PITAJTE ALEKSANDRA TODOROVIĆA: Fabia 1.2 Vs Grande Punto Vs Clio 3

Pitanje: Uvaženi gospodine Todoroviću, hteo bih vam poželim veliki uspeh sa novim sajtom, dopada mi se dizajn, ali vaše znanje je ono što vas izdvaja od sličnih sajtova. Pratio sam vas i na Automarketu, i dok ste pisali za B92, Mojauto, Superauto, a sada ću vas pratiti ovde. Hteo bih da kupim polovan automobil, to je moja realnost, pa sam u dilemi dali da to bude Skoda Fabia 1.2 HTP , Fiat Grande Punto 1.2, ili možda Renault Clio III 1.2 16V koji se mojoj ženi ubedljivo najviše dopada. Auto želim da kupim narednih dana, računam da odaberem neki model koji nije stariji od 8 godina.

Molio bih vas da mi uporedite ove automobile. Gospodine Todoroviću jako cenim vaše mišljenje, pa vas molim da mi napišete koji automobil predstavlja najbolju kupovinu. Kum me nagovara da kupim Opel Astru Classic II 1.4, kakav je to auto po vama? Vaš verni čitalac Goran Jeftić.

Foto: Branka Todorović

Foto-Aleksandar-Todorovic-Fiat 500LOdgovara Aleksandar Todorović: Poštovani gospodine Jeftiću, priznajem da se dvoumite između tri prilično interesantna modela, koja su različitog karaktera. Ja ću se potruditi da Vam ove modele direktno uporedim, ali ćete zaključak morati da izvedete u potpunosti sami jer mi niste napisali koji automobil vozite, koliko ste zadovoljni njegovim performansama, šta očekujete od modela sa motorima radne zapremine od 1.2 litra, da li je vaša žena i vozač, kakvi su njeni vozački afiniteti, dakle, pitanje morate da dopunite, pa ću vam odgovoriti mnogo detaljnije, za sada računajte da je ovo samo uvod, i da novi odgovori na vaše dileme tek slede.

Danas možete kupiti Fabiu i Grande Punto iz 2006.godine po prilično povoljnim cenama, kao i Clio 3 1.2 16V. Škoda je najskuplja, pa je za isti novac bolje kupiti par godina mlađi Fiat.

Opel Astra II Classic 1.4 16V je veći auto od gore navedenih, i iako nije u “cvetu mladosti” još uvek predstavlja sasvim dobru kupovinu. Doduše, za nju treba izdvojiti jednaku svotu novca kao za Škodu, ali za tu sumu dobijate i snažniji motor od 90 KS, koji ovaj Opel može da potera do maksimalne brzine od 180 km/h. Ipak, iako na prvi pogled kupovina Astre II (G) izgleda kao veoma dobar izbor, imajte u vidu da je ovaj model najskuplji za održavanje, ako govorimo o originalnim rezervnim delovima.

Foto: Aleksandar Todorović (vaš urednik glavom i bradom iz 2006.godine, test za B92.net)

Grande Punto Foto ALeksandar TodorovicFiat Grande Punto i Renault Clio 3 jedini u ovom poređenju nude maksimalnu bezbednost za svoje putnike, jer su na uglednom EuroNCAP kreš testu osvojili maksimalnih 5 zvezdica. Italijanski i francuski automobil imaju takođe i primetno bolju aktivnu bezbednost, pre svega jer im pri brzini od 100 km/h do zaustavljanja treba u proseku 39,0 metra, dok Škodi i Opelu treba oko 43,0 metra, a kod usporenje pri brzini od 130 km/h, ta razlika iznosi skoro 10,0 metara, što može činiti razliku između života i smrti. Ako tome pridodate činjenicu da Clio 3 i Grande Punto osetno bolje leže u oštrim krivinama od Fabie i Astre II, ali i da su upravljviji i stabilniji, onda je sve mnogo jasnije. Pri tome, Škoda još ima i trocilindrični motor (64 KS), koji nije preterano uglađen, i koji nudi skromno ubrzanje do stotke od 15,9 sekundi, ali zato u proseku troši samo 7,0 litara goriva.

Što se Fiata tiče, iako sam ga dosta nahvalio, moram da Vam skrenem pažnju da osnovni motor od 1.2 litra i samo 8 ventila, raspolaže sa maksimalnim obrtnim momentom od samo 102 Nm pri 3.000 obr./min, što uz kombinaciju sa skromnog snagom od 65 KS daje skromna međuubrzanja. Doduše, Grande Punto 1.2 je nešto agilniji od Škode, do brzine od 100 km/h iz mesta mirovanja stigne za 14,5 sekundi.

Foto: Aleksandar Todorović (nemojte da vas zbune ekonomske tablice, auto sam testirao sa njima)

clio 3 Foto Aleksandar Todorovic Testoviautomobila Clio 3 1.2 16V je brži, do stotke stigne za 13,4 sekundi, i postiže maksimalnu brzinu od 167 km/h. Svakako, ovaj Renaultov motor nije sportski, i nudi dobre a ne briljantne performanse, pa ga tako treba i posmatrati.

Na kraju, Grande Punto ima ubedljivo najprecizniji servo upravljač od pobrajanih modela, i veoma je zabavan za vožnju, svakako ukoliko odaberete neki snažniji motor, recimo common-rail M-jet od 75 KS. Clio 3 je ubedljivo najudobniji, i predstavlja najbolje rešenje za duža putovanja. Ukoliko su Vam od svega ovoga najvažniji troškovi održavanja, onda je pobednik Fiat. Dakle, odluka je sada samo na Vama, da ja biram između ovih automobila, kupio bih Grande Punto ali sa 1.3 Multijet motorom.

Vaše pitanje postavite na ovo linku dole (Klikni na Postavi pitanje!):

Postavi pitanje!

 

PROČITAJTE DOLE NA OVOM LINKU DETALJNI TEST RENAULTA CLIO SA ELASTIČNIM TURBO BENZINCEM 1.2, DODUŠE NA TESTU JE BILA KARAVANSKA VERZIJA, ALI SVE NAPISANO VAŽI I ZA HEČBEK.

TESTOVIAUTOMOBILA.RS: Testirali smo Clio Grandtour 1.2 TCE

TESTIRALI SMO: Mercedes B 200 CDI

site_logo_final TESTOVIAUTOMOBILA copy

Volvo

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.