Alfa Romeo je mnogo zakasnio sa ovim modelom. SUV klasa vozila najbrže raste i donosi najviše profita proizvođačima automobila. Alfa Romeo je sa modleom Stelvio položio ispit. Sudeći po reakcijama kupca, smeši mu se odlična prodaja.
Prvi SUV model italijanskog proizvođača imao je svetsku premijeru na sajmu automobila u Los Anđelesu.
Alfa je, kao i prilikom predstavljanja modela Giulia, odlučila da javnosti najpre prikaže top verziju – Stelvio Quadrifoglio, sa najsnažnjijim motorom u ponudi. Osim moćnog pogonskog agregata, ovu verziju karakterišu i specijalni aerodinamički dodaci, kao i četvorocevni završetak izduvnog sistema.
Alfin SUV koristi istu “Giorgio” mehanički platformu na kojoj je bazirana i nova limuzina, a ispod haube je poznati 3.0 twin-turbo V6, koji se koristi i za pogon Giulie Quadrifoglio. Ovaj agregat, razvijen u Ferrariju, isporučuje 510 ks i 600 Nm maksimalnog obrtnog momenta.
Snaga se prenosi na sva 4 točka pomoću osmobrzinskog automatskog menjača, koji stepene prenosa menja za svega 100 milisekundi. U Alfa Romeu kažu da Stelvio Quadrifoglio do stotke stiže za oko 4 sekunde, dok je maksimalna brzina automobila 284 km/h.