Poštovani gospodine Todoroviću, već neko vreme pratim vaš rad i zbog utiska da stvarno znate sta pričate odlucčio sam da vas pitam za savet vezano za kupovinu automobila. Ja inače od pre 2 godine živim i radim u Nemačkoj,pre 1 g sam kupio Lagunu Gt 178ks dci 2.0 limuzinu. Auto ispunjava sve moje kriterijume osim jednog, koji je sada apsolutno najvažniji. Naime nakon mesec dana od kupovine Lagune počinju bolovi u ledjima i kuku desno iz razloga sto nikako ne mogu da pronadjem odgovarajući položaj sedišta i položaj za ledja i noge(visok sam oko 190cm).
Sedišta su sportska, tako i da to igra ulogu,ali najveća muka je u stvari sa nedovoljim prostorom i položajem za noge, nevezano šta god da radim imam osećaj da mi “fali” 15cm prostora za noge. Visok sam 190 cm. Inače imamo kao drugi auto clio 3, sa njim te probleme nemam.
Elem, odluka je pala,uskoro ću Lagunu prodati (čak i u bescenje, samo da je prodam), iako je sve ostalo ispunilo moja ocekivanja. Naravno,pored udobnosti za mene,bitno mi je da auto ima bogat paket opreme,da je jak(min.140 ks), dizel, da ima prostora i za dete na zadnjem sedistu. Naravno “gadgeti” tipa parkingsenzori, bluetoot, ugradjena navigacija i sl. su pozeljni(cak i ocekivani) E sad,cenovno sam u mogucnosti da se ” protegnem” do nekih 17000€, za to mogu da pronadjem jako lepe passate tdi, mazdu 6(novije generacije),s tim da su oni stari oko 2-4 godine.
Razmišljao sam i o Mercedesu c klase,ali mi se tu svidja ili starija verzija samu o Avantgarde nivou opreme(tu je cena oko 20000€) ,cak sam razmisljao i o najnovijoj c klasi,ali tu je cena oko 25000€ za 2014 god. Kada bih znao da bi c klasa ispunila i to da je dovoljno veliki auto kao i passat i mazda, onda bih mozda i stisnuo zube(uzao u veci kredit) i kupio c klasu(jedino ako vi to stvarno predlazete) ,ali radije bih dao do nekih 16000€-17000€ za neki od pomenutih automobila. Naravno da u obzir dolaze i drugi automobili ako nisu stariji od 3-4 godine i ako ispunjavaju glavne uslove: udobnost,prostran auto, bogato opremljen,menjac manuelni,dizel snage min.140ks.
Ako mislite da neki auto zasluzuje da za njega platim 25000€,a da pritom stvarno dobijem to sto trazim i da sam onda “miran” sledecih 5 godina,onda bih i kupio skuplji auto. Ubedljivo najveci pozitivan utisam na mene je ostavila nova c klasa u avandgarde nivou opreme,nisam ga vozio,vec samo sedeo u njemu,savrsen enterijer i jako udobna sedista. Molim vas za vase misljenje.
Dopada mi se i Volvo S60. Nisam ranije razmišljao o tom automobilu, ali čitao sam neke vaše testove i zaključio da Volvo pravi odlične automobile. Da li je S60 auto za mene?
Svako dobro! P.S. zamolio bih vas da moje ime ne bude objavljeno na sajtu.
Ime i prezime | Poznato redakciji |
---|---|
Kada planirate kupovinu? | u sledecih 2-3 nedelje |
Kakav auto kupujete? | polovan |
Koliko novca želite da potrošite? | do 17000€,mozda i vise |
Šta trenutno vozite? | Laguna 3 ,2010, 2.0 dci 178ks GT |
Između kojih se automobila dvoumite? | Passat b7(2012-2014), Mazda 6 (2013-2014) , Mercedes C klasa (2013-2015) |
Gde ste čuli za ovaj sajt? | Na internetu |
Koliko kilometara godišnje prelazite? | 25000-30000 |
Odgovara Aleksandar Todorović: Uvaženi gospodine, hvala na poverenju, i veoma zanimljivim pitanjima. Napravili ste grešku, jer me niste kontaktirali, i jer mi niste poslali pitanje. To vam je uvaženi doktore, isto kada se pacijenti leče sami, kupuju lekove sami, a onda kad sebi nanesu još veću štetu, dolaze kod vas na lečenje. Gotovo 15 godina odgovaram na pitanja, tako da ste sigurno mogli da nađete moje odgovore, savete preko Googl-a. Zapravo koji god naziv automobila da unesete u pretraživač, pojaviće se odmah na prvoj strani Googl-a moji tekstovi, ali ne samo zbog optimizacije mog sajta, već zbog toga što Google prvo predlaže one tekstove koji su čitani. Dakle kod Googl-a nema prevera, ono što je najbolje, oni ističu. Ja stalno napominjem kupcima automobila u regionu: Pošaljite mi pitanje i dobićete odgovor (naravno uz simboličnu nadoknadu od 3.000 dinara) koji će vam uštedeti na hiljade evra. U vašem slučaju, izgubićete nekoliko hiljada evra, jer morate da prodate auto, i to brzo, koji vam uopšte ne odgovora. A sada ću vam odgovoriti na sva vaša pitanja. Naravno, na sajtu će biti dostupan samo uvod mog odgovora, odnosno deo odgovora, kako to obično i biva, jer dopustite dragi čitaoci, da ako vam rešavam dileme koje niko nije u stanju da vam rešim, sasvim je razumljivo da vam savete zlata vredne neću pisati besplatno. Niti vam polovan automobil mogu tražiti besplatno.
Renault Lagune jeste Renault, i jeste francusko automobil, ali poslednja Laguna, koje je prestala i da se proizvodi prošle godine, je ostetno tvrđe podešena, trimovana, od prethodne generacije. Uprkos tvrđem oslanjanjaju, Laguna je ostala i dalje udobna, i ugodna za duža putovanja. Pre svega zbog dobre zvučne izolacije, dovoljno mesta za putnike, i prilično udobnih sedišta. Ono što vama ne odgovora jer verovatno ergonomija automobila. Položaj tela u odnosu na volan, sedište.
Shvatam da ste vi visoki 190 cm, ali ja sam visok 184 cm, i mogao sam prilično dobro da se smestim za upravljače ovog Renaulta. Istina, Laguna ne nudi komfor Citroena C5, a posebno ne Mercedesove C klase.
Aktuelna C klasa je za svaku preporuku, ali i nešto jeftinija CLA verzija, (gore na slici) jer pružaju idealnu ergonomiju. Dobra sedišta su jako skupa, a ona kod Mercedesa su izvrsna. Kada bi Renault u svoje modele ugrađivao takva sedišta cena bi bila mnogo veća. Ali nisu samo sedišta bitna, itekako je bitno kako su sedišta postavljena u odnosu na volan, kokpit.
Možete kupiti i staru verzije C klase, koja je neuporedivo udobnije od Lagune na dužim putovanjima. Mercedes nudi odličnu ergonomiju i za osobe koje su visoke 190 ili 200 cm, ali za volanom ovog automobila dobru poziciju mogu da nađu i vozači visoki 165 cm. Napominjem, mogu da nađu dobru poziciju, ali ne idealnu. C klasa je konstruisana tako, da je idealna za vozače prosečne visine, i one koji su visoki do 2 metra. Laguna je konstruisana da nudi “idealnu” ergonomiju vozačima koji su prosečno visoki 170 cm.
Imajte u vidu da je Laguna francuski automobil, a da su Francuzi u proseku 170 cm, odnosno znatno niži od Nemaca ili Srba. Renault ugađa pre svega svom francuskom kupcu.
Ako želite izuzetno udoban automobil ppo umerenoj ceni, preporučujem vam Renault Kadjar. To je SUV, sa odličnom dinamikom vožnje, i automobil koji će vas još manje zamarati od C klase.
Volvo S60, je jako udoban automobil, u njemu se lepo osećaju i osobe visoke do 2 metra. Mercedes C klase ipak ima nešto bolju ergonomiju, ali samo za putnike na prednjim sedištima. Volvo ima udobno ogibljenje, odličnu zvučnu izolaciju, ali ipak malo bolja sedišta i tiše oslanjanje ima Mercedes. Razlika nije velika, ali ako imate problema sa leđima, svaka nijansa vam puno znači. U svakom slučaju Volvo S60 nudi više udobnosti od Lagune. Mnogo bolju poziciju za volanom nudi Volvo XC60 koji je izvrstan automobil, ima vrhunska sedišta, i to je automobil koji vam preporučujem.
Oprema kod automobila je ono najmanje bitno, gotovo nebitno. Ako pričamo o bolovima u leđima. Mnogo je važniji izbor motora. Bilo koji Mercedes C klase ima odlična sedišta. I sa osnovnim paketom opreme.
OVO JE SAMO UVOD ODGOVORA.
ODGOVORE i PITANJA ČITAJTE NA TESTOVIAUTOMOBILA.RS (KLIKNITE OVDE)