Ovo je necenzurisan odgovor. Pošto se stalno pitate, kako izgledaju kompletni odgovori koje šaljem čitaocima, imate prilike da pročitate odgovor koji je minimalno cenzurisan. Moj vam je savet da ga ipak ne čitate. Znate kako se kaže: što manje znate to vas glava manje boli.
Pitanje: Poštovani Aleksandre, Pratim vaše sajtove već duže vreme i otprilike znam Vaše mišljenje o Mazdi 3. U prošlosti sam vozio Mazdu 323, a u proteklih deset godina Pežo 206. Želja mi je da se vratim na Mazdu i benzinca. Teško je pronaći Mazdu 3 u okviru mog budžeta (do 4500e). Ovaj mi se čini prihvatljivim: http://www.polovniautomobili (link poznat redakciji).Na mobile.de vidim da to jeste neka prosečna kilometraža za Mazdu 3 benzinca tog godišta. Interesuje me Vaše mišljenje za ovaj auto konkretno. Da li je ovoj Mazdi vraćena kilometraža? Ako smatrate da vredi da ga pogledam, da li bih mogao da angažujem nekog od Vaših majstora? Ranije ste hvalili Mazdu 3, a mom ste prijatalju poslali odgovor, da Mazdu 3 zaobiđe u širokom luku. Da li i meni to savetujete? Ako nije realno da kupim Mazdu 3 za ovaj novac, da li možete da mi nađete neki drugi automobil, koji je u pristojnom stanju, da li to i dalje radite i koliko naplaćujete? Srdačan pozdrav, Milan (Uplaćeno 2.500 din).
Pitajte Aleksandra Todorovića
Odgovara Aleksandar Todorović: Uvaženi g.Milane, hvala vam na poverenju. Kupovina polovnog automobila nije nimalo zabavna, ni prijatna. To što većina tih polovnjaka na placevima izgledaju kao skoro novi automobili, je uglavnom prevara. Iza tog sjaja i blještavila, kriju se kvarovi, skupi kvarovi dotrajalih automobili. Koliko često kupujete polovne cipele, kompjuter, frižider, klima uređaj? Ako ste nešto u žuvotu kupili polovno, znate dobro kako ste prošli (mislim na proizvod, ali i na auto koji kupite i koristite, a ne da ga parkirate, i vozite pet puta mesečno).
Šta god ja pisao, Srbi će terati po svom. Naš narod voli da bude prevaren i to je prosto tako. Evo Šabac i dalje lepo funkcioniše, dileri zarađuju minimum 500 evra po automobilu, i narod tamo kupuje, nebitno što upravo u Šapcu najviše kilometara vraćaju, i “najuspešnije” podmlađuju automobile. Ja mislim da je bolje da kupite ogreban auto, pa da ga sami polirate, eventualno farbate, nego da kupite auto, koji je bio udaran, a sada izgleda kao nov. Doduše, to je vaš novac, vaše pravo, ali znajte da udaran auto ne samo što nije bezbedan, već ta farba nikada ne bude kvalitetna kao ona fabrička.
Sasvim je razumljivo, da u svim mojim odgovorima na sajtu, nisu navedene glavne stvari, i da javno ne mogu da pišem o svemu. Zato postoji i direktna komunikacija, putem mojih rubrika, i svakako ću vam na mejl, poslati i one informacije koje ne mogu da budu javno objavljene. Ne želim da kritikujem plac, dilera, koji vraća kilometražu, kad ima mnogo gorih dilera, i placeva. Te informacije čuvam, samo za ljude koji mi plate za odgovor, eventualno za sve one koji me angažuju da im tražim automobil.
A zašto? Zato što kada javno napišete da je taj i taj diler vratio 250.000 km, što je jasno po stanju vozila, ili mi čak većina dilera to usmeno kaže, a ako mi već otvoreno priznaju koliko su vratili kilometara, da li je fer da ja tu informaciju zloupotrebim i javno objavim, i tako nanesem tom dileru nemerljivu štetu? Zašto bi ja izigravao policiju, inspekciju? To nije mo posoa, niti ja smem da radim taj posao. A korektno je da ako nekoga otpužiš da je vratio 250.000 km to i dokažeš. A ne možeš to da dokažeš, jer ne znam tačno da li je to 225.000 ili 265.000 km, i ne postoji način da se tačno utvrdi koliko je zapravo vraćeno kilometara. Postoji samo mogućnost, da se na osnovu pregleda utvrdi realna kilometraža. Prosto neki kvarovi se pojavljuju na 300.000 km, a ne na 100.000 km. Kad konstatuje određeni kvar, znate da auto ima mnogo više nego što diler tvrdi.
Benzinski motori se itekako kvare. Generalna bilo kog benzinskog motora je papreno skupa, posebno ako je radite sa originalnim delovima. benzinski motori ipak prelaze manje kilometraže od dizalaša.
Neke marke automobila imaju kvalitetniej dizelaše, neke imaju bolje benzince. Nije sve crno – belo, kako većina vas voli da uprosti.
Na kraju, dragi moji čitaoci, a posebno vi g.Milane. Jasno je da o kupovini automobila ne odlučujete samo vi. Neki podaci pokazuju, da samo oko 20% kupaca, sami odlučuju koji će auto da odaberu. Više se pita žena, a pitaju se i roditelji, pa i šira rodbina, čak i oni koji novčano ne učestvuju u kupovini automobila.
Recimo kad meni dođu muž i žena na plac, da pogledaju auto koji sam im pronašao, to bude ponekad vrlo mučna situacija. Njemu se dopada auto na primer, a njoj se ne dopada. I obrnuto, pri tome pol nema nikakvu ulogu u svemu tome. Često se desi da žena pristaje na skoro sve boje, a da muž hoće samo crni auto, ili samo srebrni. Kad neko insistira na bojama, ja sigurn ne pristajem na traženje automobila, pa ja jedva nađem jedan auto od 100 automobila da nije totalni krš, pa samo mi još treba da tražim auto određene boje. Pa boju ne možete da birate ni kada kupujete nov auto. Ali zato muškarci (češće nego žene) kupe recimo crni auto, ako su rešili da bude crne boje, one marke koja postoji na lageru. Ako je rešio da kupi crni Opel, a nema ga na lageru, on će kupiti crnu Škodu. Boja je važna! I to muškarcima mnogo više nego ženama, to je na osnovu mog iskustva od 15 godina. A prodavao sam i nove automobile, pa mogu i iz ugla prodavca to da tvrdim. Isto tako muškarci mnogo manje znaju od žena. Žene manje pričaju, manje informacija imaju, ali imaju manje pogrešnih informacija. Muškarci uglavnom dođu sa mnogo pogrešnih predubeđenja, i jako je teško “prevaspitavati” nekog na licu mesta. Pametan prodavac to ne radi, proda mu onaj auto, i onakav automobil kakav kupac misli da je najbolji.
Uloga dobrog prodavca automobila, je ista kao uloga svakog dobrog trgovca, a to je da “podilazi” kupcu, da hvali njegov način rasuđivanja, njegovu inteligenciju, i naravno njegov izbor automobila (to šta prodavac misli u sebi, o vama, bolje je da ne znate). Ali trgovina se zasniva na potrošnji, prodavcu je najvažnije da vi potrošite novac. Na koji auto? Pa njemu je skoro sve jedno.
Meni nije sve jedno koji ćete auto kupti. Meni je cilj da kupite onaj najbezbedniji, najbolji auto za vašu porodicu. Zašto? Pa zato, što bi jako voleo, da svi oni koji me čitaju, cene, ostanu u životu, i da porodice mojih čitalaca budu žive i zdrave.
Da se vratimo mi na vaše pitanje g.Milane.
živaca, što zbog mog vremena.
PITAJTE ALEKSANDRA TODOROVIĆA (POŠALJITE PITANJE, KLIKNITE OVDE)
Mogu da rešim i vaše dileme, i glavobolje oko izbora automobila. Vaš Aleksandar Todorović urednik www.Najboljiauto.com i www.Testoviautomobila.rs
DRAGI ČITAOCI, POŠALJITE I VI VAŠE PITANJE, I DOBIĆETE ODGOVOR KLIKNITE OVDE.
Pročitajte odgovore na neka od zanimljivih pitanja koje ste mi poslali: