Pitanje: Poštovani gosodine Todoroviću, do sada sam vozio polovna vozila, a samim tim posle nekog vremena upadao u probleme,koji su sada prešli sve granice. Takođe zbog prirode poslova do sada sam vozio uvek malo povišena vozila, tačnije Opel Merivu i trenutno Fiat Doblo, tako da mi svaki niži auto posle ovog izgleda kao karting. Hteo bih da mi Vi pronađete auto pošto sam zbog posla uglavnom zauzet ceo dan. Naravno, nakon razgovora ćemo potvrditi za koji auto da se odlučim.
Da pređem na pitanja.
1.Da li da pređem na benzinca ili hibrida posle
2 dizela?Ovo pitam iz razloga putovanja po inostranstvu. Voleo bih nekog, japanca i da li pored CRV i RAV 4 postoji neki dobar japanac tj povišeni automobili, sa većim klirensom. Kada gledam oglase gledam samo takve automobile🙂.
3. Razmišljao sam i o eventualno novom autu tipa KIA Sportage , Dacia Duster ili Bigster ? Ali to već podrazumeva i kredit, što bih izbegao ako je moguće.
Pitajte Aleksandra Todorovića
RAČUN Banka INTESA: 160600000211401946 , Aleksandar Todorović, Beograd.
D.Stevanović: Auto koji mi je našao g.Todorović me odlično služi
Dušan Sremčević: Aleksandar Todorović je profesionalac!
Jorgačević: G.Todoroviću odličan je Picasso koji ste mi našli!
Filip Stojković: Preporučujem Todorovića jer želim da pomognem drugima
Lanac je mnogo bolji od zupčastog kaiša
Pregrevanje motora: kako sprečiti – kako otkloniti kvar
Auto sedišta za bebe: saveti i iskustva

4. Da li je moguće možda naći nešto slično Doblu ali da sa njim mogu preći neku veću distancu bez straha da će me ostaviti na putu?
Takođe da napomenem , da sa autom često zbog pecanja silazim sa puta, što je pretpostavljam bitna informacija. Da li zbog svga navedenog možda i imati 2 automobila? Što podrazumeva dodatno trošak. Mislio sam da odvojim oko 16.000 evra za SUV.
Pozdrav Jovan Ilić, Beograd.

Odgovara Aleksandar Todorović: Poštovani gospodine Iliću, hvala na poverenju i zanimljivim pitanjima. Hteli mi to ili ne hibridni automobili polako osvajaju tržište Srbije. To ide mnogo sporije nego u nekim bogatijim državama Evrope i dobro je da je tako, jer je cena održavanje ovih automobila kad napune 7,8 godina papreno visoka. U Evropi, Nemačkoj, Francuskoj i dalje se prodaju sasvim dobro novi dizelaši, i možete ih slobodno voziti širom EU. I moći ćete da vozite dizelaše nesmetano bar narednih 100 godina, nemam nikakvih ograničenja, osim za ulazak u strogi centar nekih gradova, ali ulazak u centar grada je zabranjen i benzincima, a dozvoljen je uglavnom samo električnim automobilima, tako da vam hibrid u tom smisli ne može pomoći. Po meni imate mnogo bolje automobile za novac koji ste naveli u SUV klasi, i nemojte nikako precrtvati dizelaše, jer dizel motor je otpimalan izbor za SUV. Birajte SUV koji ima pogon 4 x 4.
Mislim da nije mudro da kupite RAV4, posebno ne model star skoro deset godina u hibridnoj verziji. Toyota proizvodi najviše automobila na svetu, ali da li su oni stabilni? Da li prave automobile za prosečne vozače, ili one koji vole da voze? Nije lako dati odgovore na ta pitanja, ali RAV4 se prevrće u testu “severnog jelena” već na brzini od 68 km/h. To je nedopustivo za tako skup automobil, i renome jedne marke kao što je Toyota. Razumljivo je da SUV ima veći klirens, veću visinu, i da nikako ne može biti stabilan pri nagloj promeni pravca kao limuzina, ali isti taj test je prošao BMW X1 sa odličnim rezultatom. Svakako, BMW jeste puno stabilniji od Toyote, ali i vlasnici Toyote imaju prava da dobiju siguran auto. Japanci su promenili softver na elektronici, pa se sada RAV4 prevrće na 72 km/h, odnosno prolazi nekako taj test. Da li vam je to dovoljno da bi kupili ovaj auto? Meni definitivno ne! Preporučujem vam da odaberete neki mnogo stabilniji SUV! Na našim putevima izleću razne životinje, tako da je ovaj test itekako bitan i realan.

Švedski magazin Teknikens Värld (Svet tehnike), koji duže vreme sprovodi ovaj test na novim modelima automobila, u septembru 2019. je objavio da novi RAV4 nije prošao test!
Šveđani su naveli da prilikom oštrog manevra vozilo “ima tendenciju da se izdigne na spoljna dva točka” i da ESP sistem ne kotroliše ponašanje automobila na testu na zadovoljavajući način, što uzrokuje preveliko zanošenje zadnjeg dela i prelazak preko graničnih čunjeva. Teknikens Värld je naveo da je RAV4 zadovoljio uslove testa samo do brzine od 68 km/h, dok je minimalna brzina koja je postavljena kao standard testa 70 km/h.

Hibridna baterija može koštati preko 20 000 evra a traje znatno manje od 10 godina!
Možete kupiti dobar hibridni auto, ali vam trebaju specijalizovani stručnjaci za hibride, onda može biti dobra kupovina, ali samo ako birate marke automobila koje prave kvalitetne hibride, i ako odaberete primerak star do 3,4 godine!
Mnogim potencijalnim kupcima hibrida polovnjaka najveću brigu predstavlja preostali životni vek baterije, a nije lako ustanoviti koliko je to zapravo. Iskusni majstori za sada izbegavaju da popravljaju hibridne automobile, jer nije samo baterija problem već i motor. Postoji sve više servisa koji repariraju, popravljaju hibridne baterije i tako im produžavaju životni vek, za sada to rade na Toyotinim baterijama, druge ne popravljaju. Izbegavajte primerke starije od 4 godine!
Toyota je na papiru najkvalitetnija (misli se na silne statistike) ali u praksi to i nije baš tako. Mnogi danas prave osetno kvalitetnije hibride i baterije!
Znajte da vam vožnja na otvorenom putu neće vam mnogo reći o stanju hibridnog sistema, jer tada radi samo benzinski motor, eventualno na nizbrdici, motor koči i pretvara tu energiju u dopunu baterije, ali teško je izmeriti koliko se ona brzo i efikasno puni, i koliko je to odstupanje u odnosu na novu bateriju.
Prava test vožnja za hibride je u kreni-stani uslovima, sa oštrijim ubrzavanjima. Normalno je da hibrid više goriva troši u gradu nego na otvorenom. Mnogi misle da se u gradu koristi električni pogon ali to je samo do brzina od oko 30 ili 40 km/h. Ako pratite ostala vozila u saobraćaju ili bar bus GSP-a koji vozi u proseku brzinom od 60 km/h (znam ja koliko je ograničenje brzine ali vozači GSP-a voze 60 km/h – testirajte ovih dana pa proverite).
Ako se i koncetrišete i vozite samo 35 km/h, baterija će vam se kompletno isprazniti za oko 10 ak minuta. A to nije dobro, jer smanjujete životni vek bateriji. Hibridni automobili imaju veću masu, pa se i kočnice, gume troše malo brže. Menjači su im uglavnom trajni i pouzdani. Baterija im se može popraviti, i to učinite odmah čim primetite da gubi kapacitet.
Jorgačević: G.Todoroviću odličan je Picasso koji ste mi našli!
Kako se reparira hibridna baterija?
Reparacijom delova Toyotine baterije ujednačavaju se moduli i podiže se kapacitet baterije za 50 do 80%. Servis balansira ispravne module baterija čime se povećava kapacitet same baterije. U servisu vam proste zamene neispravne ćelije, novim. Nakon toga se radi uravnoteženje baterije s obzirom na kapacitet svake ćelije i jačinu njihovog napona. Mora da se očisti kompletna bateriju, ali i ventilatori, deo oko baterije, a potrebno je zameniti dotrajale, korodirane bakarne delove.
Nemojte kupovati hibridni automobil bez pomoći specijaliste za tu vrstu automobila. Ali pošto znam da me većina vas neće poslušatu, daću vam par besplatnih saveta. Pošto ste kupili hibrid, a niste ga detaljno proverili, učinite sve da vam baterija što duže traje. Popravka je moguća samo kod Toyote, ali ne i uvek. Retko se dešava da se baterija u potpunosti isprazni u hibridnom vozilu. Ako se to dogodi, šanse za popravku su manje, a cena popravke uglavnom nije isplativa. Jednako je važno da auto redovno vozite, i povremeno proveravate u servisu, posebno tokom zime.
OVO JE SAMO UVODNI DEO ODGOVORA. AKO ŽELITE DA VAM UPOREDIM AUTOMOBILE KOJI VAM SE DOPADAJU, AKO SE NE USUĐUJETE DA SAMI RIZIKUJETE U KUPITE POLOVNI AUTO, TU SAM ZA VAS. UREDNIK ALEKSANDAR TODOROVIĆ.




