Peugeot 407, Octavija, Avensis ili?

Pitanje: Poštovani gospodine Todorović, molim vas pomozite mi oko izbora automobila. Imam veliko vozačko iskustvo. Uvek sam kupovao nove automobile, odlučio sam da kupim veći auto-limuzinu do 2 litra radne zapremine, koji nudi zadovoljavajuću udobnost za duža putovanja, da je tih i lako podnosi konstantnu brzinu od 150-160 km/h, nudi obilje sigurnosne opreme i visoku pouzdanost, nije stariji od 3 godine, sa razumnom kilometražom i nižim troškovima održavanja.

Testoviautomobila-RS-LOGO

Automobil bih vozio narednih 4-5 godina. Sa novcem kojim raspolažem 12-14000e, naravno da ne mogu kupiti novi automobil traženih karakteristika. U skladu sa navedenim, izbor sam suzio na nevedene polovnjake pri čemu mi je srcu najdraži Ford Mondeo.Mišljenja korisnika i problemi na koje ukazuju na različitim forumima stvaraju utisak da je kupovina polovnjaka ogroman rizik. Molim Vas za savet ne bih li bar donekle razbistrio zbrku u glavi. Hvala Vam na odgovoru.

aleksandar-todorovic

Odgovara Aleksandar Todorović: Hvala gospodine Milojkoviču na veoma zanimljivom pitanju. Ne moram posebno da vam naglašavam da pre kupovine posetite ovlašćeni servis, i proverite da li je automobil redovno održavan. Pošto vi kupujete relativno mlad automobil, dakle star tri godine, o takkvom polovanjaku mora postojati precizna istorija u servisu.

Od navedenih automobila, najpouzdanija je Toyota Avensis, i tu nema nikakve dileme, statistički podaci su jasni. Toyotini servisu u Srbji su uglavnom jako dobri, jer su podvrguniti žestokom kontrolom, tako da to imajte u vidu.

Škoda Octavija je jedan od najpouzdanijih evropskih limuzina, ali njen VW-ov 1.9 TDI motor je prilično bučan, brunda, a udobnost njenog oslanjanja ne može da se poredi sa onim koji nude Avensis, Mondeo i pre svega Peugeot 407. Octavija je malo kvalietniji Golf sa “repom”, dakle više pripada C segmentu, i treba je porediti sa Focusom u limuzinskoj verziji. Osim toga, Octavija je jako skupa kao polovna, drži cenu bolje čak i od Toyote Avensis, koja nudi mnogo više mesta i komfora putnicima na zadnjem sedištu.

Pouzdanost i Peugeot 407 ne idu baš ruku pod ruku. Peugeot se može podičiti najlepšim dizajnom u klasi, mekanim, udobnim oslanjanjem, ali što se pouzdanosti tiče, jednostavno ne spada u vrh klase, naprotiv. Peugeotov motor 2.0 HDI je sjajan, uostalom, isti taj motor se nalazi u Ford Mondeu, koji je dinamičniji, kvalitetniji, i prostraniji automobil.

Ford Mondeo košta manje nego što vredi, i jeste “best buy” u ovoj klasi, jer niko za ova pare ne nudi ono što ima ima nemačka limuzina: odličan menjač, odlično ogibljenje, odlična ponuda prostora, i izvrsne motore. Ovaj automobil je bolji od VW Passata i Opel Vectre, a košta manje, tako da je sasvim sigurno dobra kupovina, i u ovom automobilu je moguće putovati brzinama od 170-180 km/h bez mnogo buke i naprezanja, bez obzira koji motor odabrali.

Iako bih ja od navedenih modela najradije odabrao Ford Mondeo, jer su mi dinamika vožnje, i sportske osobine primarne, mislim da je za vas ipak bolji izbor Avensis, koji se pri brzinama od oko 160 km/h ponaša jednako dobro kao Mondeo. Tek pri brzinama od 190 ili 200 km/h, možete osetiti prednost Forda, koji tada bolej leži, i svojim direktnijim servo upravljačem, te tvrđim ogibljenjem nudi više sigurnosti vozaču.

Japanska Toyota već nekoliko decenija proizvodi najpouzdanije automobile na svetu, pa je takav i ovaj Avensis – neuništiv! Nakon 100.000 km Toyotini motori su tek razrađeni – podatak koji zadaje glavobolje konkurenciji. Osim toga, Avensis je i udoban, prostran, brz, bezbedan i moderan auto i bolje od toga nudi samo Lexus.

Toyota je svoju imperiju izgradila na osnovu kvaliteta svojih modela, a svoju dominaciju u D segmentu ostvaruje već dugi niz godina iz Engleske, gde se još od 1992.godine proizvode najkvalitetniji automobili na starom kontinentu. Epopeja započeta sa Carinom E, nastavljena je sa Avensisom, i potvrđena sa aktuelnim Avensisom druge generacije koji ima najštedljivije common-rail agregate na svetu (u klasi od 2.0 l radne zapremine). Imajuću u vidu galopirajuće cene goriva, treba podvući (ne žutim) podatak da pri brzini od 90 km/h, Avensis 2.0 D-4D troši samo 4,4 litra evro dizela, što je za oko jedan litar bolje od konkurencije. Avensis se još od 2003. godine uspešno nosi sa konkurencijom, što je pravi dokaz da pouzdan auto uvek uspeva na tržištu. Odličan imidž Toyote upravo je ono što drži cenu ove limuzine, osim toga, japanske automobile ovog proizvođača je u Srbiji veoma lako preprodati.

Finalna obrada Avensisa je uzorna, čak i u prtljažniku, izabrani materijali odišu luksuzom, a zvučna izolacija je vrhunska. Primera radi, pokazatelj artikulacije buke od 67 naspram 61 kod VW Passata 2.0 TDI govori sam za sebe (veći broj znači da je u putničkom prostoru manji nivo buke). Toyotin common-rail agregat od 2,0 litra i 126 KS nije samo uglađen i tih, već je i dovoljno elastičan. Japanski inženjeri su izdašno izolovali motorni prostor. Čak i na velikim brzinama, primerenim auto-putu, do putnika dopire veoma malo neprijatnih šumova i vibracija. Takvu tišinu možete naći samo još u Mercedesovoj C klasi. Moguće je čak nesmetano komunicirati i pri maksimalnoj brzini od 200 km/h, ali ćete u ovom automobilu morati da se pomirite sa dosadnim dizajnom kokpita. Toyota ima odličnu aerodinamiku od samo Cw = 0.28. Posledica toga je i niža potrošnja japanske limuzine, koja je tokom celog napornog testa iznela samo 7,5 litara.

Detaljan odgovor sam poslao gospodinu direktno na mejl, ovo je samo sažetak, kraći deo odgovora.

Ako uplatite 1 899 din, dobijate TEMELJNU ANALIZU svih modela iz vašeg pitanja, I mogućnost da mi do kraja meseca postavite do 5 dodatnih kraćih pitanja, besplatno.
 
Za korisnike iz Srbije:
RAČUN: 285 – 0331662360001 – 85
Sberbank

DRAGI ČITAOCI, POŠALJITE I VI VAŠE PITANJE, I DOBIĆETE ODGOVOR KLIKNITE OVDE.

Pročitajte odgovore na neka od zanimljivih pitanja koje ste mi poslali:

Iskoristite vredne savete – Pitajte A.Todorovića

Suzuki SX4 ne mogu da preporučim

Toyota Celica bolja od Alfe GT?

Prevara ili ne?

Prostran auto za debelog muškarca

U kakvom su stanju HDI i JTD motori sa 250.000 km?

Koji polovan auto odabrati: Mazdu 6, Mondeo ili Volvo?

BMW: Vraćena kilometraža za preko 160.000 km!

PLIVAJUĆI ZAMAJAC: Pitanja, zablude i odgovori

Toyota Yaris ili Mazda 2?

G.Todoroviću: Eko pneumatici vrede ili ne?

Kako izabrati polovni automobil?

Kakav je Roomster u odnosu na Logan MCV?

Poređenje:Honda Jazz 1.4 i Civic 1.4

TESTIRALI SMO: Ford Focus 1.6 TDCi

Testoviautomobila.rs: Da li je Ibiza bolja od Punta?

Otkrivamo vam zašto nije mudro ugraditi gas

Plivajući zamajac za Škodu košta 2 100 maraka?

Koji polovan auto odabrati: Scenic ili Accord?

Alfa Romeo 159 nije Best Buy – Scenic možda jeste

Koji auto preporučujete za 3.500€?

Saveti za kupovinu polovnog automobila

Da li preporučujete 406 Coupe sa dizel ili benzinskim motorom?

Grande Punto ili Ford Focus?

Kupovina polovnog vozila

Testoviautomobila-RS-LOGO

Volvo

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.