Šta da kupim Golf ili Peugeot 308?

Poštovani gospodine Todoroviću, tražim auto koji će što bolje da drži cenu u naredim godinama, to je glavni faktor, pa me zanima Vaše mišljenje. Razmatram aute od 2011-og godišta jer smatram da je starost vozila jako bitan faktor za očuvanje cene. Uplatio sam 3000 din.

Bilo bi dobro kada bih mogao dobiti odgovor u najkraćem mogućem roku pošto planiram da kupim drugi auto u narednih par dana.

Pitajte Aleksandra Todorovića

Najviše sam zainteresovan generalno za VW Golf-a 6-icu sa 1.6 TDI, 105Ks motorom. Najvise je modela koji se prodaju upravo sa tim motorom. Ovo je jedan primerak koji mi se svidja: http://www.polovniautomobili com/putnicka-vozila/8795192/volkswagen-golf-6-bluemotionbusinesgps. Šta mislite o gore navedenom motoru, koliko je pouzdan, vidim da se u dosta drugih marki ugradjuje, npr. u Passat-a B7 koji je viša klasa. Da li EGR ventil i kod ovih modela pravi probleme Da li je realno da je ovaj auto za 5 godina prešao ovu kilometražu. Ako se auto nosi na dijagnostiku, koliko bih trebao biti siguran u samo vozilo(znam da neće naći svaku manu). Kako da znam da auto nije bio havarisan, pretpostavljam da mi to u ovlašćenom neće reći. Na šta bih trebao da obratim pažnju pri kupovini ovakvog modela, šta se najčešće kvari. Znamo da je tržišna cena Golf-a precenjena, ali čini mi se da je ova cena ispod tržišnog proseka. Potrošio bih za kupovinu polovnog auta do 9000 evra. Imajući u vidu količinu novca koju sam spreman da potrošim kakvu biste Golf6-icu predložili, koji nivo opreme. Šta biste mi preporučili da ugradim od zaštite protiv kradje i gde. Da li je ovaj paket opreme za gore navedeni auto zadovoljavajući. Jasno mi je da ne možete da gatate, ali sa Vašim osećajem pretpostavljam da možete grubo reći koliko bi ovaj auto trebao da vredi za 5 godina.

Takodje sam zainteresovan i za Peugeot 308, 1.6 e-HDI, sa 112KS, prva registracija od 2012-e godine. Evo jednog primerka koji mi se svidja: http://www.polovniautomobili.com/putnicka-vozila/9178961/peugeot-308-business-nav-led. Voleo bih kada biste mogli da napravite poredjenje izmedju ova dva modela. U odnosu na Golf, nivo opreme je mnogo jači, ali da li je i pored toga Golf bolji izbor. Šta mislite o ovom e-HDI motoru, koliko je pouzdan. Na šta bih trebao da obratim pažnju pri kupovini ovakvog modela, šta su najčešći kvarovi.

Razmatram i mazdu 6, 2.0 140Ks. Modeli koji se uklapaju u cenovni rang su uglavnom 2008, 9 godište što mi se ne svidja. Vaše mišljenje o Mazdi u poredjenju sa Golf-om i Peugeotom.

Razmatram i Citroen C5, ima baš raznih motora. Vaše mišljenje o Citroenu u poređenju sa gore navedena tri modela iako nisam naveo konkretan motor.

Predložite mi i neke druge modele auta po Vašem izboru u ovom cenovnom rangu. Da li je opcija da idem u inostranstvo po neki auto isplatljivija i koliko je velika papirologija.

Karavani me ne zanimaju. Ne zanimaju me benzinci. Kilometraža koju prelazim godišnje je nebitan faktor.

 

Ime i prezime: Tomislav
Mejl adresa: ########@gmail.com
Kada planirate kupovinu?: Narednih par dana
Kakav auto kupujete?: Polovan
Koliko novca želite da potrošite?: 9000
Šta trenutno vozite?: Renault Megan 1.5 dci, 101Ks, 2005 godište. Prezadovoljan sam njime.
Između kojih se automobila dvoumite?: Naveo sam konkretno u pitanju.
Da li biste platili da vam pronađem auto?: Da

peugeot-todorovic

Odgovara Aleksandar Todorović: Uvaženi gospodine hvala vam na poverenju, i zanimljivim pitanjima. Biće mi čast da vam pomognem, i da eventaulno pronađem polovan automobil za vas, ukoliko to želite, i ako nemate majstore koji će sa vam pregledati automobile. Jer bez vrhunskih majstora za VW i Peugeot, nećete ništa uraditi.

Navedeni automobili pripadaju istoj klasi, ali ipak nisu baš za direktno poređenje. Zašto? Pa vidite i sami gospodine, da je verlika razlika u ceni. Golf je skuplji za 1.500 evra, a stariji je godinu dana. Šta želim da kažem? Kada vi poredili ova dva nova automobila, sve karakteristike, uključujući i kvalitet finalne obrade, pa na to dodali i rejting – broj kvarova, pobednik bio zaista bio VW Golf. Kod polovnih automobila vidite da se situacija komplikuje. U prevodu ako biste odvojili 9.200 evra koliko košta Golf star pet godina, za Peugeot, mogli biste da kupite 308-icu staru 3 godine. Sad se dakle postavlja pitanje, da li je bolja 308 ica stara 3 godine ili Golf star 5 godina, sa dizel motorima.

Shvatam da želite da kupite auto koji najbolje drži cenu, ali to nije tako jednostavno. I da mogu da vam precizno odgovorim na ovo pitanje, a relativno mogu, jer svake godine auto gubi oko 10% vrednosti. Lako je sa digitronom izračunati. Ako je sada Golf 9.000 evra, za godinu dana vredeće 8.300 evra, za godinu dana nakon toga vredeće 7.500 evra.

Ali auto vredi onoliko koliko je kupac spreman da plati. Po meni, i na osnovu mog iskustva u prodaji automobila, koje nije tako zanemarljivo, od 15 godina, najteže se prodaje Golf. Ljudi misle suprotno. Zašto se Golf najteže prodaje? Zato što je kao polovan jako skup, i kupac kad već daje više novca za stariji auto, vidite u konkretno primeru, da je Golf mnogo skuplji, a da je stariji, on traži auto sa što manje mana. Dakle kupac očekuje da Golf ima manje ogrebotina, manje fleka, iako je stariji od Peugeota 308, jer daje više novca. U proseku nije realno da stariji auto bude u boljem stanju od mlađeg, pa tako ako prodajete Golf a niste sakrili sve mane, niste ga dobrano podmladili šanse da ga prodate su male. Golf lako prodaju oni koji vrate 300.000 km, oni koji ga ofarbaju, prepakuju. Ja se time nikada nisam bavio, niti dileri sa kojima sarađujem, pa zato i nemam uspeha u prodaju Golfova.

Ne mogu da vam dam ocenu, i procenu dilera, posebno je ne javno, i posebno ne za 3.000 dinara. Kad me angažujete da vam tražim auto to je nešto sasvim drugo. Jer 10.000 dinara i 3.000 dinara, nije isto, odnosno 13.000 i 3.000 dinara.

Koliko gubi na vrednosti Peugeot 308? Malo više od Golfa. U proseku 11% godišnje umesto 10%. Koja je to razlika? Razlika je mala. Ili zapravo kada izračunate shvatićete da više novca gubite sa Golfom. Kako to? Pa koliko je 10% od 9.200 evra, a koliko je 11% od 7.800 evra?

Održavanje Peugeota 308 je jeftinije nego održavanje Golfa, Jeste da Srbi, i kupci u okruženju misle da je Golf najjeftiniji za održavanje, ali je zapravo najskuplji, i to čak i preko 40% u odnosu na Peugeot. Pričamo o originalnim rezervnim delovima.

Želite da ga održavate sa turskim, kineskim delovima? Onda su cene delova pa skoro identične.

Koji motor je pouzdaniji? Peugeoto 1.6 e-HDI ili VW-ovo 1.6 TDI? Koga pitate? Nemački ADAC? Nemački ADAC odavno nije dovoljno objektivan, a osim toga, on daje podatke za vozila u Nemačkoj. Moguće je da ne VW-ova servisna mrežea u Nemačkoj, mnogo bolja od Peugeotove servisne mreže, ali ta razlika u Srbiji je ipak manja.

VW-ov 1.6 TDI motor nije pouzdan kao 1.9 TDI (PD), i to je definitivno jasno, i to će vam reći čak i majsori koji nisu specijalizovani za VW-ove motore. Osim toga, 1.9 TDI (PD) pruža bolje performanse od 1.6 TDI motora, koji jeste imao probleme. Prosto kvalitet VW-ovih motora je u silaznoj putanju, dok je kod Peugeota obratno. Peugeotov stari 1.6 HDI motor jeste bio nežniji, i jeste mogao da pređe manje kilometare pre generalne od FIAT-ovih 1.9 Multijet motora, i od 1.9 TDI motora, ali je u suštini to pouzdaniji motor nego što nemačka statistika tvrdi. Istina ja ga nisam puno preporučivao, jer ja dobijam pitanja uglavnom za polovne automobile, a svima je bitno da kupe najpouzdaniji mogući motor. Pošto je konkurencija mnogo jaka, ja često prvo preporučim Toyotin D-4D motor, pa onda redom.

Novi Peugeotov dizela 1.6 e-HDI sa 8 ventila (stari je imao 16 ventila) se za sada pokazao kao puno kvalitetniji motor, jako je malo reklamacija bilo za taj motor, i prilično je kvalitetan.

OVO JE SAMO UVOD ODGOVORA. KOMPLETAN ODGOVOR JE POSLAT GOSPODINU.

Pitajte Aleksandra Todorovića

Volvo