EV na hladnoći gube trećinu baterije

Mnogi vozači u Srbiji koji maštaju o električnim automobilima nemaju informaciju da baterije u njima gube trećinu akumulirane struje. To u prevodu znači, vi auto posle posla napunite na kućnom punjaču, i on ujutru kada krenete na posao imao punu bateriju samo 2/3 jer je spoljna temperatura bilo između nule i dva stepena. Kada je mraz, i kada su temperature deset stepeni ispod nule, brzina pražnjenja baterije je mnogo brži. Ispada da električna vozila nisu pogodna za vožnju preko zime, uostalom tada i nema dovoljno struje, pa su ove zime u mnogim bogatim evropsim državama bile i restrikcije  u snabdevanju električnom energijom. Prelazak na ove automobile značiće u budućnosti cenu struje koja će biti i do deset puta veća. Bojim se da EV nisu ekološka vozila, ne samo zbog kancerogene litijumske baterije koja se ne može reciklirati,  već zbog enormne potrošnje vode, koja je potrebna za rufaranje litijuma, posle kojeg ostaje pustoš (pogledajte na šta liče područja u Australiji i Čileu). Piše:  Tanja Todorović.

 

RAČUN: 105000000250737463
AIK Banka Aleksandar Todorović

Pitajte Aleksandra Todorovića

D.Stevanović: Auto koji mi je našao g.Todorović me odlično služi

Dušan Sremčić: Aleksandar Todorović je profesionalac!

I.Jevtić: Hvala vam g.Todoroviću za odličan auto!

Jorgačević: G.Todoroviću odličan je Picasso koji ste mi našli!

Filip Stojković: Preporučujem Todorovića jer želim da pomognem drugima

 

Engleski WhatCar? je objavio da su vozila bila potpuno napunjena pre nego što su ostavljena preko noći na temperaturama u rasponu od nula do dva stepena, do jutra izgubila trećinu struje.  To su dokazali time što su se automobili vozili na poligonu za testiranje na različitim vrstama puta i uslovima vožnje dok se nisu zaustavili.

Koliko je skuplje voziti EV nego dizelaša?

 

Časopis je otkrio da Funki Cat First Edition ima najveće neslaganje između reklamiranog dometa i stvarne udaljenosti pređene po hladnom vremenu, odnosno utvrđeno je da je hečbek sa petoro vrata, koji je napravila kineska kompanija Ora, navodi da ima domet od 193 milje, ali se zaustavio nakon 130 milja prilikom testiranja, odnosno 33 odsto manje od oglašenog.

 

Zanimljivo je da je Renault Megan E-Tech imao je odstupanje od 32%, a automobil koji se najviše približio svojoj reklamiranoj ponudi bio je Nissan Arya, sa odstupanjem od 16%.

Najpopularniji EV – Tesla Model I bio je na drugom mestu sa pristojjnih 18%. Najtingejl koji je predvodio tim za testiranje rekao je da je testiranje „osmišljeno da kupcima automobila pruži najjasnije razumevanje koliko će milja obično moći da pređu u zimskim britanskim uslovima”.

Drugi pišu: Dario Barać iz Norveške!

 

Kompanija sa sedištem u Sijetlu testirala je gubitak trošenja baterije u 7.000 automobila na temperaturama između -7 i -1 stepeni. Automobil koji je izgubio najmanje struje bio je engleski Jaguar I-Pace, koji je imao procenjeni gubitak od 3%, ali je  najgori bio Wolksvagen ID.4 koji je imao gubitak struje odnosno dometa od čaW30%. Očigledno je da je VW kasnim uključivanjem u razvoj električnih automobila sada prinuđen da bude na samom svetskom dnu, po pitanju performansi baterija, te su mnogi kineski modeli bolji od skupog nemačkog automobila.

 

Bojan Tokić: Todorović mi je našao odličan auto!

Volvo