Šta da kupim: benzinac ili dizelaš?

Dobar deo kupaca polovnjaka u Srbiji postavlja sebi ovo pitanje. Odgovor nije jednostavan, ali često kupci biraju ono na što su navikli. Neko ko je 20 godina vozio benzince, opet će kupiti benzinac iako je izbor recimo turbo benzinac – koji je potpuno novi svet motora u odnosu na atmosferce. Isto tako, ljubitelji dizelaša će opet kupiti dizelaš – njima je vožnja benzinca sa premalo obrtnog momenta ravno mučenju.  Na ovo pitanje benzinac ili dizelaš nije lako dati odgovor, a odgovor zavisi od svote koje imate za kupovinu. Ako je to recimo 2.000 ili 3.000 evra prednost ipak treba dati benzincu, iako dizelaš nudi mnogo više.

 

Benzinci jedini izbor za tanji džep

 

Benzin ili dizel – večita dilema.  Danas je benzin znatno jeftiniji od dizela (177 naspram 224 dinara – morate u euro 4, euto 5 motore sipati onaj skuplji dizel) pa je računica postala komplikovanija. Diskusije su se nastavile do dana današnjeg, a univerzalni i konačni odgovor na ovo pitanje nije uvek definisan. Neki tipični slučajevi postoje, tako da malo  matematike mogu pomoći da se donese ispravna odluka prilikom kupovine.Ali treba porediti konrektni motor, dakle izabrani benzinac sa favorizovanim dizelašem. Jer imate loše benzinske motore sa direktnim ubrizgavanjem goriva koje itekako treba izbegavati i istina u daleko manjem broju problematične dizel motore – jer skoro svi izdržavaju 400 000 km što se za benzince ne može i ne sme reći.

Definitivno, jedna je od glavnih dilema prilikom kupovine automobila je dizelaš ili benzinac. Faktori koji utiču na izbor su različiti, počev od broja pređenih kilometara, gradske ili vangradske vožnje, i kada se to definiše, lako je doći do preciznog odgovora uostalom imate na raspologanju rubriku Pitajte Aleksandra Todorovića.

Treba biti svestan da su modeli automobila različiti, baš kao i motori, tako da u nekim pravilima koje ćemo u neku ruku utvrditi, postoji i veliki broj izuzetaka. Teško je obuhvatiti sve slučajeve unutar jedne grupe. Ali ako kupujete auto za 2.000 evra velika prednost je na strani benzinaca, dok ako imate pristojnu svotu od 5.000 ili 6.000 evra onda se može naći više nego pristojan dizelaš – naravno teško – uz veliki broj pregledanih automobila – ali svojim klijentima uspevam da nađem solidno održavane primerke iz uvoza koje im traju i jednu deceniju bez većih kvarova. Piše: Urednik Aleksandar Todorović.

Pitajte Aleksandra Todorovića

Tražim najbolji polovnjak za vas!

RAČUN: 285233504000184788
AIK Banka

PROVERENI POLOVNI AUTOMOBILI: NAJBOLJIAUTO.COM

Najbolji auto za 7.000 evra: V50, Mondeo ili…

Benzinac nije bolji izbor od dizelaša

Motor mora da troši ulje!

Utisci Golf 6: Prednosti, mane i kvarovi

Najbolji auto je ML, BMW X5 ili Touareg?

 

Ono što čini turbo dizel motore izuzetno atraktivnim je ipak na kraju krajeva niska potrošnja goriva i veliki obrtni moment, posebno kada je reč o većim automobilima.

 

Ako vozite uglavnom u gradu, i to kratke distance od recimo 1 kilometar, vremešni dizelaš koji iza sebe ima realnih preko 400.000 km nije najmudrija ivensticija. Filter čađi će se ubrzo začepiti, i ne može da se regeneriše tokom vožnje u gradu. Zapravo regeneracija se događa pri komstantnoj brzini od 100 km/h ili više. Zaprljaće vam se i EGR ventil. Često odlasci kod majstoa su vam tada zagarantrovani – a skidanje i vraćenja DPF filtera košta! Naši majstori će vam savetovati da izbušite DPF filter ili ga prosto uklonite. To će biti problem već naredne godine kada će se konačno primenjivati strogi eko testovi na tehničkom. Bnezinci su tu u priličnoj prednosti. Zato ako nemate novca za noviji, dobro održavan dizelaš, i ako samo vozite u gradu onda je jedini izbor benzinac. Posebno ako vam je limit za kupovinu kola recimo 2.500 evra dileme više i nema.. Treba biti svestan da se ovaj problem dešava i sa potpuno novim automobilima, dok će polovni koji su prešli veliku kilometražu sigurno patiti od „bolesti filtera čađi“jedino rešenje je da s vremena na vreme izađete na autoput da ga očistite, da bi započela procedura regeneracije. To niti štedi novac, niti je „ekološki“, ruku na srce. Foto: urednik Aleksandar Todorović.

 

Normalno je da će čovek kupiti benzinca, ako ima 2000 evra, ne može da kupi dizelaš za te pare, niti za 1 000 evra. Računam, i pišem o prosečnim kupcima u Beogradu, koji kupuju za 3500, 4500 e, oni mogu da kupe solidan dizelaš, ali naravno da moraju da pogledaju 100 dizelaša, naravno sa majstorom. A ne da kupuju na oko! Kod benzinca je mnogooo lakše kupovati na oko, zato ga Srbi više i vole. Nedaj bože da Srbin plati nekom za njegovo znanje! To je jeres! Provera košta! Ako za svaki auto koji gledate angažujete majstora dok ne uspete da nađete dobar je skupo! Moje su cene mnogo povoljnije, jer ja ne naplaćujem samom sebi proveru automobila. Ja znam gde treba gledati, gde ne. Ja znam da odmah primetim da li motor radi kako treba ili ne. Dakle ja detaljno proveravam samo automobile za koje mi se čini da su bar za četvorku. Od tih solidnih automobila odaberem najbolji za mog klijenta. Pošto vidim da je nekima i dalje posle 20 godina nejasno kako radim. Plus uštedim kupcu silno vreme, i silno nerviranje. Zašto plaćam majstora da pregleda najbolje automobile kad imam dovoljno znanja? Zato što nemam dizalicu, nemam servis, i zato što želim da podelim sa nekim odgovornost, jer kad se desi kvar, platim trećinu a ne ceo iznos kvar (trećinu plati masjtor – trećinu diler – ako plac odbije da učestvuje u popravci narednih 10 godina ne gledam kola kod njega)

 

Mnogo je veća ponuda benzinaca u A i B segmentu nego dizelaša! Neko je narodu rekao da benzinci neće biti zabranjeni za vožnju u centru grada, a da dizelaši hoće! Biće zabranjeni i jedni i drugi ali u Engleskoj, Norveškoj, Švajcarskoj za tridesetak godina, kod nas – možda ali za 99 godina! I onda kad me čovek angažuje desi se da moram da mu tražim benzinca, jerse čovek bojui da kupi dizelaša jer se boji da neće moći u centar Jagodine ili Kikinde. Zaista je smešno, ali je tako – neosnovani strah kod naših kupaca je ogroman. Opet da budem jasan. I precizan, pošto uvek ima nekih nejasnoća. Svaki kupac je za sebe, i svakom od njih pronalazim i preporučujem najbolje opcije. Kupac na kraju bira koje modele mu tražim, a koje ne. On je kupac, on drži novac, on me angažuje.

 

Na meni je da kupcu pružim sve potrebne informacije, čak i kada je to protiv mojih interesa, jer svako ima svoj ego, koji je često preveliki, i ako ja klijentu objasnim da je njegov izbor modela pogrešena i navedem zašto je to tako, ja od istog dobijam minus, a na preporuku, i neki od njih odustaju od mog angažovanja. Ja prosto ne mogu nekom da napišem da je najpouzdaniji onaj model koji se najviše kvari, to je protiv mojih načela. Ali mogu da mu kažem taj i taj model ima brdo problema i kvarova, ali ja ću vam naći najbolji primerak za vaš novac. Da li je to korektno?

 

Jako je veliki problem, je i što su se kupci u Beogradu u poslednje dve godine okrenuili dobrim delom benzincima…pa su brojni auto placevi na kojima je ponuda benzinaca preko 50%, a ranije je bilo max 10%. Kad u ponudi imam samo benzince, ja klijentu moram da napomenem da mogu da mu nađem najbolji benzinac. On troši mnogo više, on ima mnogo slabiji obrtni moment, ali bolje i solidan benzinac nego loš dizelaš!

 

Benzinci itekako imaju probleme – kvare se i oni

Noviji benzinci sa direktnim ubrizgavanjem goriva, turbinama, takođe teže tome da „ubiju“ sami sebe, ali na drugi način. To u velikoj meri zavisi od motora, i koliko često se taj problem dešava, a on se zove – taloženje ugljenika. Usisni ventili i grana motora mogu da akumuliraju debelu, crnu koru, kada se voze u gradu. Gotovo da nema novih modela danas sa konvencionalnim ubrizgavanjem goriva, a upravo taj konvencionalni sistem ne donosi problem taloženja, tako da za kratke relacije po gradu najgora moguća solucija jesu moderni benzinci. Ali recimo FIAT-ov motor 1.2 od 60 KS u Puntu klasiku je solidan izbor. Iako morate znati da benzinac teže podnosi rad se delimičnim opterećenjem – a to je vožnja u gradskim uslovima. Dakle idealan izbor ne postoji. Ali je definitivno da je najbolje kupiti dobro očuvan i održavan automobil – prednosti i mane imaju i benzinci, kao i dizelaši. Sve to treba dobro izvagati, uporediti. Ali ako je vaš budžet mali, limitiran ja nisam u mogućnosti da vam nađem solidan dizelaš. Još ako prelazite manje od 10.000 km nema nikakvog rezona da zboh uštede goriva birate dizelaš. Čak šta više, danas je razlika u ceni goriva tolika, da je potrebno da prelazite preko 20 000 km godišnje (ranije je to bilo 10.000 km) da bi nešto uštedeli na gorovu izborom dizelaša (benzin je sada 177 dinara a dizel 224 dinara). Treba znati i to da su benzinci konstruisani da traju 250.000 km dok je životni vek dizelaša 600.000 km, Strahovito veliki broj, ali dizelaši zaista izdrže vrlo često bez generalne i mnogo veće kilometraže. Oni koji imaju dizelaše to dobro znaju, a znaju izvrsno i kakve kvarove i probleme imaju, ali brojne kvarove imaju i vlasnici benzinaca, najgori je generalna motora koja kod njih dođe mnogo brže nego što se vlasnici nadaju. Zato temeljno proverite automobil pre kupovine. Ako vi niste dovoljno stručni za tako nešto prepustite to meni.

 

 

Kada preporučujem turbo dizelaš – mislim na primerak u dobrom stanju, prodaje primerak koji neće imati problem sa diznama i turbom par par godina (moj cilj je 4 godine i ispunim ga u 99% slučejava). Dakle ja radim za vas! Ali na vama je konačna odluka! Nekad treba poslušati i srce! Neko daje novac na kocku, neko na drogu, neko na alkohol, a neko na benzin, zar ne? Nije moguće živeti uvek maksimalno racionalno i štedljivo! Ovaj tekst je zapravo tekst koji često objavljujem pišem na mojim facebook stranicamaNajboljiauto Testovi Automobila Srbija.#najboljiauto

 

 

ODGOVORE i PITANJE ČITAJTE NA  SAJTU TESTOVIAUTOMOBILA.RS (KLIKNITE OVDE) i Najboljiauto.COM

PITAJTE ALEKSANDRA TODOROVIĆA (POŠALJITE PITANJE, KLIKNITE OVDE)

POSTAVITE DRAGI ČITAOCI I VI PITANJE (KLIKNITE OVDE).

Najbolji auto je ML, BMW X5 ili Touareg?

Svi mi kažu beži od Francuza – Zašto?

Honda Accord Vs Volvo S60 Vs CR-V

Koji auto kupiti za 4.500 evra?

Polovni automobili: Šta kupiti za 1.000 evra?

Bojan Vukosavljević: Uporedite mi Lagunu i Megane

Koje ulje da sipam u Focus II?

Polovni automobili za 2.000 evra

Da li je Toyota zaista kvalitetna?

Šta kupiti: Alfu 156 ili Volvo V50?

Da li da kupim Mitsubishi Colt ili Daihatsu Sirion?

G.Todoroviću preporučite mi karavan za 4.000€

Plivajući zamajac: sve prevare 

Pitali ste A.Todorovića: Grande Punto 1.2 Vs Clio 3 1.2 16V?

Renault Capture ili Škoda Yeti?

Remont plivajućeg zamajcaajstora

PITAJTE ALEKSANDRA TODOROVIĆA

Kupujem polovan automobil: šta da kupim Peugeot 406 ili Lybru?

Polovni automobili: G.Todoroviću uporedite mi Accord 2.0 i Octaviju II 1.9 TDI

Volvo