Nemojte pročitati ovaj odgovor

Ovo je necenzurisan odgovor. Pošto se stalno pitate, kako izgledaju kompletni odgovori koje šaljem čitaocima, imate prilike da pročitate odgovor koji je minimalno cenzurisan.  Moj vam je savet da ga ipak ne čitate. Znate kako se kaže: što manje znate to vas glava manje boli.

 

Pitanje: Poštovani Aleksandre, Pratim vaše sajtove već duže vreme i otprilike znam Vaše mišljenje o Mazdi 3. U prošlosti sam vozio Mazdu 323, a u proteklih deset godina Pežo 206. Želja mi je da se vratim na Mazdu i benzinca. Teško je pronaći Mazdu 3 u okviru mog budžeta (do 4500e). Ovaj mi se čini prihvatljivim: http://www.polovniautomobili (link poznat redakciji).Na mobile.de vidim da to jeste neka prosečna kilometraža za Mazdu 3 benzinca tog godišta. Interesuje me Vaše mišljenje za ovaj auto konkretno. Da li je ovoj Mazdi vraćena kilometraža? Ako smatrate da vredi da ga pogledam, da li bih mogao da angažujem nekog od Vaših majstora? Ranije ste hvalili Mazdu 3, a mom ste prijatalju poslali odgovor, da Mazdu 3 zaobiđe u širokom luku. Da li i meni to savetujete? Ako nije realno da kupim Mazdu 3 za ovaj novac, da li možete da mi nađete neki drugi automobil, koji je u pristojnom stanju, da li to i dalje radite i koliko naplaćujete? Srdačan pozdrav, Milan (Uplaćeno 2.500 din).

Pitajte Aleksandra Todorovića

najbolji-_auto_logo_670-1

Odgovara Aleksandar Todorović: Uvaženi g.Milane, hvala vam na poverenju. Kupovina polovnog automobila nije nimalo zabavna, ni prijatna. To što većina tih polovnjaka na placevima izgledaju kao skoro novi automobili, je uglavnom prevara. Iza tog sjaja i blještavila, kriju se kvarovi, skupi kvarovi dotrajalih automobili. Koliko često kupujete polovne cipele, kompjuter, frižider, klima uređaj? Ako ste nešto u žuvotu kupili polovno, znate dobro kako ste prošli (mislim na proizvod, ali i na auto koji kupite i koristite, a ne da ga parkirate, i vozite pet puta mesečno).

Šta god ja pisao, Srbi će terati po svom. Naš narod voli da bude prevaren i to je prosto tako. Evo Šabac i dalje lepo funkcioniše, dileri zarađuju minimum 500 evra po automobilu, i narod tamo kupuje, nebitno što upravo u Šapcu najviše kilometara vraćaju, i “najuspešnije” podmlađuju automobile. Ja mislim da je bolje da kupite ogreban auto, pa da ga sami polirate, eventualno farbate, nego da kupite auto, koji je bio udaran, a sada izgleda kao nov. Doduše, to je vaš novac, vaše pravo, ali znajte da udaran auto ne samo što nije bezbedan, već ta farba nikada ne bude kvalitetna kao ona fabrička.

Sasvim je razumljivo, da u svim mojim odgovorima na sajtu, nisu navedene glavne stvari, i da javno ne mogu da pišem o svemu. Zato postoji i direktna komunikacija, putem mojih rubrika, i svakako ću vam na mejl, poslati i one informacije koje ne mogu da budu javno objavljene. Ne želim da kritikujem plac, dilera, koji vraća kilometražu, kad ima mnogo gorih dilera, i placeva. Te informacije čuvam, samo za ljude koji mi plate za odgovor, eventualno za sve one koji me angažuju da im tražim automobil.

A zašto? Zato što kada javno napišete da je taj i taj diler vratio 250.000 km, što je jasno po stanju vozila, ili mi čak većina dilera to usmeno kaže, a ako mi već otvoreno priznaju koliko su vratili kilometara, da li je fer da ja tu informaciju zloupotrebim i javno objavim, i tako nanesem tom dileru nemerljivu štetu? Zašto bi ja izigravao policiju, inspekciju? To nije mo posoa, niti ja smem da radim taj posao. A korektno je da ako nekoga otpužiš da je vratio 250.000 km to i dokažeš. A ne možeš to da dokažeš, jer ne znam tačno da li je to 225.000 ili 265.000 km, i ne postoji način da se tačno utvrdi koliko je zapravo vraćeno kilometara. Postoji samo mogućnost, da se na osnovu pregleda utvrdi realna kilometraža. Prosto neki kvarovi se pojavljuju na 300.000 km, a ne na 100.000 km. Kad konstatuje određeni kvar, znate da auto ima mnogo više nego što diler tvrdi.

Benzinski motori se itekako kvare. Generalna bilo kog benzinskog motora je papreno skupa, posebno ako je radite sa originalnim delovima. benzinski motori ipak prelaze manje kilometraže od dizalaša.

Neke marke automobila imaju kvalitetniej dizelaše, neke imaju bolje benzince. Nije sve crno – belo, kako većina vas voli da uprosti.

Na kraju, dragi moji čitaoci, a posebno vi g.Milane. Jasno je da o kupovini automobila ne odlučujete samo vi. Neki podaci pokazuju, da samo oko 20% kupaca, sami odlučuju koji će auto da odaberu. Više se pita žena, a pitaju se i roditelji, pa i šira rodbina, čak i oni koji novčano ne učestvuju u kupovini automobila.

Recimo kad meni dođu muž i žena na plac, da pogledaju auto koji sam im pronašao, to bude ponekad vrlo mučna situacija. Njemu se dopada auto na primer, a njoj se ne dopada. I obrnuto, pri tome pol nema nikakvu ulogu u svemu tome. Često se desi da žena pristaje na skoro sve boje, a da muž hoće samo crni auto, ili samo srebrni. Kad neko insistira na bojama, ja sigurn ne pristajem na traženje automobila, pa ja jedva nađem jedan auto od 100 automobila da nije totalni krš, pa samo mi još treba da tražim auto određene boje. Pa boju ne možete da birate ni kada kupujete nov auto. Ali zato muškarci (češće nego žene) kupe recimo crni auto, ako su rešili da bude crne boje, one marke koja postoji na lageru. Ako je rešio da kupi crni Opel, a nema ga na lageru, on će kupiti crnu Škodu. Boja je važna! I to muškarcima mnogo više nego ženama, to je na osnovu mog iskustva od 15 godina. A prodavao sam i nove automobile, pa mogu i iz ugla prodavca to da tvrdim. Isto tako muškarci mnogo manje znaju od žena. Žene manje pričaju, manje informacija imaju, ali imaju manje pogrešnih informacija. Muškarci uglavnom dođu sa mnogo pogrešnih predubeđenja, i jako je teško “prevaspitavati” nekog na licu mesta. Pametan prodavac to ne radi, proda mu onaj auto, i onakav automobil kakav kupac misli da je najbolji.

Uloga dobrog prodavca automobila, je ista kao uloga svakog dobrog trgovca, a to je da “podilazi” kupcu, da hvali njegov način rasuđivanja, njegovu inteligenciju, i naravno njegov izbor automobila (to šta prodavac misli u sebi, o vama, bolje je da ne znate). Ali trgovina se zasniva na potrošnji, prodavcu je najvažnije da vi potrošite novac. Na koji auto? Pa njemu je skoro sve jedno.

Meni nije sve jedno koji ćete auto kupti. Meni je cilj da kupite onaj najbezbedniji, najbolji auto za vašu porodicu. Zašto? Pa zato, što bi jako voleo, da svi oni koji me čitaju, cene, ostanu u životu, i da porodice mojih čitalaca budu žive i zdrave.

Da se vratimo mi na vaše pitanje g.Milane.

Uvaženi gospodine ja pišem tako da sve bude razumljivo, direktno i jasno, kad vam šaljem odgovor direktno na mejl. Ako ste čitali moj odgovor koji sam poslao vašem prijatelju, shvatili ste da je VELIKA razlika između onoga što pišem javno, i onoga što pišem u poverenju, a razlika je i u mom izražavanju. Javno moram da budem pristojan. Kad vam pišem direktno na mejl, koristim sve moguće dostupne izraze, kako bi vama sve bilo kristalno jasno.
Jesam bio zadovoljan tim japanskim automobilom, kad sam testirao novu Mazdu 3 1.6 pre 10 godina, nakon toga sam imao prilike da se susretnim sa polovnim Mazdama 3, pa sa još starijim, pa se iz godine u godinu moje mišljenje o ovom automobilu srozavalo. A tada kada sam ja testirao Mazdu 3 postojao je dobar servis: Profil. Profil odavno više ne radi.
Tražim i pronalazim i dalje automobile za čitaoce, ali sam znatno smanjio broj onih kojima tražim automobile, što zbog mojih
živaca, što zbog mog vremena.
Ako ste radi da vam tražim auto do 4.500 e, morate da navedete bar 4 modela koje dolaze u obzir, da mi precizirate da li može model sa 3, 4 , 5 vrata, karavan?
Koje boje ne dolaze  u obzir, da li dolaze u obzor dizelaši ili samo benzinci?
Trudim se da tražim polovnjake koji su 7.500 ili 10.000 e u takvim slučajevima garantujem za kilometražu, na primer, i da je auto dobar
Kad tražim kola koja koštaju manje od 6.000 e garantujem, da je motor dobar, da auto nije havarisan, da je auto LEGALAN (pošto i danas imate placeve koji prodaju neleglne automobile – njima je dovoljno da su kola skinuta sa poternice, a to sto su bila ukradena nema veze)
i da je to najbolji auto koji može da se nađe za taj novac u toj klasi, ako vam je to dovoljno
onda mi uplatite za moj troškove unapred 80 e (moram i majstora da platim za dijagnostiku, 20e po automobilu) rok za nalažanje automobila je oko 7 radnih dana od kada krenem da ga tražim, a to ne može biti pre ponedeljka.
Kad vam NAĐEM auto, ako  ga kupite, meni je honorar 150 e (u vašem slučaju neka bude ######) ako ga ne kupite radio sam BESPLATNO. Ali zadržavam pravo da odaberem, kome neću tražiti auto, kome hoću. Moja procena je najvažnija.
 
Prvo ja pogledam recimo 30 ili 40 automobila, na 2 najbolja pošaljem majstora, on ide onda kad se njemu ćefne, nekad ga čekam 1 dan, nekad 5 dana, zato i kažem oko 7 dana, jer da on izlazi da pogleda auto kad ima puno posla, ne bi pristao ni za 200 e
naravno da posle ja njemu moram da se revanširam jer 20 e je prijateljska tarifa!
 
U svakom slučaju spremite za veliki servis oko 250 e ili 300 e, i najbolje je da ga odradite u servisu sa kojim plac ima dogovor. Zašto?
Pa zato što ako se pojavi neki problem, plac ne može da kaže da je kriv vaš majstor, nego će da ga popravlja u tom servisu sa kojim sarađuju
naravno to se odnosi na motor
 
Pošaljite mi samo sken uplate i naravno spisak modela odgovore na ova gore navedena pitanja u ponudi je oko 95% dizelaša i oko 5% benzinaca, tako da je potraga za benzincima mnogo teška kvare se i oni, itekako, benzinski motori prelaze daleko manje pre generalne
tako da je to slično. Ja jesam pisao protiv dizelaša, jer ih ljudi sa platom od 250 e kupuju, a ne mogu da održavaju niakav auto sa tom platom.
Evo nekih stvari koje će vam razjasniti puno toga
1) Ako auto košta u Srbiji 3.700 e, on je u Nemačkoj plaćen 2.000 e
jer na tu cenu idu dažbine, transport, zarada,
eventualno neko ulaganje, poliranje, farbanje branika, itd..
2)Proverite kakve su Mazde 3 u Nemačkoj za 2.000 e
3)Ja ne znam ko ste vi mislim napisali ste ime i prezime, ali mogli ste da napisete i da ste Aleksandar Vučić
možda je pitanje poslao vlasnik tog placa? Znam da niste, i da ste 99% to vi, ali ja sam jako ozbiljan
hoću da pomognem ljudima ali neću da se povlačim po sudovima i pljujem ljude bez dokaza
To što sam ja na tom placu, ustanovio da je na mnogim kolima vraćeno i preko 300.000 km to je jedna priča
čak je vlasnik placa toliko fer, pa mi je sam priznao na kojim kolima je koliko vratio (možda me je i lagao, možda je vratio još više)
Ima mnogo gorih placeva od ovog, ali ovaj plac nije u mojoj grupi placeva, gde tražim kola, tamo idem samo kad baš moram, kad niko drugi nema kola koja traži neki čitalac. Tu se opet vraćamo na priču, kad vas lepo savetujem da vam nađem najbolji auto za novi koj imate, a ne model, koji ste zacrtali, jer ja ne znam, da li mogu da nađem taj i taj auto za toliko novca.
4)Zato čitaocima, koji imaju 4.000 ili 6.000 e, uvek kažem dajte da vam nadjem najbolji auto za taj novac
ko pristane bude zadovoljan. Ko ne pristane  nego traži taj i taj model
dobije najmanje loš auto, koji može da se nađe  u tom trenutku.
5)Taj plac NE dozvoljava prebacivanej automobila u ovlašćeni servis ili bilo koji drugi servis!
Ja to ne radim uvek, ali ponekad i radim kad su kola skuplja od recimo 7.000 e onda se isplati kupcu da plati i mene, i moje majstore i šlep i proveru u servisu.
6) To ne znači da su mu sva kola loša! Nalazio sam ja prilčno dobre automobile kod njega, doduše sa kilmetražama koja je mnogo vraćena, ali su kola bila dosta dobra.Ali ZNAČI, da kad neko neda da se kola voze u ovlašćeni servis da nešto krije
7) Mazda 3 kao Mazda 3 je precenjen auto. Moj prvi komšijaje imao Mazdu 3 koju je jako malo vozio, čim je napunila 3 godine ……(poverljive informacije poslate g.Milanu)
8) Servisna mreža za Mazde ja JAKO
9) – Informacija poslata g.Milanu
10) Ovaj auto ima vraćenu kilometražu – Koliko? Informacija, procene, poslata g.Milanu.
Ja ne gledam 1 auto po vašem izboru niti ću ja da platim svog majstora 100 e, da ide da pogleda neki auto na placu
gde će neko da ga vređa i zajebava. Ne ide to tako kao što ste vi zamislili.
Kupovina polovnog automobila je velika muka sa slabim izborom a velikim prohtevima naših kupaca. Kad kupujete nešto novo može tako kako ste zamislili. ali kad kupujete polovno redosled stvari je skroz drugačiji.
Dakle ja vam ne bih preporučio  ni  tog dilera ni Mazdu 3 ni motor 1.6 benzinac, mada 1.4 je jos gori, a dizel je Peugeotov 1.6.
Ovo je sraćena verzija, i cenzurisana, ali minimalno cenzurisana, pošto se mnogi od vas verovatno pitaju, a kako izgleda taj odgovor, koji ne ide na sajt, evo kako izgleda. Zadovoljni?
JA STOJIM SAMO IZA KOMPLETNOG ODGOVORA! Koji nikada nije javno objavljen. Ako cenite moje savete, testove, odgovore, a mislite da je mudro da “uštedite” 25 evra, i napravite izbor automobila, a da mi niste prethodno poslali pitanje, moraću da vas razočaram, jer u 90% slučajeva, čitaoci budu veoma mnogo iznenađeni odgovorom koji dobiju direktno na mejl.Ja zaista javno ne mogu da pišem mnogo toga.

PITAJTE ALEKSANDRA TODOROVIĆA (POŠALJITE PITANJE, KLIKNITE OVDE)

Mogu da rešim i vaše dileme, i glavobolje oko izbora automobila. Vaš Aleksandar Todorović urednik www.Najboljiauto.com i www.Testoviautomobila.rs

najbolji-_auto_logo_670-

DRAGI ČITAOCI, POŠALJITE I VI VAŠE PITANJE, I DOBIĆETE ODGOVOR KLIKNITE OVDE.

Pročitajte odgovore na neka od zanimljivih pitanja koje ste mi poslali:

Koji je najbolji polovni SUV?

Moji saveti nisu besplatni

Šta da kupim za 1.000 evra – Feliciju ili…?

Koji je idealan automobil za moju suprugu?

Koji automobil za 1.000 evra?

Da li da kupim polovan auto za 2.000 e ili nov?

Da li da menjam Scenic za Lagunu?

Peugeot 308 sa motorom 1.6 VTi nije za preporuku?

U paklu sam: Koji karavan da kupim za 7000€

Pitanje iz Splita: Volvo XC60 je zaista toliko dobar?

Polovni automobili: Fabia, Yaris, Jazz

Polovan BMW X3 ili Corolla 1.6?

Šta kupiti: Nov Sandero ili polovan auto?

Dopada mi se Zafira i C-Max: Koji je bolji?

Volvo