Pitanje: Poštovani gospodine Todoroviću, već neko vreme pratim vaše objave na stranicama najboljiauto.com i testoviautomobila.rs, i sada kada sam skupio dovoljno novca odlučio sam da vas kontaktiram. Sada vam pišem ne radi poređenja 3 automobila, nego da bih saznao kolika je cena vašeg honorara za ono što bi bile moje želje i potrebe u izboru automobila. Kada mi kažete cenu honorara i kada ja taj novac uplatim, onda možemo
pričati o konkretnim modelima, i biću rad da čujem vaše preporuke (lično ne insistiram ni na jednom modelu).
Ja sam vozač početnik i tek što sam odvozao sve časove u auto – školi. Evo, sad čekam datum polaganja. To znači da do sada nisam vozio nijedan auto i da tek trebam da kupim svoj prvi auto u životu. S obzirom da se prvi auto ne zaboravlja, tako bar kažu, ne bih želeo da odmah u startu napravim promašaj sa kupovinom. Zato sam odlučio da detaljno analiziram koji je to najbolji auto za
početnika i tim putem sam pretražujući Google naišao na vaše objave. Svidela mi se detaljnost vaših odgovara u kojoj vidim veliku stručnost, i imao bih želju da pronađete auto za mene.
Svoje želje i potrebe ću detaljno obrazložiti, ali one bi kratko mogle da se obuhvate sledećim pitanjem:
G. Todoroviću, koji je najbolji hečbek za početnika za 4000 evra?
Veoma mi se sviđa što pomažete vašim kupcima pri kasnijoj prodaji automobila, i ukoliko bismo sad
sarađivali ja bih kasnije hteo da prodam auto preko vas radi kupovine jačeg automobila (opet preko vas). Jedino me je malo zabrinula objava koju ste postavili krajem prošle godine o najavljenoj zabrani uvozav Euro 3 i Euro 4 polovnjaka, ali možemo detaljnije pričati o tome kada vas angažujem. Takođe mi se sviđa što radite uglavnom sa automobilima iz uvoza, jer shvatam da su ta vozila imala bolji tretman nego ova u Srbiji.
Kako najbolje održavati automobil?
Pitajte Aleksandra Todorovića
RAČUN: 105000000250737463
AIK Banka Aleksandar Todorović
Dušan Sremčić: Aleksandar Todorović je profesionalac!
I.Jevtić: Hvala vam g.Todoroviću za odličan auto!
Jorgačević: G.Todoroviću odličan je Picasso koji ste mi našli!
Bojan Tokić: Todorović mi je našao odličan auto!
Iznos kojim raspolažem je 4000 evra. Znam da se za taj iznos ne može kupiti dobro vozilo mlađe od 10 godina, i naravno, čitao sam na više mesta kako vi izbegavate da radite sa starijim vozilima zbog većeg rizika. Ipak, srdačno vas molim da u ovom slučaju napravite izuzetak, s obzirom da niti poznajem dobrog majstora u Novom Sadu, niti znam koji su pouzdani auto placevi u blizini, niti imam potpunu predstavu koji je to model koji odgovara mojim željama i potrebama. Nikada ne volim da radim napamet niti na svoju ruku u stvarima za koje nisam stručan, pa se iskreno nadam da biste vi bili taj koji bi mi pomogao u ovim teškoćama, s obzirom da sam vas redovno čitao. Naravno,
pristajem na sve kontrole kod vaših majstora, i odvojio sam dodatni novac za mali i veliki servis, kao i za honorar vama.
Još jedna stvar zbog koje se nadam da biste pristali da mi tražite auto jeste ta što mi pored
saveta za odabir modela trebaju i dodatni saveti o ekonomičnom i pravilnom načinu vožnje, kao i
mnoštvo saveta koja se tiču održavanja. Jednostavno, ne uče nas neke stvari u auto školi.
Sledeća stvar koja se vidi iz gornjeg pitanja je da tražim auto hečbek karoserije, i voleo bih
da bude sa petoro vrata. To je u principu jedini moj zahtev koji je fiksan, na sve ostalo bih
po vašoj sugestiji i stručnim objašnjenjima mogao da se prilagodim.
Prva stvar koja mi je prevashodna po pitanju izbora je bezbednost automobila. Tokom obuke u auto školi, a i inače u životu, shvatio sam da ima mnogo ljudi koji niti znaju da voze, niti znaju pravila saobraćaja, NITI, što je najgore, GLEDAJU kuda voze. Zato, molim, neka bezbednost
automobila koji biste mi preporučili bude prva stavka od koje polazim.
Sledeće o čemu želim da pričam jesu dimenzije automobila. Hteo bih automobil iz niže srednje klase (to je C klasa jel tako?), dimenzija kao Golf 5. Dimenzije automobila navodim u vezi sa prethodnim pasusom, jer mi se čini da se u nekom manjem auto ne bih osećao dovoljno bezbedno. Tako, recimo, imao sam često priliku da se vozim u Puntu iz 2001 godine, i iako je lak za voziti (jer je mali), nisam se u njemu osećao sigurno. Ista priča i za sestrin Polo iz 2001. godine.
Što se tiče proizvođača automobila nemam favorita, to ostavljam vama da me posavetujete. Generalno
mi se više sviđaju japansko/korejski automobili pre nego evropski, i to najviše zbog dizajna koji
je nekako više sportski. Kao u inat, neko stalno parkira jako lepu Mazdu 3 Skyactiv ispred moje zgrade, a znam da je to auto koji ste vi dosta hvalili, ali naslućujem iz vaših objava da za ovaj iznos novca nema dobre Mazde 3 u Srbiji. Da li mi možete pronaći neki drugi valjan japansko/korejski auto za ovaj novac? Osećam kao
da su automobili proizvođača Dalekog Istoka kao stvoreni za mene, jer sam visok 160cm i sitan građom pa mi ne treba mnogo mesta ,,napred”. Moj drug je još u srednjoj školi vozio Hondu Civic, i to je baš bio dobar auto, mada mi se čini da je i on van mog trenutnog finansijskog dometa.
Dalje, vezano za spoljašnost automobila neću da izvoljevam. Bilo bi lepo da mi nađete auto u boji koja nije crvena niti previše drečava, ali ako ova stavka ne bude zadovoljena nije važno. Takođe, neke
spoljašnje ogrebotine mi ne smetaju, ipak će to biti star auto, jedino što ne bih voleo da na nekim
vidljivim mestima farba bude mnogo skinuta – ipak je to moj prvi auto.
Dualno, što se tiče unutrašnjosti automobila, opet, nemam prevelikih zahteva. Jedino što bih voleo jeste da auto ima dobro grejanje, jer sam znao dosta da se nasmrzavam na biciklu koji vozim i zimi. Neka unutrašnja oštećenja koja mogu da se poprave mi ne smetaju.
Pošto trebam da dobijem probnu dozvolu, ona podrazumeva ograničenje na vožnju automobila do 109KS. Dakle, vaše preporuke treba da idu do motora te jačine. Video sam da ste prodavali vaš BMW 118d i hteo sam odmah tad da vam se javim, ali sam shvatio da taj auto ima motor jači od 109KS. Treba mi preporuka za auto koji će me dobro služiti naredne 2 godine, s obzirom da toliko dugo traje probna vozačka dozvola. Nakon tog perioda, verujem da ću biti raspoložen za kupovinu jačeg automobila (a i štedeću do tad).
Hteo bih dizelaša. U auto-školi sam vozio benzinca i baš sam se maltretirao oko pokretanja vozila. Brzo sam shvatio šta trebam da radim da mi se auto ne bi gasio, ali svejedno bilo mi ga je naporno voziti. Na jednom času smo za kratko promenili auto zbog nekakvog obnavljanja registracije i prešli smo na dizelaša, i ja kao da sam se preporodio, vožnja je bila toliko lakša! Osim toga, čitao sam vaš tekst na temu ,,Dizelaš ili benzinac” u kojem vi zaključujete da niko ko je vozio dizelaša neće hteti da se vrati na benzinca, i potpuno mi je jasno zašto ste to rekli. Auto planiram da
vozim svaki dan, možda i po više puta, vrlo moguće van grada (mnogo volim prirodu i Frušku Goru), i barem dva puta godišnje na more ili na planinu. Ne znam koliko km godišnje ću prelaziti-ne mogu to da predvidim. Nadam se da ovim mojim potrebama odgovara dizelaš.
Auto na kojem sam radio obuku u auto-školi je Nissan Juke 1.2 iz 2016. god. Sviđa mi se tvrdoća njegovog kvačila, i hteo bih auto koji ima jednako tvrdo kvačilo. Ne bih hteo auto sa kvačilom koje je mekše od tog. Nekako, čini mi se kao da ne bih imao
dovoljnu kontrolu ako bi kvačilo bilo mekše. Preglednost tog vozila mi nije bila dobra, jer je auto kabast, a ja sam sitan, i u početku
nikako nisam mogao dovoljno da odignem sedište zarad boljeg pogleda na put.
Pošto sam mlad (27 godina) čini mi se da bih hteo auto u kojem bih bolje ,,osećao” krivine na putu i pedale auta, kao i volan. Uzmite i ovo u obzir, ali naravno ne bih hteo da ova moja želja ide na uštrb bezbednosti.
Nadam se da je ovo dovoljno informacija za prvo obraćanje vama. Shvatam da ne dajete preporuke modela za ovih 6000 dinara koliko sam uplatio, a to ni ne tražim. Samo sam hteo da vidim da li uopšte trenutno imate vremena za traženje nešto starijeg automobila, i da li je trenutna ponuda na placevima dovoljno dobra da to traženje ne potraje predugo. Nadam se uskoro pozitivnom odgovoru sa
vaše strane i informaciji o vašem honoraru za traženje automobila. Ako pak niste u mogućnosti da trenutno tražite auto za mene, onda bih ipak molio za neke upute u kom smeru da razmišljam što se kupovine tiče.
Srdačno,
Nikola Savić(27),
Novi Sad
Odgovara Aleksandar Todorović: Uvaženi gospodine Saviću, trudim se da izbegavam traženje automobila koji su stariji od 10 godina. Jer posle dve decenije rada, shvatio sam da to što uložim mnogo rada, htenja, volje, znoja retko ko ceni. Prosto su kupci jeftinijih automobila večitno nezadovoljni, razočarani, besni. Ja to ne mogu da shvatim, jer moj prvi auto je koštao 1650 evra, voleo sam ga i obožavao (Ford Orion 1.4i 1988god). Kad sam ga kupio imao je 15 godina, ali sam ga održavao, čuvao, pazio.
Shvatam ja vas da su na fakultetima jako male plate, i da se u Srbiji znanje niti ceni, niti poštuje, niti država želi da plati za znanje, ali to je prosto tako.
Ja mogu gospodine da vam nađem solidan auto za 4.000 evra, ali defitinivno ne mogu da vam nađem polovnjak u super stanju za taj novac, i morate da shvatite da morate u njega da ulažete, da ga redovno servisirate, i da očekujete manje kvarove, kojih nadam se neće biti bar u prve dve godine eksplotacije.
Ali mogu da vam nađem one modele, koji se mogu naći u solidnom stanju za 4000 evra. Od japanskih automobila za taj novac imate samo Yaris II čiji je dizel motor tek prosek klase, a košte nerealno puno. Druga opcija je Suzuki Swift sa boljim FIAT-ovim motorom, ali Suzuki kao Suzuki em nudi jako loš kvalitet, a pored toga bezbednost mu je slaba, i Swift pripada A segmentu. Mnogo je bolje da vam preporučim neke automobile iz C segmenta. Honorar i kaparu naplaćujem unapred za vozila koja su starija od 10 godina, a vama u najbolje slučaju mogu da nađem automobil koji ima 14 godine, jer ste insistirali da auto ima petoro vrata. Da mogu da vam tražim auto sa troja vrata, mogli bi ste da kupite i samo 11 godina star automobil. Ovo je samo uvodni deo ponude, odgovora. Svi odgovori su poslati gospodinu na e mail. Uspeo sam da mu za nedelju dana nađem najbolji auto za tih 4000 evra, model koji je prvi put registrovan u 2010.godini. Auto je usporučen iz Beograda, na adresu u N.Sadu, sa odrađenim velikim i malim servisom kod mojih mehaničara, za koji ima garanciju. Za sve što odrade moji majstori dobijate garanciju. Naredni veliki servis se radi za 5 godina ili 80.000 km pa šta pre istekne.