Astra G, Focus ili Alfa 147?

Pitanje: Za početak, samo da napomenem da necu da se moje ime i prezime prikaže javno, već je ovo isključivo za vas. Pratim sve vaše sajtove već godinu dana i svidja mi se kako vi to radite, zato vam se i javljam. Automobili koji me zanimaju su Fokus druge generacije, Astra G, Alfa 156, eventualno 147 restajling. Iskreno rečeno, auto koji me najviše zanima je Fokus, a ostala tri su tu samo da bi mi ih uporedili i da bih video da li sam odabrao pravi,mada ko zna… Nisam siguran da li da trazim dizelaša ili benzinca obzirom da prelazim samo 10-15 hiljada godišnje.

Alfa-Romeo-156-GTA

 

Hteo bih da mi uporedite benzince i dizelaše od ta četiri modela(naravno benzince izmedju sebe, a tako i dizelaše). Nije mi bitno da li je maksimalna brzina 180 ili 250, bitnije mi je da nije suviše trom da bih mogao bezbedno preticati. Karavani me ne zanimaju kao ni auta sa dvoja/troja vrata. Iz vaših tekstova znam odprilike koji motori su najbolji kod navedenih vozila ali da ne bih širio priču ostaviću to vama da napišete.

Grand Motors tvrdi da 1.6 TDCi od 90 ks ima plivajući zamajac!

60-70% je gradska vožnja, ali bi mi trebao i za dalja putovanja – more, selo…
Bitno mi je da održavanje nije previše skupo, kao i da ne pije kao pop u gostima, sto biste vi rekli. :-)
Tako da me benzinci velike kubikaže ne zanimaju.

Bilo bi dobro kad bi auto bio star tu do 10 godina.

astra-todorovic

Foto: A.Todorović
Za kupovinu, servis, registraciju bih odvojio oko 4500e. Zanima me i koliko vi naplaćujete pronalazak automobila i sta se dešava u slučaju da se meni taj auto zbog nečega ne svidi, da li tražite dalje? Do kraja dana ću vam uplatiti 1900 din. Ako postoji jos nešto sto je bitno, a da ja nisam spomenuo, slobodno me pitajte.
Željno iščekujem vas odgovor.

Što se tiče dopune pitanja… moji “gabariti” su 195×85 tako da mi automobili B segmenta i nisu baš najudobniji. U D segment takodje ne bih zalazio, nekako se najviše pronalazim u C segmentu. Lično sam posedovao i još uvek posedujem samo opel kadet 1.4s ali sam vozio i neke druge automobile, pre svega škode koji su nam službeni u firmi i mogu vam reći da me uopšte nisu oduševile. Slabašni motori od 1200 kubika uopšte ne mogu preticati kada se vozi i blago uzbrdo. Obe su benzinci s tim što jedna ima plin i svako malo je kod majstora. Vozio sam i oktaviju 1.8 sa plinom i tek sa njom sam mogao bezbedno preticati. Ni puntić od 1200 kubika me nije oduševio. Koji god automobil da izaberem neće pipnuti plin. Očekujem vaš odgovor pa da vam postavim dodatna pitanja ako budem imao još nekih nedoumica.

branka-todorovic-foto

Odgovara Aleksandar Todorović: Uvaženi gospodine, jako je dobro što ste mi poslali ovako detaljno pitanje, a itekako je dobro što niste izveli sami zaključak na osnovu mojih ranijih opisa Focusa II generacije. Karavani su u proseku jeftiniji oko 500 €, pa ćete za hečbek sa petoro vrata morati dodatno da zavučete ruku u džep, a moraćate da odvojite minimum 300 € za “veliki”, odnosno nužni servis po kupovini. U proseku naplaćujem 3% od vrednosti automobila, ali za vas može biti manje, recimo 100 €. To plaćate tek kada vam nađem auto, i kada ga kupite.

Ono što plaćate unapred su majstori koji proveravaju automobile, koje pronađem. Oko 20 € mi naplaćuje majstor da donese i prikači dijganostiku. Neće džabe da izlazi iz servisa. Naravno da potrošim i silno gorivo. Alternativa je da sami obilazite placeve, i da potrošite mnogo veći iznos novca za gorivo, a da pri tome niste ni majstora poveli sa sobom.
Ford Focus II generacije je jedan od naboljih, i najbezbednijih automobile u klasi. Fordovi benzinci ne podnose gas, a dizelašu su mi Peugeotovi, i samim tim jako osetljivi na loše gorivo.

OVO JE SAMO SKRAĆENI ODGOVOR, UVOD ODGOVORA, JER NIJE KOREKTNO DA STAVIM KOMPLETAN ODGOVOR, KAD JE GOSPODIN PLATIO ZA NJEGA.

Kada preporučujem Focus II, preporučujem ga najviše sa motorom 1.8 TDCi (Fordov motor) i 2.0 TDCi (snažniji, ali nežniji Peugeotov motor), ali uglavnom modele koji imaju do 100 000 km, i koji nisu puno stari.

Focus II koji ima 10 godina, može biti za preporuku, ako je benzinac 1.6 koji je prilično pouzdan. Dizelaši nisu pouzdani, bolji je Fordov motor 1.8 TDCi, ali ipak ne može da se poredi sa Toyotinim motorom 2.0 D-4D, ili Fiatovim 1.9 Multijet agregatom.

alfa-romeo-147-v6-06
Jako je teško pronaći pristojan Focus II za 4 500 €, tako da će vam ova kupovina biti više nego naporna, naravno ako ostanete tvrdoglavo pri izboru ovog modela. Čak je lakše pronaći Astru H sa 1.7 CDTI motorom (Isuzu) ili 1.9 CDTI (FIAT-ov 1.9 multijet motor). Ovi motori su daleko dugovečniji i pouzdaniji od motora 1.8 TDCi, a posebno od motora 1.6 TDCi i 2.0 TDCi.

ford-focus-ii

Da budem precizniji, ja bih radije posedovao, kupio Focus II, nego Astru H, ali bolje je kupiti 10 godina staru Astru H sa 1.9 CDTI motorom nego 10 godina star Focus sa 1.6 TDCi ili 1.8 TDCi (ili 2.0 TDCi) agregatom, jer FIAT-ov motor prelazi i preko 700 000 km bez problema, što je za Peugeotove agregate nemoguća misija, i ne samo za aggregate.

Astra H ima pouzdaniji motore i od Golfa TDI, a košta od njega znatno manje. Istina Astra H ne zaostaje puno za navedenim modelima, kada je u pitanju kvalitet, i dinamika vožnja, a ima motore kojima retko otkazuje plivajući zamajac.

Alfa Romeo 147 ristajling sa 1.9 Multijet motorom od 150 KS ima daleko bolje performanse od bilo kog Focusa, pa je što se toga tiče svako poređenje smešno. Šteta što karoserija Alfe 147 nudi jako malo bezbednosti. Istina, odlične kočnice, neutralno ponašanje u krivinama daju vozaču veliku sigurnost, ali kreš test, i samo 1,5 zvezdica je pomalo poražavajuće. Alfa 156 je malo bolja, veća, udobnija, sigurnija, i često bolja kupovina. Ona se proizvodila samo do 2005.godine.

Opel Astra G ipak zaostaje u svakom pogledu za Astrom H i Focusom II, ali za oko 4 500 € moguće je pronaći pristojan primerak. Već Astra G sa motorom 1.6 16V jako lepo ide, to je motor sa lancem, i vrlo je pouzdan, performanse su više nego pristojne.

Isuzu motor od 1.7 litara i 75 KS koji se ugrađivao u Astru G je prilično pouzdan, ima zaista  pouzdan motor.

Ne znam koliko ste ljibitelj automobila, a koliko ste racionalni kupac. Ako želite auto da vas najbolje služi u narednih 5 godina, birajte Astru G ili Alfu 156, jer ćete za taj novac dobiti solidan auto, pa čak i vrlo dobar, ako znate da odaberete pravi primerak. Istina, Alfa 156 nema dovoljno dobru čvrstinu karoserije, ali je mnogo stabilnija od Astre G, i od nje mnogo bolje koči.
Možda je Astra H zlatna sredina, i najbolja kupovina u vašem slučaju.

Inženjeri Forda su, na sportskoj osnovi, konstruisali jedan krajnje upotrebljiv i praktičan automobil: štedljiv, prostran, komforan, porodičan i sa dovoljno velikim prtljažnikom. Odlične vozne karakteristike, precizan menjač, i velika paleta odličnih benzinskih i turbo dizel motora predstavljaju prilično jake argumente kojima se ovaj Ford nameće kupcima. Ovoga puta testirali smo verziju sa proverenim common-rail agregatom od 1,8 litara.

OVO JE SAMO SKRAĆENI ODGOVOR, UVOD ODGOVORA, JER NIJE KOREKTNO DA STAVIM KOMPLETAN ODGOVOR, KAD JE GOSPODIN PLATIO ZA NJEGA.

Dajte da rešim i vaše dileme, i glavobolje oko izbora automobila. Vaš Aleksandar Todorović urednik www.Najboljiauto.com i www.Testoviautomobila.rs

DRAGI ČITAOCI, POŠALJITE I VI VAŠE PITANJE, I DOBIĆETE ODGOVOR KLIKNITE OVDE.

Pročitajte odgovore na neka od zanimljivih pitanja koje ste mi poslali:

Iskoristite vredne savete – Pitajte A.Todorovića

Da li moj Peugeot 307 2.0 HDI 90 KS ima plivajući zamajac?

Testoviautomobila.rs: Da li je Ibiza bolja od Punta?

Otkrivamo vam zašto nije mudro ugraditi gas

Plivajući zamajac za Škodu košta 2 100 maraka?

TESTIRALI SMO: Ford Focus 1.6 TDCi

Koji polovan auto odabrati: Scenic ili Accord?

Alfa Romeo 159 nije Best Buy – Scenic možda jeste

Koji auto preporučujete za 3.500€?

Da li preporučujete 406 Coupe sa dizel ili benzinskim motorom?

Šta da kupim: Logan, Fabiju ili Merivu?

Najbolji auto za 10.000€: šta preporučujete?

Kakav je auto Citroen Xsara Picasso?

hit-auto

 

Šta da kupim: Logan, Fabiju ili Merivu?

Da li je BMW 320d bolja kupovina od Passata?

 

Testoviautomobila RS LOGO

Volvo