Zašto se plašimo velike kilometraže?

Srbi ako su ikako u mogućnosti bacaju novac na nov automobil, i to iz nekoliko razloga. Pre svega naš prosečan vozač prelazi godišnje 15.000 km, čak i 10.000 km, drugim rečima potrebno je i do 10 godina, da motor “prevali” nekih 100.000 km kada u proseku pruža najbolje performanse. Istina, retko ko kupuje auto da bi sa njim išao na trke, i nije toliko bitno da li auto postiže 195 km/h kad je nov, ili 199 km/h kada ima 100.000 km, ali je bitno da se kupi nov auto, da se leče kompleksi, i diže ego. Nema u tome ništa loše, jednom se živi, život je prekratak, novac služi da se troši i razbacuje, i na kraju, najlakši način za pokazivanje bilo kakvog uspeha u finansijskom smislu reči je kupovina novog automobila.

U normalnim, razvijenim zemljama, prosto je neshvatljivao da za kupovinu novog automobila odvojite koliko i za kupovinu stana, ili garsonjere, ali je u Srbiji to moguće.

Tekst i foto: Aleksandar Todorović glavni urednik Testoviautomobila.rs i Najboljiauto.com

PITAJTE ALEKSANDRA TODOROVIĆA

RAČUN: 285233504000148510 Sberbank

Ovaj tekst nikako nije namenjen da vas odvrati od kupovine novog automobila. Šta fali novom automobilu? U proseku ništa, ali sve dok zaista možete da kupite auto koji vam odgovora. Ako možete da kupite nov auto koji je dovoljno komforan, praktičan, bezbedan, ugodan za vožnju, onda treba ići na kupovinu novog automobila, pa i gubitak vrednosti od 20% u prvoj godini treba nekako “muški podneti”.

Čim isterate nov auto iz salona, koji košta 20.000 evra gubite 1.000 evra, a posle godinu dana, vrednost vašeg ljubimca je manje za čak 4.000 evra. Naravno, ako kupite neki skuplji automobil, gubitak vrednosti je još veći. Svakako, nije dovoljno da samo spustite cenu da biste da prodali za 20% ispod cene novog automobila, već vam je potrebno i dosta strpljenja, živaca, oglašavanja.

Automobili voženi po Srbiji su stvarno namučeni automobili u svakom smislu te reči. Dileri koji prodaju nove automobile nemaju podršku države. Država i dalje dozoljava da se toči gorivo lošeg kvaliteta, a garancije na dizne kod bilo kog novog automobila NE POSTOJI!

Dakle, kada je u pitanju kvar dizni, on može da se desi i na polovnom, i na novom automobilu, a i na jednom, i na drugom vi garanciju nemate.

Odmah da budem jasan, ako godišnje prelazite 50 000 km, često putujete u inostranstvo, imate malu decu, onda prosto morate da se kreditno zadužite i kupite neki nov auto, jer je u tom slučaju kupovina polovnog automobila sa više od 250.000 km neisplativa.

Ali da se vratimo na temu ovog teksa: Zašto se plašimo velike kilometraže?

Pre svega zato što i sami neznete koliko je prešao vaš auto. Istina vi jeste vratili 250 000 km pre nego što ste oglasili vaš auto, ali niste sigurni koliko on zapravo ima, da li je to 500 000 ili možda 600 000 km.

Većina vas vozi automobile koji imaju preko 500 000 km, iako na kilometar satu stoji 150 000 km, i pita se zašto toliko često morate kod majstora, i kako se taj auto toliko kvari a ima samo 150 000 km? Vaši automobili u proseku imaju tri puta više kilometara, pa se ipak kotrljaju.

Moderni motori prelaze preko 500 000 km bez problema, a zaštita od korozije je neuporedivo bolja nego kod automobila pre 20 godina. Potrebno je naravno naći auto koji nije bio havarisan, koji nije bio na krovu, i koji ima manje od realnih 300 000 km. To je itekako moguće, ali morate anagažovati eksperte, koji imaju dovoljno uskustva, i majstore koji znaju na kojem se placu u proseku koliko kilometara vraća.

Ako je auto kupljen u Srbiji, nikakva garancije nije da mu je kilometraža originalna, jer vlasnici vraćaju kilometre pre svake posete servisu.

Svakako da je auto 5 godina vožen po Srbiji u daleko lošijem stanju nego auto koji je 5 godina proveo na putevima Francuske.

Dakle, zaključak je, ne trčite odmah da kupite nov auto, posebno ako nemate novca za model koji može da ispuni vaša očekivanja. Razmislite o svemu, jer ponekad je kupovina polovnog automobila bolje rešenje. Ponekad za manje novca možete kupiti mnogo bezbedniji automobil.

Naravno, ukoliko se ne razumete u polovne automobile, nemate vrhunskog majstora, onda vam je izbor itekako sužen.

Na kraju, zapitajte sebe, zašto biste vozili jedan te isti auto 7 ili više godina, kada možete menjati polovne automobile na par godina? Zar nije lepše da vozite različite automobile?

PITAJTE ALEKSANDRA TODOROVIĆA

RAČUN: 285233504000148510 Sberbank

Volvo