Kineska auto industrija je u istorijskom zamahu. Evropska auto industrija posustaje, svuda osim u Slovačkoj i Češkoj. Pošto je 2012. bankrotirala i prešla pod nadzor države, italijanska sportska automobilska marka De Tomaso prodata je na aukciji kineskoj grupaciji Consolidated Ideal Team Venture. Da li je ovo početak nove ere? Volvo je procvetao u rukama Kineza!
Najvišu sumu na aukciji izlicitirala neozbiljna švajcarska kompanija L3 Holding. Švajcarci su ponudili 1,9 miliona evra, ali posao nije sklopljen jer L3 Holding na kraju nije uspeo da skupi potrebna novčana sredstva.
Na ponovljenoj aukciji je najvišu ponudu (1,6 miliona €) za bivšu italijanski automobilsku marku dala kineska grupacija.Promena vlasničke strukture potvrđena je na sudu u Torinu u prisustvu nekoliko zaposlenih iz kompanije De Tomaso, koja je na platnom spisku pre bankrota imala 800 radnika.
Novi vlasnik nije saopštio šta planira sa italijanskim brendom u budućnosti, a ljubitelji automobila iz te zemlje strahuju da će Kinezi preseliti De Tomaso iz Italije.
Kako prenosi Europe Online, kineska grupacija namerava da iskoristi ime i reputaciju italijanske marke kako bi pod oznakom tog brenda proizvodila vozila u Kini. Iako je sedište kompanije Consolidated Ideal Team Venture u Hong Kongu, firma je registrovana na Devičanskim ostrvima.
Firmu De Tomaso osnovo je 1959. vozač auto-trka i industrijalac Alejandro De Tomaso.
Proizvođač je postao poznat tokom šezdesetih i sedamdesetih godina 20. veka lansiranjem modela Pantera i Mangusta, pa je u tom periodu čak bio viđen kao jedan od rivala Ferrariju i Lamborghiniju.