Lancer ili Mazda 3?

Pitanje: Поштовање господине Тодоровићу, Прво питање је да ли би могао да уплатим ваше ангажовање да ми пронађете ауто путем MoneyGram јер се тренутно не налазим у Србији , а требало би да се вратим јул- август ове године , што се тиче аута мени се лично свиђају Мицубиши Лансер и Мазда 3 али превасходно желим да купим ауто који је поуздан и који неће захтева скупо
одржавање , да скратим за прво јављање желим да Вас ангажујем , спреман сам да послушам Ваш савет и наравно да урадим велики сервис при куповини и остале ствари које буду биле неопходне .

Ime i prezime: Саша Букумирић
Mejl adresa: “”””””””””@yahoo.com
Kada planirate kupovinu?: јул-август 2021
Kakav auto kupujete?: Polovan
Koliko novca želite da potrošite?: 5000 евра
Šta trenutno vozite?: Немам ауто
Između kojih se automobila dvoumite?: Мицубиши Лансер и Мазда 3
Da li biste platili da vam pronađem auto?: Da

Odgovara Aleksandar Todorović: Uvaženi g.Bukumiriću, Mazda 3 i Mitsubishi Lancer su speifični automobili. Popularnost i ponuda japanskih automobila u Srbiji strahovito brzo opada, na moju veliku žalost. U Evropi se kupuju, prodaju dizelaši. Oni su bili dominantni u C segmentu početkom prošle decenije. Benzinci su bili samo za one sa plitkim džepom, kupovali su ih koji nemaju dovoljno novca za dizelaše, oni koji manje voze, oni koji su spremni na skromnije performanse a mnogo veću potrošnju. Naravno da su u svoje palete motora mnogi proizvođači ubacili turbo benzince, najpopularniji su TSI motori iz VW-ove “kuhinje”. Ali problem je što turbo benzinci nisu pouzdani, niti dugovečni, niti smem da ih preporučim, ali još bitnije je da Mazda i Mitsubishi nisu nudili turbo benzince, već samo umorne i žedne atmosferske benzince, koji imaju jako mali obrtni moment i prilično veliku potrošnju u gradskim uslovima vožnje. Mazdu 3 gotovo da ne uvozi ni jedan veliki plac u Beogradu, Srbiji, i ja sam nemoćan da vam nađem takav auto sa benzinsim motorom (sa dizel motorom je šansa osetno veća), dok se ponuda Lancera malo popravila ove godine, ponajviše iz razloga što su ti automobili nepopularniji u Italiji, Holandiji, Nemačkoj pa se mogu kupiti za malo para. Lancere su uvezli neki naši placevi, ali ih isti drže preko godinu dana u ponudi, bez ozbiljnih kupaca. Mitsubishi i Mazda proizvode zaista kvalitetne automobile, ali njihovi modeli nisu bez mana.

Problem je što su i delovi za Mitsubishi i Mazde skupi, mislim na originalne rezervne delova, da kupujete kineske delove za ove japanske automobile nema nikakvog smisla, jer se Lancer i Mazda 3 kupuju zbog svoje dobre pouzdanosti, a ona ne može biti takva kada ugradite u njih jeftine delove, a vlasnici ovih automobila u Srbiji to itekako čine. Zato gledam samo primerke iz uvoza.

Možda Mazda 3 i Lancer imaju najbolji dizajn u klasi, možda se lepo i lako voze, vrlo su upravljivi ovi automobili, ali to je sve nedovoljno, kada ove automobile uporedite sa evropskim automobilima koji imaju snažnije a mnogo elastičnije dizel motore, koji mogu da sahrane dva benzinska motora Mazde, ili dva motora Lancera bez ikakvih problema.

 

Mazda 3 je u Srbiji najpopularnija sa benzincem od 1.6 litara i 105 KS. Neko 2009 godište, može da se nađe za oko 5500 evra. Istina je uvoze se i modeli sa Peugeot motorima od 1.6 litara i 109 KS. Benzinci su u proseku prešli manje, ali dizelaši su dugovečniji, štedljivi i neuporedivo elastičniji.

Mazda 3 sa benzinskim motorom 1.6 od 105 je loš izbor. Pisao sam o tome često na mojim stranicama. Motor je bučan na višim obrtajima i prilično lenj. Kupite dizelaš od 1.6 litara (Peugeotov 1.6 HDI) 
– ponuda prostora najslabija u klasi
– delovi najskuplji u klasi
– servisna mreža loša

Mazda ne prati trendove “daunsajzinga”. Zapravo, Mazda je prva krenula u smanjivanju težine svojih modela, upotrebom lakših materijala, i time smanjila potrošnju, ali se ipak nije odlučila da uparuje benzinske motore male radne zapremine sa turbo punjačima, a sve u cilju da se kupcu ponudi što je moguće dugovečniji agregat.

Odmah da se razumemo, Mazda 3 nije savršena. Mazda je napravila veliku grešku sa ovim osnovnim motorom, koji prosto nije dovoljno elastičan. Morate da pritisnete papučicu gasa uvek do daske kada pokušate da preteknete neko vozilo, pritom morate da ablendujete automobilima koji vam dolaze iz suprotne trake kako bi prikočili, da ne biste ceo dan vozili iza kamiona. Malo se razočarate kada imate u vidu da ovaj automobil košta 5.500 € 2009

 

Položaj za upravljačem kod Mazde 3 je sportski, sedišta to nisu, ali su barem prosečna za klasu kojoj pripadaju. I kod Lancera se sliično sedi, upravljač je jednako precizan i direktan, ali nekako za malu nijansu sve je kvalitetnije kod Mazde. Dimenzijama su oskudna oba modela u ponudi prostora za putnike (iako je tu Mitsubishi malo bolji), ukoliko ste nešto krupniji evropski vozač. Inženjeri u Hirošimi, koliko god se trudili, ne mogu da shvate da su Evropljani gotovo dva puta teži, a i barem dvadeset centimetara viši od japanskih vozača. Bezednost Mazde 3 je vrlo dobra. Maksimalnin 5 zvezdica i 86% poena.

 

OVO JE UVODNI DEO ODGOVORA. KOMPLETAN ODGOVOR JE GOSPODIN DOBIO PREKO TELEFONA USMENIM PUTEM KOJI SVIMA PREPORUČUJEM. 

PITAJTE ALEKSANDRA TODOROVIĆA (KLIKNITE OVDE)

DRAGI ČITAOCI, POŠALJITE I VI VAŠE PITANJE, I DOBIĆETE ODGOVOR KLIKNITE OVDE.

Pročitajte odgovore na neka od zanimljivih pitanja koje ste mi poslali:

Kia ili Volvo, možda Scenic?

Nekim ljudima ne treba prodati automobil!

Najbolji auto za 3.000 evra

Iskoristite vredne savete – Pitajte A.Todorovića

Majstori, majstori: zuji mi nešto u haubi!

Prostran auto za 4.500 evra – šta preporučujete?

Toyota Yaris ili Mazda 2?

G.Todoroviću: Eko pneumatici vrede ili ne?

Kako izabrati polovni automobil?

Kakav je Roomster u odnosu na Logan MCV?

Poređenje:Honda Jazz 1.4 i Civic 1.4

TESTIRALI SMO: Ford Focus 1.6 TDCi

Volvo