Naredne godine RIGOROZNI EKO test na tehničkim pregledima!

SKLANJAJU SE SA ULICA STARIJI AUTOMOBILI, I NEISPRAVNI AUTOMOBILI!

Šestomesečnih tehničkih pregleda za vozila starija od 15 godina, ipak će biti sledeće godine, ali će testiranje automobila pre registracije biti mnogo rigoroznije nego do sada. Foto: A.Todorović urednik najboljiauto.com

Pitajte Aleksandra Todorovića

RAČUN:  285233504000184788  AIK Banka

Najbitnija novine odavno usvojenog Pravilnika o tehničkom pregledu vozila možda ponovo postane aktuelne. Naime, prema tom pravilniku, koji je stupio na snagu pre sve godine vozila starija od 15 godina trebalo je da imaju tehnički pregled dva puta godišnje. Međutim, naši automobili su toliko stari i loše održavani, da kod nekih ne bi pomoglo da imaju tehnički i četiri puta godišnje. Kad će stati na put gledanju kroz prste na tehničkom to je takođe pitanje, i da li će biti predviđene zatvorske kazne za radnike na tehničkim, kao i vlasnike tehničkih pregleda – ostaje da se vidi. Do uređenje države nije moguće bez rigorozne kontrole.

 

– Prema Pravilniku o tehničkom pregledu vozila prvi šestomesečni pregledi trebalo je da se održe tek 5. januara 2019. godine, a do tada će se ta odredba ukinuti. Moguće je da se to uradi već narednih dana u okviru Predloga zakona o izmenama i dopunama Zakona o bezbednosti saobraćaja ili u junu odnosno julu. Stavka o duplim tehničkim pregledima predviđena je još Zakonom o bezbednosti u saobraćaju iz 2009. godine, ali nikad nije primenjivana – objašnjavaju u saobraćajnoj policija.

 

Tehnički pregled će biti znatno detaljniji. Za putnička vozila trajaće 30 minuta, a neće se tolerisati i najmanji kvar na upravljačkom i kočionom sistemu i dubinska korozija. Takođe, kao i do sada svako pregledano vozilo moraće da ima pet fotografija: sve četiri strane vozila i brzinomer zbog kilometraže. Mnogima je i dalje nejasno ono glavno, a nije tako teško razimeti. Ako je vaš auto Euro 4 neko 2011.godište ON MORA DA ISPUNJAVA EURO 4 NORME! Ako ispunjava recimo Euro 3 normu, biće vraćen sa tehničkog, dok automobil koji je Euro 3 ako ispuno svoju Euro 3 normu prolazi tehnički pregled! Cilj države je da svaki auto može da prođe normu po kojoj je proizveden. Drugo je pitanje sada koliko je to fer, i da li postoji neki pošteniji način. Problem je što kada Vlada Srbije prepisuje tuđa rešenja, ili EU rešenja ne prepiše ih do kraja. U ovom slučaju, to bi značilo da Euro 4 automobili mogu u centar grada, kada nije veliko zagađenje, a Euro 3 ne mogu. Policajci ionako jedva čekaju da pišu kazne, o tome nemojte brinuti, taman da se namakne manjak zbog manjeg broja registrovanih kola naredne godine. Preskupo je stari auto dovodite u red, odnosno na neku Euro 3 normu, to će koštati više od komplenog automobila. Rešenje je da kupite auto koji sigurno zadovoljava tu Euro, Euro 4, Euro 5 normu iz uvoza. Svi automobili koje je nađem i prodam imaju katalizatore i DPF filtere i svi prolaze TEHNIČKI! Sa kupcem se dogovaram, da mogu da tehnički odradim pre nego kupac dođe da kupi auto – naravno potrebno je da kupac pošalje sken lične karte prodavcu dileru.

Najbolje polovne automobile tražim za vas

Uštedite novac, izbegnite loše automobile, iskorististite besplatne preporuke modela ako me angažujete! Kupovina automobila je druga najveća investicija nakon kupovine nekretnine. Šansa da kupite polovan auto sa skrivenim manama, koje će vas kasnije, a vrlo brzo koštatiti više od samog automobila je izvesna. Zašto da rizikujete? Zašto da sami donosite odluku? Da li je mudro da kupujete auto na “oko”? Svesni ste da vaš prijatelj koji vam pomaže oko izbora, kupovine automobila ima znanja koliko i vi? Da li je to dovoljno da uložiti sav svoj novac u neproveren polovni auto? Da li ste svesni da originalna kilometraža nikako ne garantuje da je motor dobar? Preko 20 godina postoji rubrika Pitajte Aleksandra Todorovića, i jednako toliko dugo proveravam automobile na placevima širom Beograda. Obezbeđen vam je servis kod mojih majstora i besplatni pregledi na 4 meseca u prvih godinu dana. Besplatnu pomoć imate oko prodaje automobila koji vam nađem. Trudnice, porodice sa malom decom imaju posebnu prednost! 

Piše: Urednik Aleksandar Todorović

Dušan Sremčić: Aleksandar Todorović je profesionalac!

Pitajte Aleksandra Todorovića

Tražim najbolji polovnjak za vas!

RAČUN: 285233504000184788
AIK Banka 

 

Uvozi se svašta, ali zato sam ja tu, da vam proverim, i pronađem za vas najbolji primerak. Izbegavam da tražim automobile starije od 10 godina, jer to su islužena vozila, sa mnogo kilometara i potencijalnih skupljih i jeftinijih problema koji vam kidaju živce, i tope novčanik. Ali redovnim čitaocima, starim klijentima, onima koji su dobili bebu, ili imaju malu decu, izlazim u susret, i tražim automobile koji su stariji od 10 godina. Zašto sam odredio ovo ograničenje? Nije mala stvar tražiti i proverati polovnjake dve decenije! Mnogo je to vremena i mnogo polovnjaka. Pre korone, prosečna cena automobila koju sam tražio bila je 7.500 evra. Sada je tu negde oko 4.000 evra, toliko nam se srozao standard. Nikada se nije desilo za tih 20 godina da imam problem sa kolima koja su stara 4, 5 godina. Ni jedan jedini kvar, ni jedna jedina greška. Nemojte misliti da je lako naći dobar auto star 5 godina, jer i na njima ima brdo mana, ozbiljnih kvarova, ili kvarova u najavi. Ali sa svojim znanjem, iskustvom, i uz pomoć dobrih mehničara, sa kolima koja su stara 7,8,9 godina, bude po neki sitniji kvar, vrlo retko kvar koji traži dublje zavlačenje u džep.

U svim tim situacijama, naravno da su vam na raspolaganju moji majstori, koji vas prime preko reda, i koji vam poprave samo to što se pokvarilo (majstori u Srbiji imaju neobičan način da zarađuju tako što vam zamene i ispravne delove) i za minimalnu cenu. To je ono što sigurno mogu da vam obezbedim. Neki moji klijenti se jave i sa najmanjim kvarom, i to rešimo brzo, kvalitetno i za malo nova. Neki drugi kupci, ljutiti što im se dogodio kvar od 100 evra posle godinu dana, biraju drugog, svog majstora, koji im popravku istog naplate 1 000 evra, ali to već nije moj problem. To je problem svakog od vas, koji misli da moji majstori nisu pošteni kvalitetni, i koji misle da auto star 10 godina ne sme da ima ni jedan kvar u godini dana! Imam i one koje smatraju da procureli amortizer, ležaj točka ne spada u redovno održavanje, i da je normalno da se to menja na tako starim kolima.

Ako rešite da me angažujete uplaćujete 6.000 dinara za pismeni odgovor (ako želite i usmeni odgovor cena je 18 000 dinara). Potom vam mejlom pošaljem konkretnu ponudu za traženje konkretnih modela – koje vi želite – i modela koje ja preporučujem. Cena je od 250 evra za kola koja su 3.000 evra, pa do 600 evra za automobile od 10.000 ili 14.000 evra. Honorar naplaćujem unapred, jer moram da kaparišem najbolji auto koji nađem za vas sa 400, 500 evra. 

Dragi moji čitaocinavršava se uskoro 21 godina kako nudim uslugu traženja polovnog automobila za vas! Dok sam pisao i uređivao list i sajt Mojauto, radio sam i deo vezan sa marketing, pa sam još u većoj meri sarađivao sa vlasnicima placeva. Nije mi bilo drago da vidim kako vraćaju kilometražu, kako maskiraju ozbiljne mane motora, automobila. Mehaničari su mi uvek maksimalno pomagali, ali oni nikako nisu svemogući. Ali tužno je što auto placevi mnogo manje varaju ljude, nego što to čine ostali kada prodaju svoj lični auto. Srbin je u stanju da vrati 400 000 km, da napuni auto aditivima, zameni ono najnužnije (naravno sa falš kineskim delovima), i da takav auto prodaje kao kola bez ulaganja! Na auto placevima za isti novac, u proseku (dakle navodim u proseku – jer svaki auto je za sebe) dobijate više, bar dobijate auto koji ima DPF (ozbiljni placevi odavno ne skidaju DPF i katalizator – ali UVEK PROVERAVAJTE!) i u koji su ugrađivani kvalitetni zamenski delovi.

 

Nije lako pronaći dobar, ili bar solidan polovni auto. Očekivanje većine vas su apsolutno nerealna. Prvi korak koji vam može pomoći je ako krenete od cene novog automobila, koji kupujete kao polovan. Ako je cena novog vozila bila 35 000 evra, a vi kupujete takav star 10 i više godina i auto koji sada košta 3.500 evra, dakle on je 10% vrednosti novog automobila, što treba da vam bude znak, da je auto pohaban 90%. Dakle vrlo je blizu otpadu, ili možemu da kažemo vrlo brlizu je generalnom remontu svih mogućih delova, odnosno takav  auto nije rentabilan za eksploataciju, ulaganje. Itekako veliki problem imam sa kupcima koji su fiksirali u svojim željama jedan model, i tačka. Često je to onaj auto koji je najnepouzdaniji u klasi, i model koji ima brdo fabričkih mana. Ja tražim takav auto, želim da klijentu izađem  u susret. Ali se uvek pitam, da li je trebalo da pokušam sve da ga ubedim da postoje bolji, mnogo bolji automobili za novac koji ima. Ovaj drugi pravac mog savetovanja se završava na tri načina. Prvi je 1) Trošio sam bespotrebno silno vreme jer kupac želi samo auto koji mu se dopada – bez obzira što znam da za taj novac neće kupiti dobar primerak  2) Kupac pristaje da mu nađem neki drugi model koji se njemu NE dopada – to za posledicu ima da kupi auto koji mu se ne sviđa, nije zadovoljan, nije oduševljen, kvar od 100 evra doživljava kao da je generelna 3) Kupacc pristaje da mu nađem neku drugi bolji auto za taj novac – Ali kad mu nađem auto, odustaje od kupovine, jer ipak shvata da žarko želi auto koji je insitirao da mu ja nađem. U najvećem broju slučajeva tražim auto koji kupac želi. Tako je bolje za moje klijente, bar tog dana kada kupuju automobil. Dugoročno gubimo svi, i kupac, i ja, ali i diler koju mu je prodao relativno loš auto. Ja nađem najbolji primerak modela, tu nema sumnje, i nema greške. Svaki auto koji ja nađem, može da ga proveri vaš majstor, i može da se prebaci šlepom u vaš servis!

Ali su RETKI iskusni mehaničari koji će vam reći kupi ovaj polovnjak ili nemojte ga kupiti! Jer je to veoma nezahvalan posao! Posao koji ja radim nije zahvalan, pun je rizika, problema. Ali nastavljam da ga radim, jer je 90% mojih kupaca zadovoljno kolima koje nađem, i meni je to veliki podstrek da nastavim da pomažem porodicama da dođu do solidnog automobila. Ako ste kreditno sposobni, uvek gledajte da kupite auto za više novca. Jer rata keš kredita je malo veća ako podignete 7000 evra umesto 5000 evra, ali je auto od 7 000 e često neuporedivo bolji od onog koji košta 5000 e, ako naravno govorimo o modelima koje ja preporučujem. Sigurno NE možete kupiti dobar Audi A6 za 7.000 evra, već možete kupiti krš, ali za 7.000 evra možete kupiti dobar Peugeot ili Ford na primer. Garanciju dobijate za automobile koji su stari 4, 5 ili 6 godina! Daje vam diler gde kupite auto. Jer diler bolje od mene zna koliko je dobar taj auto, diler zarađuje mnogo više od mene. I diler je lice koje vam prodaje auto, a ne ja. Za kola stara 10 i više godina, svaka garancija je nerealna. Neki dileri je daju, ali zahtevaju veliki servis u ovlašćenom servisu, zahtevaju da se svaki kvar tamo popravlja, i niz drugih nerealnih zahteva. A i kada ispunite te zahteve, diler ne želi da vam izađe u susret, iako je dao pismenu garanciju. Garanciju na dizne nemate ni kod novih automobila. Najgori su mi kupci službenih automobila. Celog života su vozili nova, i to službena kola. Sada im ja tražim kola za 4.000 evra, prilična stara,  sa puno km, koja nemaju ništa slično sa novim vozilima. Razmislite dobro, koliko mogu da vam pomognem, i da li vam znači da za to malo novca što imate dobijate preporuku, najbolji primerak za vaš novac i brižno održavanje. Nisam čarobanjak, i ne mogu da vam ponudim ono što vi želite, već ono što je realno, i iza čega mogu da stojim. Svaki auto možemo da prekontrolišemo 70%, maksimalno 80%. Ostalo je nagađanje.

 

 

 

Tražim najbolji polovnjak za vas!

Polovni automobili jesu mačka u džaku. Zato je potrebno da ih detaljno proverite pre kupovine! Ako vi to niste u stanju urednik Todorvić jeste. Ukoliko ste debili bebu, imate malu decu, vama ću izaći u susret i tražiti automobil koji je stariji od 10 godina (izbegavam da tražim i preporučim auto koji ima više od jedne decenije – jer je jako teško naći u dobrom stanju – a kupci su nerealni u svojim očekivanjima).

Nije smak sveta ako nemate novca za nov auto. Samo 3% stanovnika Srbije može da kupi nov auto, ali i njihova iskustva nisu sjajna, jer garancija za nov auto ne pokriva sve. Naročito se iznenade kupci kada shvate da recimo dizne nisu pod garancijom, pa čak ni kod Mercedesa. Oni koji godinama kupuju polovne automobile dobro znaju da nije lako pronaći dobar primerak. Ali najvažnije kod polovnjaka je:

  1. Da nije ukraden
  2. Da nije izvršitelj stavio šape na njega. Notari to NE proveravaju!
  3. Da nije bio u sudaru (havarisan)
  4. Da ima ispravnu elektroniku
  5. Da ima ispravan motor
  6. Da ima katalizar odnosno DPF!
  7. Da je trap besprekoran (Foto: Aleksandar Todorović)

 

Imam iskustvo od preko 20 godina, i dobro znam koji dileri uvoze havarisane automobile, automobile iz poplave, ali mi takvi uglavnom i NE dozvoljavaju da proverim njihove automobile. Automobile proveravam i vozim ja, Majstore angažujem jer ne želim da mi nešto promakne, Tri stručnjaka UVEK vide više nego jedan, a osim toga želim da podelim odgovornost sa nekim, ali bogami i sa dilerom. Ja nisam svemogući, naravno da proverim sve što mogu, ali nije moguće 100% proceniti stanje motora, to prosto nije realno, al objektivno, 80% jeste.

 

Nije nužno da poslušate moje preporuke oko izbora modela (Gubite vi – a ne Ja). Nije obavezno da odradite veliki servis kod mojih majstora – ali ako vam pukne zupčasti kaiš i napravite havariju na motoru od 3 000 evra naravno da ste odgovorni vi a ne ja, jer niste hteli da uradite ono što je nužno. Isto ako vaš majstor radi veliki servis on je odgovoran a ne ja, niti moji majstori koji su preporučili da kupite konkretni auto. Dakle izlazim u susret svim vašim zahtevima. Cene velikog i malog servisa kod mojih majstora je prosečna cena tih servisa u Beogradu. U Leskovcu ili Kruševcu su cene nešto niže, ali su i troškovi života niži. Dobijete tačnu cenu svakog ugrađenog rezervnog dela.

Stigla je beba – Treba vam provereni auto?

Prošlo je vreme kada ste sami mogli da kupite polovni automobil. Danas su automobili sa mnogo više mana, kvarovi su nemerljivo skuplji, elektronika neuporedivo komplikovanija, a prodavci dovitljiviji nego ikada pre i spremni da sakriju sve te mane, čija će vas popravka koštati na hiljade evra. Šta je alternativa? Zar nije mudrije da angažujete nekog ko će umesto vas da proveri 20, 30 automobila, nađe auto bez mana, odradi vam veliki i mali servis, zameni gume po potrebi i i diskove, registruje auto umesto vas i doveze vam auto ispred kuće ili stana ako živite u Beogradu, a ako ne, da vam obezbedi probne tablice?

Ako imate malu decu, ili ste tek dobili decu, nemojte se igrati i nemojte ih voziti u neproverenim automobllima! Nemojte verovati dilerima koji ističu NOVO, NOVO a zapravo prodaju auto koji ima realnih 800 000 km. 

 

PREPORUKE MODELA DAJEM BESPLATNO ONIMA KOJI ME ANGAŽUJU (PODRAZUMEVA SE DA STE UPLATILI NOVAC ZA TRAŽENJE AUTOMOBILA). Ako sami kupujete auto, a želite moje preporuke, onda mi uplatite 18 000 dinara i dobićete na e mail, spisak najboljih modela shodno vašim afinitetima. Ako vam ja tražim auto, moje preporuke su GRATIS! Odgovori – poređenje modela su za sve 6.000 dinara. 

 

 

Kaparišem samo jedan auto, onaj najbolji koji vam nađem, a ne dva ili tri automobila. Ne šaljem vam spisak automobila koji sam gledao, odnosno pre traženja automobila vam ne dostavljam adrese placeve gde planiram da gledam kola – jer imam dozvolu od placeva (onih profesionalnijih) da pregledam njihova kola u servisu, ali nemam dozvolu da vam prenosim gde sam našao automobile sa ozbiljnim manama, ili sa vraćenom kilometražom. Cene automobila koje gledam su vidljive na sajtu polovniautomobili com. Ja spustim cenu koliko diler želi da je snizi. Ne ponižavam se, i ne nudim nerealno nisku cenu. Ako je vama cilj da nađete auto sa  najnižom cenom, ili da maksimalno sputite cenu dilera, šta ću vam onda ja??? Ja vam tražim najbolji auto za vaš novac. Dobar auto ne može biti onaj sa najnižom cenom. A nappisao sam nekoliko puta da me NE kontaktirate ukoliko u mene nemate MAKSIMALNO poverenje? Zašto zato što za malo novca radim mnogo nezahvalan posao, i ne želim svim da tražim kola, niti želim da se trudim oko ljudi koji  ne žele da me preporučim. 

 

Volvo