Šta za 1.500€ – Lybru 1.9 JTD, Peugeot 406 ili …?

PITANJE: Poštovani g. Todoroviću. kupujem svoj drugi auto, stigla beba pa je Renault 5 postao tesan. Dosta čitam o kolima po internetu i trudim se da budem upućen, pošto me to dosta zanima. Budžet mi je oko 1.500 evra, ostavio sam i 300 evra za veliki servis. Pošto su mi finansije limitirane, a pošto vozim puno oko 30 000 km godišnje zbog posla, treba mi pouzdan auto, koji nije skup za održavanje (volim da mi auto bude u dobrom stanju, I da je do 2000 ccm.

Dopada mi se Peugeot 406, a u poslednje vreme gledam i Lanciju Lybru 1.9 jtd, mislim da je to solidan auto.  Svi tvrde da je motor jtd odličan, Da li je zaista tako? Gledao sam i Opel Astru, Ford Focus, Vidim da ima dosta Laguna po oglasima do te cene, čak i onih restyling sa dci motorima i 6 brzina, ali ne znam sta da mislim o njima, uglavnom negativno. Ja sam više za dizelaša, i svakako imaju prednost, ali i benzinci su mi opcija. Lybra deluje sasvim korektno. Ivan Jović.

 

Pitajte Aleksandra Todorovića

Tražim najbolji polovnjak za vas!

RAČUN: 285233504000184788   Aleksandar Todorović 
AIK Banka

PROVERENI POLOVNI AUTOMOBILI: NAJBOLJIAUTO.COM

 

ODGOVARA ALEKSANDAR TODOROVIĆ: Poštovani gospodine Joviću, kupovina polovnjaka je strašno komplikovana, i nemojte se samo oslanjati na karakteristike vozila, i statistike. Najvažnije je da kupite legalan, dobro održavan auto, koji nije imao neki značajniji sudar. Manje je bitno da li je to Lancia Lybra, Peugeot, Opel  ili model neke druge marke automobila. Problem je što  je 1.500 evra jako mala suma, i sumnjam da će vam 300 evra biti dovoljno nakon kupovine. Toliko košta veliki servis za 1.9 JTD, ali treba zameniti ulje, filtere, koštaće to 400 evra. Ako treba da se gume i gume……akumulator, da se sredi trap……cena raste.

 

Ako pretpostavimo da ste našli Peugeot 406 i Lanciu Lybru u podjednako dobrom stanju, meni nije problem da vam ih detaljno uporedim. Problem je što ti automobili nisu jeftini za održavanje ako imaju preko 400,000 km, a imaju realno i više od toga.

Pošto nemate puno novca, a posebno niste u stanju da održavate automobil u kvalitetnom servisu, moja vam je preporuka da kupite benzinca: kvarovi su ređi i jeftiniji. Osim toga benzinci imaju manje kilometara iza sebe. Jeftnije je održavati Toyotu Yaris, ili Fiat Punto, nego automobile koji vi želite da kupite, jer iako Lybru možete naći i za 1.500€, takav automobil nije uvek jeftin za održavanje.  Punto sa troja vrata možete kupiti za 1.500 evra, ali Yaris realno ne ako je u dobrom stanju. Tržište reguliše cenu, pa je Lancia Lybra prilično jeftina. Više košta Opel Astra G, koja je za klasu manji automobil. Lybra u odnosu na Astru nudi mnogo udobnije ogibljenje, kvalitetniju limariju, bogatiju opremu, pa i pouzdanije motore, a tu pre svega mislim na 1.9 JTD agregat, koji je daleko pouzdaniji od 1.7 DTI motora, koje je Opel kupovao od Isuzua. Sve automobile koje ste naveli opisivao sam ovih dvadeset godina koliko postoji moja rubrika na različitim sajtovima na stotine puta, i nikada ne mogu sa sigurnošću da preporučim samo jedan model, ali mogu da vam detaljno opišem šta dobijate, a šta gubite izborom jednog ili drugog modela.  Lancia Lybra košta gotovo kao Alfa 156, ali nudi manje zadovoljstva za upravljačem. Na prednjem oslanjanju nema dvostruko poprečno rame poput Alfe, a pored toga Lybra pozadi ima spiralne opruge, što kod 156-ice nije slučaj.

Lybra ima jako dobru zvučnu izolaciju, i još bolju odličnu finalnu obradu od Alfe 156, dobru ergonomiju, a karavanska verzija je veoma praktična, i upotrebljiva. Vole je naši taksisti, jer za sličan novac ne mogu da kupe udobniji, i komforniji automobil. Elektronika joj je mana, kao i kod Alfinih modela, pa na nju obratite najviše pažnje. Benzinci su rastrošni, tako da njih preskočite, osim toga, nisu tako dugovečni kao 1.9 JTD agregat. Model Lybra se proizvodio u 2 karoserijska oblika – kao limuzina i karavan. Kod nas je malo zastupljenija ova prva – limuzinska verzija. Nudi odličan komfor, ima mekano podešeno oslanjanje. Oprema je još u osnovnim paketima bila prilično bogata, a bezbednost je na solidnom nivou, uključujući i četiri vazdušna jastuka, te neizostavni ABS sistem. Nudi dovoljno mesta za putnike pozadi, a vozaču je na raspolaganju lagani upravljač, koji lepo leži u rukama. Ima ukusno oblikovan kokpit, koji je funkcionalan, te prijatan na dodir zahvaljujući dobro odabranim – kvalitetnim materijalima.  Kada je izbor motora u pitanju, mogu reći da je ponuda i više nego kompletna.

Za neke hitne situacije, delove za Alfu 156 možete pronaći i na auto otpadu (kvalitetnije su polovne opruge, nego nove koje možete naći u radnjama u Beogradu, na primer), a za Lybru mnogo teže. Na kraju, Alfa 156 se lakše prodaje od Lancie, jer ljubitelja Alfi u Srbiji ima mnogo, dok Lanciju biraju oni koji ne razmišljaju previše o delovima. Alfa 156 ima modernije, bolje multilink oslanjanje pozadi, dok Lybra ima isto rešenje kao Fiat Marea.

 

Što se tiče robusnosti oslanjanja, više sam Lybri video sa problemima trapa nego Alfi 156. Kad smo kod održavanja, da li znate koliko koštaju pneumatici 195/65 R 15 H koji idu serijski na Lybru i Alfu 156, ili 205/55 R 16 V? Svakako, nemojte pitati za cenu Tigrovih i Savinih pneumatika, jer ne želite da vam sin prevremeno završi na groblju, raspitajte se koliko treba platiti za Michelin, Continental, Good Year, a imajte na umu da na ovim snažnim i brzim automobilima morate imati sve četiri nove gume, proverenog proizvođača. U suprotnom, ne kupujete sinu automobil, već “mrtvački kovčeg”. Nemojte misliti da su Alfa 156 i Lancia Lybra automobili čije održavanje košta kao za recimo Fiat Punto ili Pandu, iako navedeni automobili koštaju relativno malo. Niska cena automobila ne znači i da su oni jeftini za održavanje. Doduše njihovo održavanje jeste jeftinije nego održavanje BMW-a serije 3 skoro dva puta. Ako sin nema vozačkog iskustva od bar deset godina, ili iza sebe makar 100,000 pređenih kilometara, nikako vam ne bih savetovao da mu kupite Lybru 1.9 JTD ili Alfu 156 1.9 JTD, ovi automobili su jako brzi, imaju jako mnogo obrtnog momenta na raspolaganju, i na snegu, ledu, poledici, kiši, u rukama neiskusnog vozača mogu biti jako opasni.

 

Francuska limuzina Peugeot 406 je udobnija od italijanske limuzine, istina nudi u proseku malo slabiji opremu, ali nudi više mesta za putnike, zahvaljujući velikom međuosovinskom rastojanju. Peugeot može da se podiči i velikim prtljažnikom od 430 l (limuzina), odnosno od 526 litara koliko nudi karavanska verzija (Lybra karavan nudi 420 l).

 

Najbolji deo 406-ice su ipak moderni common-rail turbo dizelaši 2.0 HDI od 110 KS, i maksimalnim obrtnim momentom od 240 Nm pri samo 1.750 o./min radilice. Izuzetno tih i uglađen motor je i dovoljno šteljiv, po fabričkim podacima u proseku troši 5,5 litara evro dizela, dok je izmeran potrošnja na testovima oko 6,5 litara na svakih 100 kilometara pređenog puta. Ubrzanje do stotke iz mesta mirovanje je solidnih 12,5 sekundi, jer motor nema sportski odziv na gas, a i menjač se ne može svrstati u sam vrh klase u kojoj ovaj model pripada.

 

Brzine su predugačko izračunate, pa su i međuubrzanja slabija od onih kod Lybre, koja ima nešto stariji, ali pouzdaniji JTD motor sa samo 8 ventila i jednim bregastim vratilom. Italijasnki motor iako manje radne zapremine (1890 ccm), ima snagu od 110 i 115 KS, i obrtni moment od 260 Nm pri 2.000 o./min. Imajući u vidu da je Lybra lakša od 406-ice punih 160 kilograma, ne treba da čudi da ima primetno bolja ubrzanja, pa joj do 100 km/h iz mesta mirovanja treba samo 11 sekundi, a do maksimalne brzine od 190 km/h (kolikom može da dohvati i 406 2.0 HDI) stiže mnogo brže od francuskog rivala.

Lancia je stabilnija, upravljivija, a ima i bolje, sigurnije kočnice od Peugeota. Osim toga, italijanski automobil ima malo precizniji menjač, koji je odlično uparen sa pouzdanijim JTD agregatom. Lybra u proseku trošo 0,5 litra goriva više od Peugeota, ali je jeftinija za održavanje.

Naime, Lancia koristi Fiatov motor, i menjač, a mnogi delovi na trapu Lybre su takođe pozajmljeni od Fiata (Lybra nema skupo Alfino oslanjanje) tako da su rezervni delovi jeftini, i svuda dostupni. Drugim rečima, Lanciu možete bez ikakvih problema održavati u bilo kom Fiatom servisu. Peugeot 406 2.0 HDI jeste skuplji za održavanje, i jeste osetljiviji na loše gorivo. Uporedite cene od filtera za gorivo, pa do cene velikog servisa oba modela, pa će vam sve biti jasnije. Inače, kod kupovine turbo dizelaša obavezno proverite u kakvom je stanju plivajući zamajac i turbo punjač, i budite spremni na zamenu EGR ventila i protokomera. Benzinci su jeftiniji za održavanje, pa svima onima koji prelaze manje kilometraže, mogu biti jednako dobar izbor.

Da u ovom trenutku kupujem porodični automobil radije bih odabrao Alfu 156 1.9 JTD, eventulano Lybru, jer kada kupujete auto star 20 godina, jako je važno koliki su troškovi održavanja, jer od vozila koje iza sebe ima više od realnih 450,000 km ne možete očekivati se uopšte ne kvari. Osim toga, JTD motor je elastičniji, pouzdaniji, a Lybra je stabilnija od 406-ice što je meni jako važno, jer volim da uživam u brzim prolascima kroz krivine, što kod Peugeota nije tako zabavno, jer mu rep lako pobegne pri naglom oduzimanju gasa.

Peugeot 406 jesta dobra limuzina, ali konkurencija je nudila bolje automobile, ali ne i udobnije. Racioanalan izbor za vas je Fiat Marea 1.9 JTD ali pošto nije realno da nađete za ove pare solidan dizelaš, pokušajte da nađete benzinac 1.6 ali bez ugrađenog plina. Za malo para možete naći u oglasima FIAT Ideu, mali miniven – motor 1.4 16V od 95 KS nije previše trom, a auto je mnogo kvalitetniji napravljen od recimo Stila (koštala je kao nova i više od Stila – sad je jasno i zašto). Realna cena je oko 2.000 evra, ali bolje da pozajmite sada 500 evra, nego da kupite 406 2.0 HDI i potrošite do kraja godine tri puta više na popravke. Mali i veliki servis za motor 1.4 16V je 300 evra. 

 

ODGOVORE i PITANJE ČITAJTE NA  SAJTU TESTOVIAUTOMOBILA.RS (KLIKNITE OVDE) i Najboljiauto.COM

PITAJTE ALEKSANDRA TODOROVIĆA (POŠALJITE PITANJE, KLIKNITE OVDE)

POSTAVITE DRAGI ČITAOCI I VI PITANJE (KLIKNITE OVDE).

Svi mi kažu beži od Francuza – Zašto?

Honda Accord Vs Volvo S60 Vs CR-V

Koji auto kupiti za 4.500 evra?

Polovni automobili: Šta kupiti za 1.000 evra?

Bojan Vukosavljević: Uporedite mi Lagunu i Megane

Koje ulje da sipam u Focus II?

Polovni automobili za 2.000 evra

Da li je Toyota zaista kvalitetna?

Šta kupiti: Alfu 156 ili Volvo V50?

Da li da kupim Mitsubishi Colt ili Daihatsu Sirion?

G.Todoroviću preporučite mi karavan za 4.000€

Plivajući zamajac: sve prevare 

Pitali ste A.Todorovića: Grande Punto 1.2 Vs Clio 3 1.2 16V?

Renault Capture ili Škoda Yeti?

Remont plivajućeg zamajcaajstora

PITAJTE ALEKSANDRA TODOROVIĆA

Kupujem polovan automobil: šta da kupim Peugeot 406 ili Lybru?

Polovni automobili: G.Todoroviću uporedite mi Accord 2.0 i Octaviju II 1.9 TDI

Golf V bolja kupovina od Focusa i Astre H ili ne?

Ford Kuga 1.5 EcoBoost troši 12 litara?

Pitanje iz Travnika: Qashqai 1.2 Vs Qashqai 1.5 DCI

Da li kupiti Mondeo 1.8 TDCI sa 143.000 km?

Kakva je Opel Vectra C?

Polovan automobil: Dodge Caliber 1.8

Šta kupiti: Accord, Avensis, Lacetii ili…

 

Najbolje polovne automobile tražim za vas

Volvo