Šta da kupim posle Micre?

Pitanje: Poštovani g-dine Todoroviću, moja devojka i ja kao neiskusni vozači u svojim četrdesetim godinama, 2013. godine smo odlučili da prvi put kupimo polovan automobil (to nam je ujedno i prvi zajednički automobil). Pre toga ona uopšte nije vozila (samo je položila vozački ispit), dok sam ja vozio još daleke 1999. god i to ukupno samo godinu dana i zbog toga što sam malo ’’iskusniji’’ od nje, dogovorili smo se da konačnu odluku o kupovini donesem ja iako smo zajedno učestvovali u traženju.

Testoviautomobila RS LOGO

Podigli smo dinarski kredit od koga smo kupili 3 000 evra i počeli da tražimo naše buduće prevozno sredstvo – planirali smo da se vozimo po gradu i okolini, a za vreme leta odemo na odmor u inostranstvo (Grčka, Crna Gora, Austrija – kod moje tetke,…) – tada nam je bilo važno da ne troši previše, bude star oko 10-ak godina (ili da bude mlađi) i ima 5-oro vrata. Pokušavali smo preko bivšeg komšije i jednog poznanika koji je sarađivao sa auto-placem (naziv placa poznat redakciji, gospodin koji je poslao pitanje je zahtevao da se ukloni naziv placa, grad u kojem živi mehaničar, naziv placa gde su kupili auto, ime njegove devojke, itd..)  da nabavimo automobil iz inostranstva, ali nam se ta ideja izjalovila zbog toga što nismo mogli da nađemo povoljan automobil, a da je u pristojnom stanju. Od tadašnje ponude (u pitanju je bio maj 2013.) ’’za oko’’ su nam zapali Nissan ’’Micra K12’’ (želja moje devojke, od kada ju je prvi put ugledala mada se ’’zaljubila’’ u ’’K11’’.

Sada znam i zašto – negde sam pročitao da je dizajnirana tako da prosto ’’opčini’’ ženski mozak, ’’uvuče im se pod kožu’’ i odatle ne izlazi bez obzira na određene mane), Mazda ’’2’’, Honda ’’Jazz’’, Toyota ’’Yaris’’, VW ’’Polo’’, Mercedes ’’A klasa’’, Peugeot ’’206’’, Citroen ’’C3’’, Smart ’’ForFour’’ i sl. Zbog toga što smo od starta krenuli sa 0% iskustva i nismo imali stručnu pomoć, ’’snabdeo’’ sam se informacijama sa Interneta, koje su se odnosile na to na šta je sve potrebno obratiti pažnju prilikom kupovine polovnog automobila u Srbiji.

Obilazeći auto-placeve i javljajući se na oglase privatnih lica, ’’golim’’ okom sam primećivao ’’fatalne’’ nedostatke ili sam odustajao zbog izverziranih rečenica prodavaca (’’to je svuda tako’’, ’’ne znam, takav automobil nam je stigao’’,…). Kod nekih modela nam se nije svidela neka njihova karakteristika, kao što je premali gepek Toyote ’’Yaris’’ ili slabe ponude za Mazdu ’’2’’ (ukoliko se dobro sećam, mislim da su tada i cene, za dvojku, u proseku bile više i do 1000evra od ovde navedenih automobila).

Posle mesec dana na internetu pronašao sam ’’lepu’’ Micra-u ’’K12’’ (paket opreme Tekna), 2004. godište (tada je prvi put registrovana), 59KW, 80KS, po oglasu prešla tek nešto više od 100.000km, i poslao link oglasa devojci. Ona je pozvala automehaničara, koji joj je rekao da ima prijatelja, takođe mehaničara koga će zamoliti da pregleda i proceni automobil, a zatim nas obavesti da li je vredan kupovine. Dobili smo potvrdan odgovor. Kada smo stigli na plac čim sam video ’’Micra-u’’ hteo sam da odustanem, zbog toga što sam ispod haube primetio da je lim (nalazi se iznad hladnjaka) lepljen i farban, da plastika od zadnjih pozicionih svetala na istoj visini (sa unutrašnje strane) ima naprsnuća, gornji plastični držač jednog fara je bio skroz odvaljen tako da je far malo ’’landarao’’, na vozačevim vratima nije bilo senzora za automatsko otključavanje/zaključavanje vrata, nedostajala je radio antena.

To je ono što sam ja primetio, dok je automehaničar još konstatovao da će verovatno uskoro morati da se menja kvačilo, da prodavac nije dubinski oprao automobil iako je rekao da jeste. Početna cena je bila 2900evra (u tom periodu cene su se kretale od 3000 – 3500evra za to ili slično godište), a automehaničar je uspeo da je snizi na 2700. Odveo sam ga na stranu i pitao šta stvarno misli o automobilu (s obzirom na nedostatke koje sam ja primetio), na šta mi je odgovorio da ćemo ’’ispasti glupi’’ ukoliko ne kupimo automobil, zato što su u pitanju sitnice koje će se lako (za razliku u ceni) popraviti – rekao je da je najvažnije da je motor dobar. Devojka je vršila pritisak da ne otežem, konstatujući da kako ja, tj. koliko ’’dugo’’, kupujem nikada nećemo kupiti auto, da se samo trudim da pronađem neku falinku, te da mi je njen komšija (automehaničar) sve lepo objasnio,…U sebi sam se veoma ’’lomio’’, pre svega zbog toga što sam primetio da je Micra udarena, a onda sam odlučio da ponudim 2500evra. Na to je automehaničar iz Vinče ’’skočio’’ i rekao prodavcu da mi on, da je na njegovom mestu, ne bi prodao auto na šta sam ja ostao totalno zatečen (on je pošao sa nama zbog toga da bi nam bio od stručne pomoći i kao podrška – bar sam tako mislio) i hteo smesta da se vratim – kroz glavu mi je prolazila ideja da su njih dvojica u nekoj kombinaciji ili da će tek ući u ’’šemu’’, ali sve se mnogo brzo odvijalo da bih racionalno razmišljao. Tada je prodavac ipak spustio cenu na 2600evra i ja sam pristao, mada sam bio veoma blizu da ni na to spuštanje ne odgovorim potvrdno.

 

micra_001

Iako sam pročitao da je pravilo da se automobil prvo odveze u ovlašćeni servis na procenu, pa tek onda eventualno kupi, postupio sam drugačije i noćima nisam mogao ’’oka da sklopim’’, misleći da smo ’’prevareni’’ i ne znajući šta dalje da očekujem.

Na Internetu sam pronašao dosta preporuka za Nissan ’’LF centar’’ (čitajući Vaše tekstove vidim da i Vi imate reči hvale) i kod njih odvezao automobil na prvi servis i proveru kilometraže u odnosu na prethodno urađene servise (inače, automobil je dovezen iz Italije i ima servisnu knjižicu).

Tamo su nam rekli da je Micra udarena, ali da je u odnosu na druge (kakve im dovoze) ona još i u ’’prihvatljivom’’ stanju, mada ja nisam znao šta je to ’’prihvatljivo’’ stanje kada su mi pokazali da je prednji branik povezan, sa donjom konstrukcijom, plastičnim vezicama. Osim Nissan ’’LF centra’’, prilično često (zbog cene samog servisiranja) koristimo usluge jednog  auto-servisa ’’Golf’’ iz Zemuna i sa njihovim uslugama smo takođe, kao sa uslugama ’’LF centra’’, veoma zadovoljni – za njih smo saznali preko preporuke moje koleginice, kojoj već više godina održavaju Toyotu ’’Yaris’’. U servisu ’’Golf’’ su nam pokazali da je hladnjak sa unutrašnje strane ’’varen’’ nekom tečnošću i da možemo da očekujemo da će da procuri, za prednji branik su napravili stabilan nosač (umesto vezica),…

Prva ulaganja (posle redovnog servisa, pre njega smo ugradili Zeder) su nam bila zamena prednjih spona, diskova i pločica, kupovina zimskih guma (Micra je došla sa letnjim 15-icama i to sa ’’nepovoljnom’’ veličinom 175/60, koja je mnogo manje zastupljena, a dosta skuplja od npr. 175/65 bilo kog proizvođača. Za zimu smo kupili Fulda-u ’’Montero’’ i to 14-ice – naravno i nove felne. 2014. god. kupili smo letnje R15 175/65 Nokian ’’Line’’ gume – sve 4 iako su nam ’’izlizane’’ bile ’’samo’’ 2, zbog prethodno navedenog razloga za dimenziju 175/60), zamena akumulatora.

U međuvremenu, napraviću digresiju, dok smo uzimali dodatne časove vožnje, jedna devojka nas je dok smo čekali da se na semaforu upali ’’zeleno’’ udarila otpozadi. Posle toga moja devojka je prilikom prvih parkiranja ulubila desna zadnja vrata (bočno je prišla suviše blizu jednom saobraćajnom znaku), ove godine je oštetila plastiku prednjeg branika (na parkingu nije primetila da je jedan od stubova pao i da leži sa izvaljenim betonskim postoljem. Tom prilikom nam je, još ne znamo kako, malo ulubljena i izgrebana hauba), zajedno smo parkiranjem prilično ’’raskrckali’’ plastiku zadnjeg branika (imali smo ’’lagane’’ kontakte sa žardinjerama, stubovima i drvećem), tako da nas očekuju i tu izvesna ulaganja.

Kada je malo zahladnelo (2013. god.), tj. počela da pada jesenja kiša počeli su da se javljaju problemi sa bravom na gepeku (otključavala se u toku vožnje i 5. vrata su nam lupkala), početkom zime su se pojavili problemi sa račvom hladnjaka i termostatom, da bismo u proleće 2014. godine doživeli prvi ’’šok’’ (bolje reći ja, pošto moja devojka nađe uvek neki izgovor za bilo koji kvar, u stilu šta očekuješ od polovnog automobila starijeg od 10 godina) – procureo nam je hladnjak, a kada nam je majstor iz auto-servisa ’’Golf’’ skinuo branik pravi šok je usledio videvši da je branik, sa unutrašnje strane, varen na 10-ak mesta i da hladnjak nije u pravoj liniji (kada ga je stavio na zemlju bio je skroz iskrivljen, tj. od jednog do drugog kraja je išao dijagonalno). Po mišljenju servisera iz ’’Golfa’’ moguće je da su ta oštećenja nastala u Italiji od posledica lančanog sudara ili nekog udara otpozadi koji je Micra-u bacio na nešto ispred nje – rekao nam je da po njegovom mišljenju udarac nije bio jak, ali je napravljena određena šteta. Drugi šok sam doživeo cenom hladnjaka (u pitanju je integrisani hladnjak, 2 u jednom, motora i klima uređaja) koja je iznosila (kupovina novog hladnjaka, ruke i dopuna freona) preko 40.000,00 dinara (od polovnog hladnjaka smo odustali, zbog toga što cena hladnjaka starih 10-ak godina iznosi preko 200 evra, bez ikakve garancije da nam neće ’’sutra’’ procureti). Pre toga smo za zamenu račvu hladnjaka sa termostatom (sa rukama) platili preko 10.000,00 din. Zamena senzora brave gepeka (koja je kasnije usledila) sa zamenom svečica koštala nas je 21.500,00 dinara (samo je senzor brave koštao oko 12.000,00 din.).

Ovom prilikom Vam šaljem spisak svih urađenih i popravki koje slede.
Izvršene popravke:

15.6.2013. redovan servis, zamena brave na vozačevim vratima na 100.237km – ’’LF centar’’
28.6.2013. zamena prednjih diskova, prednjih pločica, oba kraja spone, reglaža, popravka kablova gepeka na 100.487km – Auto-servis ’’Golf’’
6.11.2013. zamena antifriza G-11 na 103.173km, Auto-servis ’’Golf’’
23.12.2013. zamena termostata i račve termostata (kupljeni u LF centru) na 104.261km, Auto-servis ’’Golf’’
u toku 2014. zamena srednjeg lonca auspuha – Servis ’’Pirke’’
10.4.2014. zamena hladnjaka motora i klima uređaja (hladnjak pokriva motor i klimu, kupljeni u LF centru), punjenje klima uređaja freonom na 106.080km, Auto-servis ’’Golf’’
9.5.2014. zamena oba PK kaiša na 106.665km, Auto-servis ’’Golf’’
30.8.2014. redovan servis na 109.168km – ’’LF centar’’
3.9.2014. zamena ulja u kočnicama na 109.272km, Auto-servis ’’Golf’’
8.11.2014. zamena svečica i senzora brave gepeka na 112.083km – ’’LF centar’’
18.7.2015. zamena reostata (kontrolera brzine okretanja) ventilatora kabine na 118.000km – LF centar

Treba da se uradi sledeće:

– zamena seta kvačila – još na početku su nam, u oba auto-servisa, rekli da ćemo uskoro morati da zamenimo set kvačila (tada smo kupili ’’LUK’’ set kvačila, koji nam stoji u servisu ’’Golf’’), ali posle 2 godine vožnje automobil sasvim korektno ubrzava, bez problema se penje po uzbrdicama, ne gubi brzinu kada se dodaje gas
– zamena nosača motora (kada prelazimo preko ležećih policajaca ili kada krenemo iz prve čuje se zvuk škripe, koja kao da dolazi iz motora) – po mišljenju auto-servisa ’’Golf’’ DA, po ’’LF centru’’ NE (oni misle da je u pitanju lamela)
– zamena prednjih ležajeva amortizera (ležaj i šolja)
– zamena/reparacija silent bloka zadnjeg trapa
– zamena zadnjeg i prednjeg branika
– ispravljanje bočnih vrata, haube

Do sada godišnje prelazimo između 9.000 – 10.000 km, zadovoljni smo komforom koji Micra ’’K12’’ nudi (može se reći da smo prezadovoljni prostorom u kabini – kada sam vozio drugove od 1.90m komotno su sedeli pozadi), zadovoljni smo i potrošnjom (u gradu leti trošimo 6,8 – 6,9l, na otvorenom 5,8 – prošlog leta smo putovali do Grčke, zimi oko ili malo preko 7l), kao i agilnošću samog automobila (nije ’’lenj’’ i zabavan je za vožnju, barem nama).

Ono sa čime nismo zadovoljni (prvenstveno ja) je cena rezervnih delova (nismo očekivali baš toliko visoke cene. Izbegavamo da kupujemo polovne, zato što su oni u Srbiji samo duplo jeftiniji od novih, a pri tome uvek postoji neizvesnost oko trajanja istih – pre se odlučujemo za nove originalne ili kvalitetne zamenske), nisam zadovoljan položajem tela u odnosu na nožne komande (visok sam 1,76m i do pre nekoliko meseci nisam uspevao da pronađem idealan položaj na mestu vozača. Sve papučice su mi suviše visoke i kako god da sam se nameštao imao sam problem – ili sam bio preblizu ili predaleko. Ne znam da li će se to rešiti zamenom seta kvačila, tj. da li će se papučice spustiti? Trenutno sam našao neki položaj, koji mi najviše odgovara, ali ni on nije baš idealan. Takođe mi se čini da je sedište kratko, a nema produžetak kao kod nekih drugih automobila, što mi tokom vožnje dužoj od 50-ak km pravi problem sa umaranjem nogu. Problem predstavlja i činjenica da se Sanja i ja svaki dan menjamo na mestu vozača, tako da stalno menjamo podešavanja – ona je visoka oko 1,64m), na preglednost u odnosu na prednje stubove, ali i prilikom parkiranja unazad u gradu (mada je ovde verovatno u pitanju i činjenica da nisam baš preterano vešt prilikom parkiranja), takođe mi je malo ’’čudan’’ osećaj prilikom kočenja (znam da su napred diskovi, a pozadi doboši. Dok nismo zamenili ulje u kočnicama iako smo izvršili zamenu spona, diskova i pločica imao sam utisak kao da kočim sankama. I sada mi je neobičan osećaj kada lagano kočim – čini mi se kao da ’’odloženo’’ usporava, mada se uvek na vreme zaustavi).

kokpit-micra

Planiramo da ovaj automobil vozimo sigurno još do sledećeg maja, kada nam ističe kredit, a zatim nam je potreban savet:,, Da li da je zbog skupih rezervnih delova, a u odnosu na očekivana ulaganja prodamo ili da nastavimo da je vozimo još koju godinu?’’ Mišljenje servisera ’’LF centra’’ je da je Micra sada u sasvim solidnom stanju i da bi je oni lično rado vozili. Zanima nas Vaše mišljenje koje se odnosi na to šta možemo u budućnosti da očekujemo od ulaganja u odnosu na dosadašnja?! Broj šasije je SJNFBAK12########, pa možete da nazovete ’’LF centar’’ ukoliko su Vam potrebne detaljnije informacije.

Moj plan je da, kada izađemo iz kredita, osim ulaganja u planirane popravke uložimo i u kupovinu zadnjih parking senzora, nakon što ’’ispravimo’’ vrata na njih stavimo sajtne (imamo dosta ogrebotina od udaranja, nastalih od strane drugih automobila, na parkinzima).

Sa druge strane, ne znamo koliko je isplativo u nju dugoročno ulagati (mada bi zbog kvalitetnih delova koje ugrađujemo, razumno bilo očekivati pristojan period dalje eksploatacije) i za koju sumu bismo mogli da je za npr. 2 ili 3 godine prodamo? Ukoliko bismo tada mogli da dobijemo oko 2000evra, ušli bismo u novi 3-godišnji kredit i kupili automobil u vrednosti od 4000–5000evra.

Prilikom kupovine bismo se Vama obratili za savet u odnosu na tadašnje planove, potrebe i mogućnosti, kao i u odnosu na stanje na tržištu polovnih automobila. Verovatno ćemo ’’ciljati’’ na nešto veći automobil kao što je Toyota ’’Corolla’’ (preko Vaših tekstova mogu da zaključim da je to, po svim parametrima, isplativ i vredan pažnje automobil) ili neki drugi iz te klase, zbog toga što kako vreme prolazi mi sve više vozimo, tj. imamo više vangradske vožnje, tako da se može lako desiti da kilometražu na godišnjem nivou povećamo za koju hiljadu pređenih kilometara.

Što se tiče naših platežnih mogućnosti, ukupna primanja nam iznose oko #### evra mesečno (gospodin koji je poslao pitanje je tražio da se ovo ne objavljuje), ali imamo visoke troškove – poslednjih 7 godina živimo kao podstanari i samo za iznajmljivanje stana izdvajamo 180 evra (tu ne računamo troškove grejanja, telefon, internet..), a imamo i drugih izdataka (za sada, još uvek, nemamo decu).
Unapred zahvalni na odgovorima.

najbolji _auto_logo_670

OVO JE SKRAĆEN ODGOVOR, SAMO UVODNI DEO ODGOVORA. OBJAVLJUJEM PITANJA U CELOSTI, JER SU ZANIMLJIVA, I DA BI MOGLI DA NASLUTITE KOLIKO SU ONDA MOJI ODGOVORI DETALJNI. ODGOVORE SIMBOLIČNO NAPLAĆUJEM 1 899 DINARA. 

a-todorovic-najboljiauto

Odgovara Aleksandar Todorović: Poštovani gospodine, hvala vam na poverenju, i zanimljivom tekstu, doduše prilično detaljnom.

Nissan Micra je dobar, pouzdan automobil, pistali ste jako mnogo, ali niste naveliko koji motor imate u Micri. Zapravo, vrtite se oko manje bitnih detalja, i sitnica, koje se kvare na svakom polovnom automobilu. Kvarovi se dešavaju, ponekad i jako često na gotovo novim automobilima, kojima je tek istekla garancija od par godina.

Jeste vaša Micra bila udarena, ali ta oštećenja nisu bila opasna. Naravno, bilo bi mnogo bolje zbog bezbednosti, da ste zamenili kompletan prednji branik, i nosače branika.

Niste nimalo realni u svojim očekivanjima. Ako recimo Nissan Micra u proseku košta oko 3 500 €, a vi gledate auto koji je 2 900 €, a platite ga 2 600 €, kako možete očekivati da kupite dobar auto?

Razmislite još jednom dobro, šta ste napisali, i šta želite.

Kad nemate dovoljno novca, a želite pouzdan auto, jeftin za održavanje, onda birate model koji je u najbolje stanju, nebitno koje je marke. Dakle bolje je kupiti Fiat Punto koji je odlično održavan, i koji nije imao sudar, nego udarenu Nissan Micru.
Istina ergonomija Nissan Micre nije sjajna, i u njoj niti ima dovoljno mesta za visoke vozače, nito je polažaj za volanom dovoljno dobar. Kod nove Micre je to puno bolje, ali ona je i mnogo skuplja, i na tržištu polovnjaka slabo dostupna, jer Nissan dobro drži cenu, a ovaj novi model se proizvodi tek nekoliko godina.

Kupili ste Nissan Micru za jako malo novca, niste nimalo zaahvalni prijatelju koju vam je pregledao i preporučio auto. Jer kao što vidite niste imali nikakvih problema sa motorom, menjačem, što je najvažnije. A niste imali problema ni sa elektronikom, elektrikom, kompjuterom. Moguće je da je vaša Micra zaista prešla tako malo kilometara.

Vozite jako malo, oko 9 000 km godišnje, tako da je za vas benzinac puno bolji izbor, posebno jer nemate velika primanja, niti ste spremni na popravke koje mogu da koštaju u 1 000 €, kod turbo dizelaša razume se.

Naravno, ako se pojavi neki dizelaš u dobrom stanju, ne treba bežati od njega, naprotiv.

Jasno je da niste dovoljno iskusni vozači, ali niko nije postao odličan vozač preko noći. Nekome treba manje vremena, kilometara, nekome mnogo više. Ako vam je za utehu, auto škole su nam jako loše, sami instruktori nisu ovladali tehnikom malo brže vožnje, koje zahteva tempo modernog saobraćaja.

nissan-micra

Možemo mi ovde da pričamo ja ograničenje brzine 80 km/h, ali ako svi voze 100 ili 130 km/h po regionalnim putevima, onda će vas svi preticati, obilaziti, i samim tim vas dovoditi u opasnost. Naravno, morate se truditi da poštujete ograničenje brzine, ali ako svi voze 100 km/h, ili bar 90% vozača, nauka tvrdi, da je tada najbolje da i vi vozite tom brzinom, pod uslovom da vozite naravno ispravan automobil, da je vidljivost idealna, da držite odstojanje, i da ste maksimalno koncetrisani. U naselju uvek poštujete ograničenja brzine, iako naši vozači jure kroz sela i brzinom većom od 80 km/h.

Ono što ja mogu da zaključim iz svega navedenog je:

1) Vama se taj automobil nikada nije dopadao
2) Vaša Micra nije u potpunosti bezbedna, jer vam branik nije u punoj funkciji, branik treba da apsorbuje udarac, a to vaš branik neće učiniti u dovoljnoj meri
3) Auto koji vam je tesan, nedovoljno udoban, mnogo zamara vozača, a tada vozač pravi greške, neudoban auto je nedovoljno bezbedan auto, jer ste u njemu manje koncetrisani.
4) Za sada ste izbegli skupe kvarove, koliko sam primetio ništa ozbiljno niste radili na automobilu. Uskoro će troškovi biti i veći, nikako manji
5) Grešite što ne kupujete polovne, originalne delove, jer oni su mnogo kvalitetniji od delova koji se mogu naći po našim radanjama. Naravno najbolje je kupiti originalne delove u LF Auto Centru, ali ponekad je to zaista skupo.
6) Delovi za Nissan nisu jeftini, ali koštaju manje nego originalni delovi za Opel ili VW.

Nije lako odrediti vrednost vašeg automobila, ali valjda možete da ga prodate za 2 000 €. Za par godina vredeće slično, nećete mu mnogo pasti cena, ali ćete ga za par godina mnogo teže prodati, jer vaša Micra je bila hit među ženama pre nekoliko godina, sada polako izlazi iz mode, jer je mnogo zastupljenija na putevima, pa više nije dovoljno egzotilna, ali i to je sve sasvim relativno.

Mogu da tražim, i pronađem automobil za vašu devojku, ženu, ali ne i za vas. Imam utisak da ona zna šta želi, i da je mnogo racionalnija u izboru automobila.

Ne znam da li da vam napišem da se malo šalim, ili da sam smrtno ozbiljan, pa onda vi to protumačite kako vama odgovora, samo se nemojte ljutiti na mene, jer sam ja vama sve ona napisao u „rukavicama“, dakle što je moguće blažim rečnikom, i biranim rečima.

Morate iz korena promeniti filozofiju prema polovnim automobilima. Svaki polovan auto je trošak, ali bilo bi pametno da kupite model za koji su delovi jeftini, i dostupni.

Za taj servis u Zemunu nisam čuo, i nisam siguran koliko vam je pametno da tamo održavate vaš Nissan. Želim vam srećnu kupovinu, mislim da vam je što pre potreban bezbedniji automobil, imajući u vidu vašu vozačku nesigurnost. Od srca vam želim sve najbolje, jako ste mi simpatični, ali pitanje je da li ja umem da se nosim sa vašim zahtevima, jer ja nisam trgovac, niti imam snage da vas ubeđujem i ono u šta ni vi sami ne verujete.

LF-Auto-Centar

*Dopuna odgovora: Utvrđeno je da je procena najboljeg Nissanovog servisa u Srbiji LF Auto Centra bila ispravna. Servis u Zemunu je svakako dao lošu procenu, a to ne treba da vas posebno čudi, jer taj servis niti šalje majstore na potrebne obuke, niti ima originalan Nissanov softver, niti originalne Nissanove delove, tako da je održavanje automobila u takvim servisima prava lutrija.

Ja vas uporno savetujem da vozite automobil u proverene ovlašćene servise (neki zaisa nisu za preporuku) i da u širikom luku zaobiđete neovlašćene servise, jer će vam sve više naplatiti, iz prostog razloga jer ne znaju da utvrde pravi problem, i otklone ga, već menjaju delove redom, dok ne pogode, to i sami znate, a to košta mnogo.

DRAGI ČITAOCI, POŠALJITE I VI VAŠE PITANJE, I DOBIĆETE ODGOVOR KLIKNITE OVDE.

Pročitajte odgovore na neka od zanimljivih pitanja koje ste mi poslali:

Dajte da rešim i vaše dileme, i glavobolje oko izbora automobila. Vaš Aleksandar Todorović urednik www.Najboljiauto.com i www.Testoviautomobila.rs

Testoviautomobila-RS-LOGO

 

DRAGI ČITAOCI, POŠALJITE I VI VAŠE PITANJE, I DOBIĆETE ODGOVOR KLIKNITE OVDE.

Pročitajte odgovore na neka od zanimljivih pitanja koje ste mi poslali:

Focus II Vs i30 Vs Auris Vs Civic

FIAT 500, Peugeot 208 ili Micra?

Iskoristite vredne savete – Pitajte A.Todorovića

Suzuki SX4 ne mogu da preporučim

Toyota Celica bolja od Alfe GT?

Prevara ili ne?

Prostran auto za debelog muškarca

U kakvom su stanju HDI i JTD motori sa 250.000 km?

Koji polovan auto odabrati: Mazdu 6, Mondeo ili Volvo?

BMW: Vraćena kilometraža za preko 160.000 km!

PLIVAJUĆI ZAMAJAC: Pitanja, zablude i odgovori

Toyota Yaris ili Mazda 2?

G.Todoroviću: Eko pneumatici vrede ili ne?

Kako izabrati polovni automobil?

Kakav je Roomster u odnosu na Logan MCV?

Poređenje:Honda Jazz 1.4 i Civic 1.4

TESTIRALI SMO: Ford Focus 1.6 TDCi

Testoviautomobila.rs: Da li je Ibiza bolja od Punta?

Otkrivamo vam zašto nije mudro ugraditi gas

Plivajući zamajac za Škodu košta 2 100 maraka?

Koji polovan auto odabrati: Scenic ili Accord?

Alfa Romeo 159 nije Best Buy – Scenic možda jeste

Koji auto preporučujete za 3.500€?

Saveti za kupovinu polovnog automobila

Da li preporučujete 406 Coupe sa dizel ili benzinskim motorom?

Grande Punto ili Ford Focus?

Kupovina polovnog vozila

Testoviautomobila-RS-LOGO

Volvo

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.