemima najnovije generacije javljaju se već nakon 20.000 ili 30.000 pređenih kilometara. Problem može delimično da se otkloni čišćenjem dizni, ali time se samo odlaže neminovna zamena benzinske pumpe, injektora, koji rade samo kod startovanja motora, jer čim se postigne optimalna temperatura, sekvent sistem preuzima snabdevanje motora gorivom, tačnije tečnim naftnim gasom.

Kada agregat radi na plin, tada dizne nemaju nikakvu funkciju, a u komori (komorni prostor na glavi) se kao posledica sagorevanja garež lepi na veoma osetljive i sofisticirane dizne. Zbog ugradnje gasnog uređaja stradaju još neki delovi na motoru. Stradaju sicevi ventila. Izduvni ventili su preopterećeni mnogo većim temperaturama izgaranja gasa – za više od 30%, pa nije čudo što se brzo oštete. Pošto uglavnom vozite po gradu, znajte da se benzinski motor mnogo više opterećuje od dizelaša u vožnji stani-kreni, pored toga, motor koji sagoreva gas je dodatno opterećen. Vlasnici koji imaju ugrađeni sekvent plin stalno muku muče sa lampicama koje se pale i gase u kokpitu, a često se pali i “chek engine”. To se to dešava jer benzinski motori imaju gornju i donju lambda sondu, a sagorevanjem gasa stvaraju se premale ili previsoke temperature u samom katalizatoru, što remeti normalan rad motora. Kompjuter dobija nepravilne parametre sa tih senzora i zbog toga agregat ne radi kako treba. Katalizator može da se skine, i da se time “reši” deo problema, ali to je iznuđeno rešenje. Kod nas su eko testovi prilikom registracije još uvek veoma blagi, ako se dodatno pooštre, teško ćete moći da prođete registraciju bez ugrađenog katalizatora.

Kompletan odgovor pročitajte na mom drugom portalu www.Najboljiauto.com (kliknite ovde).

Pročitajte i ove odgovore na pitanja, ali i najnovije testove automobila:

Pitali ste A.Todorovića: Da li kupiti Corollu 1.4 D-4D ili Octaviju 1.6 TDI?

Renault Laguna 2.0 DCI iz 2009.godine za preporuku ili ne?

Toyota Avensis ili Opel Insignia?

Testoviautomobila.rs: Yeti ili Capture?

TESTIRALI SMO: Toyota Corolla 1.6 Valvematic

TESTIRALI SMO 1.000 km: Toyota Avensis 2.0 D-4D

TESTIRALI SMO: Novi Nissan Juke 1.2 DIG-T

TESTIRALI SMO: Honda Civic 1.8 i-VTEC Tourer

najbolji       _auto_logo_470x70_v11

Volvo

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.