Nemanja Maksa Maksimović: je podesilo na Facebook stranici: Testovi Automobila Srbija svoje iskustvo sa Alfama:
Neko sam ko od kako je poceo da vozi, samo bira Alfe. Ima Alfa mnogo i za i protiv. Prvo, stereotip o kvarovima i majstorima… Za Alfu su potrebni živci prilikom popravki, ne zato sto je krs vec zbog toga sto su materijali drugaciji od ostalih proizvodjaca, samim tim vise paznje je potrebno. Na brzinu se na Alfi nista ne radi.
Čak srafovi na glavi ako se ne vrate onako kako su bili moze da naprave problem. Zasto majstori kazu bezi od Alfe? Zbog toga sto mora da joj se maksimalno posveti, nije recimo kao nemac, uzmes da radis i udri robussno, tvrdo, na misice, na foru ovo može ovako, ono onako. Ne, nego onako kako je fabrika propisala. Alfa mora da se tera u ovlascebi servis, znaci redovni servisi i nemas problem.
Foto: Aleksandar Todorović
Za to sto smo u srbiji pa se auto vozi kod majstora samo kad nesto rikne pa iz toga proizadje jos sto kvarova koji se nadovezuju to Alfa nije kriva. Ovde ljudi ne idu na redovne servise, a to Alfa ne trpi. Auto je predvidjen da se redovbo odrzava i to je normalno, mi smo navikli da se vozimo gratis, pa kazemo evo 300 000 presao nista ni pipnuo nisam. To nije normalno!!! Sto se ostalog tice. U nekoj srednjoj klasi automobila, Alfa po mom misljenju ima najbolje rešeno vesanje. To kakav je osecaj Alfu voziti po planinskim putevima i bilo koji drugi auto iz tog segmenta je neuporedivo. Dizajn, osecaj za volanom je nesto posebno i postoji neki smek koji Alfa ima, smek koji se ne moze kupiti, jednostavno se oseca to nesto sporsko sto Alfa ima. Nmg sve da nabrojim ali, evo, jos i ovo. Kazu Alfin salespeed robotizovani menjač ne valja nista. Jos jedan od stereotipa.
Radi se o izvanredno resenom sistemu prenosa. Robot radi sve, vase je samo da cvtsto uhvatite volan, oslonite se na alfina esanja i prepustite se + – komandama na volanu. Licno sam imao 3 Alfe sa Salespeed-om. Ne zbaju ljudi da i taj menjac ima svoj redovan servis nezavisno od servisa motora i tako dalje i tako dalje. Na kraju, ako hoces da uzivas u autu kupis Alfu, ali za uzivanje moras malo i ruku u dzep da zavuces. Licno, nikada nisam imao problem za Alfama, vec 8 primerak je kod mene i prezadovoljan sam. Sta je ključ. Klinci su culi price da je Alfa mladalacki, aportaki auto, sto u biti i jeste. Kupi ga, nekako se jedva skrpi.
Sedne i krene da je gazi. Inace, od prilike, kad su benzinci u pitanju (dizela nisam imao nikada, smatram da Alfa ne pruza pravi dozivljaj ako nije benzin), prosecna potrosnja ulja je 350 dcl izmedju 250-350 predjenih km. Prosto, motor sagoreva ulje u tu nema resenja. Opet kazem, kocnema da je nahrani onda ne treba ni da je kupuje pa da je pljuje. Znaci, kupivse i onda se,, przi”, ulje se kontrolise, zatim, vozi se po rupama, ulece u krivinevjer su culi da je to trap za te stvari. Pa ode stabilizator, pa se nema da se menja, kao moze jos malo. Pa posle stabilizatora ode kugla, pa ode viljuska pa onda kuku lele, vidi krsa. Pa onda nasminka, uzme polovan trap i teraj dalje. Pa onda krene da dimi, krene da cekica pa opet kuka, vidi go*no zabarsko sto trosi ulje.

Onda kad je tako osakati proda je u bezcenje, kupi je neki mucenik i opekne se sta je kupio i tako u nedogled. Na kraju se stekne utisak da u srbiji nema dobre Alfe i da su sve krsevi. Ja, kao poklonik Alfe radim ovako… Nadjem u Svajcarakoj Alfu za koju smatram da je ok. Inace, 147 tamo da valja ne moze da se nadje ispod 2000 franaka, a ovde ih imate i za 1000e, sto samo pokazuje sta narod ovde kupuje i onda kuka. Zatim, kupim dobru, cak iako znam da je dobra, sledeca stanica je OVLASCEN ili dobar Alfin servis. Pregled trapa, veliki servis kako bih mogao voditi evidenciju kad trebam opet da ga radim i to je to. Ako uzmem sa Salespeed menjacem isti postupak plus sto se obabezno menja robot menjaca, sipa novo ulje i to je to. Izadje Alfa i na 4000 ali znas da vozis ono sto je fabrika rekla da je Alfa Romeo. Ovo ovde kod nas na trzistu, to je nekada bila Alfa, sada su fragmenti ostali. Ovo sto sam napisao je put kako treba sa Alfom, kocne moze ne mora, a ne da uzmes auto od 1500e, a ocekujes da bude ful. Toliko od mene, pozdrav alfistima ako ih ima.

Foto: Aleksandar Todorović
