Pitanje preko Facebook stranice Testovi Automobila Srbija: Poštovani gospodine Todoroviću, potreban mi je savet ako imate malo vremena, pre četiri nedelje kupim ćerki Peugeot 308 1.6 Vti naravno potpuno se ne razumem u automobile njoj se svideo, auto 2010 god prestao 183000 ako je tacno, odradimo mali servis pre dve nedelje i od tad pocinjes pakao, auto izbacuje oblak dima beo plavicastog ne znam ni sama, jedan majstor kaze jedno drugi drugo ne znas koga da slušaš.
Možda je pogrešno ulje castrol 5 30, odemo u ovlasceni servis a oni napisu auto nije za upotrebu kaze motor je gotov a on lepo radi i vuce, kazu delovi ne postoje a nov motor 8000 evra, prodavac ne prihvata nikakav dogovor, sta da radim ako moze besplatan savet jer smo sve pare pukli u auto koji po MS servisu moze o da bacimo a placen je 4500 eura. S postovanjem, zahvalna. Jovana.
Odgovara Aleksandar Todorović: Uvažena g.Jovana, svako snosi posledice svojih postupaka. U ovom slučaju vi ste kupili auto koji se dopada vašoj ćerci, a ne najbolji auto za novac koji ste imali. Niste naveli o kom se auto placu radi. Ali skoro su svi isti. Prave se ludi, prodaju krševe, ne dozvoljavaju (većina) prebacivanje automobila na proveru u servisu. Da ste mene angažovali to vam se ne bi dogodilo, naprotiv! Ali mislili ste, kao što većina misli da je Todorović skup. Sad procenite da li je bolje da ste meni platili 300 evra da vam nađem dobar, proveren auto koji će vas lepo služiti narednih 5 godina, ili ovo što ste vi uradili! Ali neka bude da ste vi u pravu! Znate još nešto g.Zorice, i dragi moji čitaoci! Jedino mene pljuju skoro svi forumi, a forum garaža ima temu Aleksandar Todorović gde me pljuju ljudi kojima nikada u životu nisam tražio auto (jer ovi kojima jesam u 90% slučajeva su zadovoljni, ovih 10% su umereno zadovoljni – kola im rade idu). Na istim tim forumimam NE POSTOJI opis, ocenjivanje ni jednog jedinog auto placa. Neko će reći pa ti se placevi reklamiraju na sajtu polovniautomobili.com! Pa reklamira se i Aleksandar Todorović, na istom tom sajtu, samo što ja plaćam baner daleko skuplje, nego dileri, jer ne spadam ni u jednu predviđenu kategoriju. Ali se naravno kod njih više reklamirati neću. Moje je pravo da radim i živim od svog znanja. Vaše je pravo da date novac placu, majstoru, ovlašćenom servisu a onda od urednika Todorovića tražite besplatni savet! Da li ste prošli besplatno u o.servisu? Da li su vam pomogli? To samo pokazuje i dokazuje da me ne cenite ni malo. Kad nekog cenite, vi ga platite. Za razliku od vas, ljudi koji su me cenili i platili, vozaju se automobilima koje sam im našao, dolaze na kontrole (besplatne) kod mojih majstora, i poprilično su zadovoljni. Odgovori na vaša pitanja su prosti, kratki, ako imate znanje! Hiljadu puta sam napisao da u ovlašćenim servisima često majstori nemaju potrebna znanja! Oni uglavnom rade sa novim automobilima, motorima koji su u garanciji! Ne umeju, i često ne znaju da se snađu sa motorima koji imaju preko 400 000 km, kao što ga ima verovatno vaš motor.
Prvi servis
PROVERENI POLOVNI AUTOMOBILI: NAJBOLJIAUTO.com
Pitajte Aleksandra Todorovića
RAČUN: 285233504000184788
Sberbank
Dušan Sremčić: Aleksandar Todorović je profesionalac!
Filip Stojković: Preporučujem Todorovića jer želim da pomognem drugima
Aca Todorović plati generalnu!
Tražim polovne automobile za vas koji prolaze tehnički pregled
Verovatno ste već negde pročitali da od jula ove godine automobili koji ne zadovoljavaju norme o emisiji izduvnih gasova neće moći da prođu tehnički pregled. Proveravaće se detaljno i kočioni diskovi, da li auto mehanički ima katalizator i DPF. Znajte da mnogi polovni automobili u oglasima imaju skinut DPF ili katalizator, i da takav auto NE MOŽE da se registruje. Zašto je neko skidao DPF i katalizator? Zato što ako je motor loš, i kod motora koji imaju jako mnogo kilometara iza sebe (preko 400 000 km) dolazi do brzog zapušavanja filtera i katalizatora, onda motor otežano radi, više troši – pa su naši majstori rešavali vlasniku taj problem na najpovoljniji način – fizičkim uklanjanjem DPF-a i katalizatora. Takav auto i dalje ima loš motor, i motor koji je mnogo prešao – ali naši ljudi već decenijama zadovoljavaju da voze automobile u takvom stanju – čak i kada budžete dozvoljava mlađi i bolji auto. Bitnija je marka i veličina automobila, oprema. Vi najverovatnije kupujete auto jednom u 5 ili 10 godina, a ja ih gledam i proveravam svaki dan. Vama su svi auto placevi isti – meni nisu – jer na nekim placevima mogu nesmetano sa majstorima da pregledam sve što želim – dok na nekim nisam ni dobrodošao – niti mogu da proveravam auto. Dileri oglašavaju da je svaka provera moguća – ali se itekako nadaju da nećete auto prebacivati šlepom u servis – ili da neće vaš majstor detaljno pregledati auto, a posebno imaju nadu da nećete insistirati da se auto i provoza. Oni koji su sami kupovali polovne automobile dobro znaju kroz kakav su pakao prolazili, i kakve su skupe kvarove imali. Najgore je kada saznate da auto ima duplo više kilometara nego što ste mislili. Smatram da je itekako važno da odaberete i najpouzdaniji, ali i najbezbedniji auto za vaš novac. Postoje automobili koji koštaju 3500 ili 4500 evra, a koji su po svim strogim parametrima bezbedniji od recimo nove Dacije koja košta 12.000 evra a koja je dobila 2 zvezdice na kreš testu (kliknite ove za link o konkretnom modelu). Boja je manje bitna kod izbora automobila, a ni oprema ne sme da vam bude ono najvažnije kod kupovine. Primarno je da auto nije havarisan i da auto ima dobar motor, elektroniku, turbinu, zamajac, a nije loše da se detaljno proveri i trap – ne zato što je on “skup” za popravku (jer nije) – već zato što on skriva tragove havarije i otkriva da li je vlasnik bio brižan ili ne. Naravno da izbegavam da tražim automobile sa više od realnih 400 000 km, ali ako vi insistirate neću vam okrenuti leđa. Shvatite da je polovan auto dobrim delom “mačka u džaku” i da su zaista potrebne detaljne provere i pouzdaniji majstori koji vam ja obezbeđujem. Niste baš tako lako došli do novca, da bude i vi jedan od mnogih prevarenih. Nisam u mogućnosti da vam nađem polovan auto koji je kao nov – ako imate novca za dobar nov auto (oko 20 000 evra) sigurno vam preporučujem da investirate u njega. Ali nisu svima plate takve, da to možete i da priuštite, posebno je nov auto posle tri godine izgubi skoro polovinu svoje vrednosti. Automobili kupljeni u Srbiji itekako skrivaju brdo mana i ozbiljnih kvarova. Servisna knjižica vam ni na koji način ne ukazuje šta će se uskoro pokvariti i u kakvom je stanju motor, auto. Morate angažovati iskusne majstore – koji znaju majstore koji u ime ili za placeve maskiraju skupe probleme. Morate znati kako prevaranti rade da bi sprečili da vas prevare. Ukoliko imate svoj tim dobrih mehaničara – meni samo ostaje da vas posavetujem oko izbora modela i motora, ali uvek gledajte da u užem izboru imate više automobila – više modela i da odaberete auto sa dovoljno snažnim a štedljivim motorom. Proveravajte auto pre – a ne nakon kupovine. Kaparu auto placevi NE VRAĆAJU, nisu ni zakonski to u obavezi da čine – tako da polako i sa kupovinom – i sa izborom automobila!
Piše: Urednik Aleksandar Todorović
Pitajte Aleksandra Todorovića
RAČUN: 285233504000184788
Sberbank
- Aleksandar Kosić: Želim da vas pozovem telefonom g.Todoroviću
- Skupe greške koje pravite prilikom kupovine automobila
- Najbolji auto za 3 000 evra
- G.Zlatanović: Šta mi Vi možete ponuditi od Vaših usluga?
- Na prodaju BMW 320d X drive 177 KS
- Iskustvo Suzuki SX4
- Video nadzor na tehničkim pregledima doneo probleme!
- Miloš: Želim Golf 7, A4 ili BMW
- Kupio sam auto: Ostao sam i bez kola i bez para
- Kada menjati kočione diskove i pločice?
- Aleksandar Kosić: Želim da vas pozovem telefonom g.Todoroviću
- Skupe greške koje pravite prilikom kupovine automobila
- Najbolji auto za 3 000 evra
- G.Zlatanović: Šta mi Vi možete ponuditi od Vaših usluga?
- Na prodaju BMW 320d X drive 177 KS
- Iskustvo Suzuki SX4
- Video nadzor na tehničkim pregledima doneo probleme!
Skupe greške koje pravite prilikom kupovine automobila
Preko 20 godina radim detaljne analize, poređenje automobila, a toliko godina u proseku i nalazim polovne automobile za moje klijente. Godine su prolazile, a navike kupaca su se menjali. Danas je veća kupovna moć nego pre 10 ili 20 godina, pa su i prohtevi puno veći. Sada za vreme korone, nekima su se džepovi istanjali, ali drugima su se prihodi udvostručili. Između kupovine novih i polovnih automobila i dalje ima puno da i ne, razloga za prvi, odnosno rezervni izbor. Ali ispred racionalnog često su kompleksi, tako da svaka moja iskrena, direktna analiza gubi svaki svoj smisao. Kako se neke stare stvari vraćaju u modu, tako me opet posle dugog niza godina angažuju roditelji da im nađem, servisiram automobile za njihovu decu. Razmaženu i manje razmaženu. I dok je sa roditeljima mnogo lakše, jednostavnije komunicirati, to sa njihovim naslednicima nije moguće. Uporno i tvrdoglavo insistiranje na modelu koji je skuplji, a koji ima slabiji motor, skuplje održavanje, manji nivo bezbednosti je sve češći.
Koje su to najskuplje greške kupaca automobila?
- Odbijanje da usvoje moje preporuke modela
- Odbijanje da kupe modele sa motorima koji su pouzdaniji
- Insistiranje na modelu koji je najnepouzdaniji
- Insitiranje na motoru koji je problematičan – koji se mnogo kvari
Koje automobile preporučujem?
- Najpouzdanije modele
- Najbezbednije modele (naravno – za novac koji imate)
- Best buy modele
- Modele čija je ponuda na tržištu u datom trenutku dobra (da mogu da nađem konkretan model)
- Uvek preporučim bar 3 modela
Shvatam ja da deca od roditelja traže NOVE AUTOMOBILE! Sumnjam da im je poznata činjenica da su novi automobili za vreme korone poskupeli preko 30% a da je rok isporuke produžen skoro tri puta. Tatini i mamini sinovi insistiraju na tačno određenom modelu – koji možda ima neke fabričke greške. Insistiranje na kupovini automobila koji je najnebezbedniji u klasi takođe nije mudro. Izbor verzije modela sa problematičnim motorom je problem u najavi i za kupca, klijenta i za mene, koji sam pristao da mu takav auto tražim – i umesto preporuke za dobro odrađen posao – mogu se suočiti sa kritikama zbog nepouzdanog motora. Kupci automobila su sve manje fleksibilni, sve su manje spremni da poslušaju savete oko izbora modela i dobijaju za svoj novac naravno manje.
Kupac koji posluša moje savete oko izbora modela, motora – naravno da prolazi mnogo bolje, jer ja moje savete oko izbora motora savetujem na osnovu uskustva od preko 20 godina u servisima. Ja jesam novinara, urednik ali jesam stalno u servisima i redovnom kontaktu sa puno iskusnih majstora od kojih dobijam veoma vredne informacije. Sve te podatke dobijate od mene besplatno, kao i preporuke modela kada me angažujete, vaše je pravo da ih zanemarite i terate po svom. Ali nemojte zaboraviti da je polovan auto pre svega polovan auto i da vas kvarovi sigurno čekaju. Samo je pitanje koji će broj kvarova biti, i o kojim se kvarovima radi. Srećnu kupovinu automobila svima želim – poštujte svoju porodicu, birajte bazbedniji auto i shvatite da vam novac nije pao sa neba. Ja mogu da vas racionalno i profesionalno posavetujem, ali ne mogu da vaspitam vaše dete, niti vas, niti ja to želim. Na kraju, ako već imate decu sa velikim zahtevima, imate na raspolaganju veliki broj banaka, krediti su svima dostupni, zašto da stvarate probleme i sebi i meni.
Dušan Sremčić: Aleksandar Todorović je profesionalac!
Pitajte Aleksandra Todorovića
RAČUN: 285233504000184788
Sberbank
Tražim najbolji polovni auto za vas!
Polovni automobili jesu mačka u džaku. Zato je potrebno da ih detaljno proverite pre kupovine! Ako vi to niste u stanju urednik Todorvić jeste. Ukoliko ste debili bebu, imate malu decu, vama ću izaći u susret i tražiti automobil koji je stariji od 10 godina (izbegavam da tražim i preporučim auto koji ima više od jedne decenije – jer je jako teško naći u dobrom stanju – a kupci su nerealni u svojim očekivanjima).
Nije smak sveta ako nemate novca za nov auto. Samo 3% stanovnika Srbije može da kupi nov auto, ali i njihova iskustva nisu sjajna, jer garancija za nov auto ne pokriva sve. Naročito se iznenade kupci kada shvate da recimo dizne nisu pod garancijom, pa čak ni kod Mercedesa. Oni koji godinama kupuju polovne automobile dobro znaju da nije lako pronaći dobar primerak. Ali najvažnije kod polovnjaka je:
- Da nije ukraden
- Da nije izvršitelj stavio šape na njega. Notari to NE proveravaju!
- Da nije bio u sudaru (havarisan)
- Da ima ispravnu elektroniku
- Da ima ispravan motor
Imam iskustvo od preko 20 godina, i dobro znam koji dileri uvoze havarisane automobile, automobile iz poplave, ali mi takvi uglavnom i NE dozvoljavaju da proverim njihove automobile. Automobile proveravam i vozim ja, Majstore angažujem jer ne želim da mi nešto promakne, Tri stručnjaka UVEK vide više nego jedan, a osim toga želim da podelim odgovornost sa nekim, ali bogami i sa dilerom. Ja nisam svemogući, naravno da proverim sve što mogu, ali nije moguće 100% proceniti stanje motora, to prosto nije realno, al objektivno, 80% jeste.
Nije nužno da poslušate moje preporuke oko izbora modela (Gubite vi – a ne Ja). Nije obavezno da odradite veliki servis kod mojih majstora – ali ako vam pukne zupčasti kaiš i napravite havariju na motoru od 3 000 evra naravno da ste odgovorni vi a ne ja, jer niste hteli da uradite ono što je nužno. Isto ako vaš majstor radi veliki servis on je odgovoran a ne ja, niti moji majstori koji su preporučili da kupite konkretni auto. Dakle izlazim u susret svim vašim zahtevima. Cene velikog i malog servisa kod mojih majstora je prosečna cena tih servisa u Beogradu. U Leskovcu ili Kruševcu su cene nešto niže, ali su i troškovi života niži. Dobijete tačnu cenu svakog ugrađenog rezervnog dela.
Stigla je beba – Treba vam provereni auto?
Prošlo je vreme kada ste sami mogli da kupite polovni automobil. Danas su automobili sa mnogo više mana, kvarovi su nemerljivo skuplji, elektronika neuporedivo komplikovanija, a prodavci dovitljiviji nego ikada pre i spremni da sakriju sve te mane, čija će vas popravka koštati na hiljade evra. Šta je alternativa? Zar nije mudrije da angažujete nekog ko će umesto vas da proveri 20, 30 automobila, nađe auto bez mana, odradi vam veliki i mali servis, zameni gume po potrebi i i diskove, registruje auto umesto vas i doveze vam auto ispred kuće ili stana ako živite u Beogradu, a ako ne, da vam obezbedi probne tablice?
Ako imate malu decu, ili ste tek dobili decu, nemojte se igrati i nemojte ih voziti u neproverenim automobllima! Nemojte verovati dilerima koji ističu NOVO, NOVO a zapravo prodaju auto koji ima realnih 800 000 km.
PREPORUKE MODELA DAJEM BESPLATNO ONIMA KOJI ME ANGAŽUJU (PODRAZUMEVA SE DA STE UPLATILI NOVAC ZA TRAŽENJE AUTOMOBILA). Ako sami kupujete auto, a želite moje preporuke, onda mi uplatite 18 000 dinara i dobićete na e mail, spisak najboljih modela shodno vašim afinitetima. Ako vam ja tražim auto, moje preporuke su GRATIS!
Za vreme vanrednog stanja Delta BMW je nudio da vam auto posle servisa dovoze ispred kuće. Ja vam to nudim već godinama. Moj majstor vam na teritoriji Beograda isporuči nakon servisa auto ispred vašeg doma. Auto koji je proveren, spreman za svako putovanje. Imate i besplatne kontrole kod mojih majstora na 6 meseci. Imate moje savete oko izbora modela, motora, opreme. Sve ono znanje koje sam sticao preko 20 godina testirajući automobili po najrazličitijim putevima, svo ono iskustva iz servisa od 20 ak godina, i na hiljade i hiljade pitanja čitalaca koje sam morao da shvatim, razumem, i da na njih odgovorim. Sva ta pitanja su mi itekako pomogla da razumem vaše strahove, vaše nepoznavanje mehanike, elektronike. Vrhunski majstori nemaju kada da napuštaju servis, nemaju vremena da vam obilaze automobile na placevima, i to stoji. Dobar majstor nikada vam neće dati prognozu koliko će jedan motor još da traje. Iskusan majstor nikada neće hvaliti polovni automobil. Neću ni JA. Jer najbolji auto je nov auto. Ali naše plate su takve, da nemaju svi oko 20 000 evra za pristojan auto. A da kupujete nebezbedan, slab i loše opremljen automobil nije mudro, jer imate samo jednu ženu, i dvoje decu u proseku – zar želite da ih izgubite? Mislite da će Srbi prestati da piju? Da će prestati da voze 180 km/h tamo gde je ograničenje 80 km/h? Ja iskreno sumnjam……..a vi? Na hiljade zadovoljnih klijenate me preporučuje. Možete biti i vi jedan od njih. Ali samo ako su vaši zahtevi realni, ako čuvate automobil i ako dolazite na dogovorenih 6 meseci na besplatne kontrole. Jer meni je cilj da vas auto odlično služi! Ako i vi imate taj cilj, javite se, pa da vidimo da li i koliko mogu da vam pomognem.
Možete me kontaktirati preko sajta, rubrike Pitajte A.Todorovića, ili preko Facebook stranica Testovi Automobila Sribja i Najboljiauto.
Dušan Sremčić: Aleksandar Todorović je profesionalac!
Pitajte Aleksandra Todorovića
RAČUN: 285233504000184788
Sberbank
Ja sam itekako konkretan, i svako od vas će dobiti od mene preporuke za modele koji najviše odgovoraju vašim porodicima. Neću svakom preporučiti isti automobil. Neko ima jedno dete, neko ima troje dece. Vi možda prelazite 10 000 km godišnje, a neko drugi 30 000 km. Neko sada ima Punto 1.2 a neko od vas vozi Toyotu Avensis, zar ne? Moram dakle preporučiti modele koji su bolji od automobila koji trenutno imate u svakom pogledu. Ali najvažnije je po meni – da vam preporučim najbezbedniji i najpouzdaniji auto za vaš novac. Kad kažem najpouzdaniji – to znači model koji ima proveren motor koji se i lako održava, i za koji su delovi dostupni. Preporuke dajem samo i kada me angažujete. Odgovore na pitanja i poređenje modela vam mogu dati i ako me ne angažujete. Razlika je velika. Sve je u poverenju. Ako vi nemate poverenje u mene, da li ja treba da imam poverenje u vas? Mislim da ne. Tako da itekako zadržavam pravo kome ću tražiti auto, a kome ne. Mnogi sumnjaju u to, pa ostanu začuđeni kada ih odbijem, i kada ne želim da im tražim auto – a kada to uradim, za tako nešto imam bar 10 razloga. Znam da vas mrzi da pročitate moje testove automobila, odgovore na pitanja, shvatam i da ne možete da procenite koliko je moje znanje, ali to je jedino što mogu: da serviram besplatno online informacije do kojih sam teškom mukom došao. Ni jedan test automobila nije bilo jednostavno odraditi i napisati. Ja ne pišem PR testove i tekstove kao ostali novinari. Pročitajte par puta bilo koji moj tekst, i lako će te dođi do mog zaključka. Ne mogu raditi besplatno, i ne mogu vas lagati. Za tako nešto morate da se obratite prodavcima automobila – jer ja to nisam.