Da li da kupim 500L ili Octaviju?

Zdravo Aco , postovanje za Vas posao i trud i profesionalizam.. Jedna molba , ja bih Vam pisao na ti , ako nije problem i ne morate u celosti objavljivati moje pitanje… 🙂 Ne znam odakle da pocnem , ali prvo da ti kazem da ne moras da zuris sa odgovorom i da imas u vidu da me muka naterala na sve ovo jer sam prilicno sludjen oko kupovine automobila , a u dalje tekstu cu opisati i zasto… 🙂

Ja se zovem Aleksandar , imam 30 godina , zivim u Lazarevcu … Ozenjen sam , zena iz prvog braka ima devojcicu od 7 godina i sada cekamo prinovu , jos jednu devojcicu … Dakle , trebace nam drugi auto , veci , ali pre svega bezbedniji , jaci , ispravniji itd … Po zanimanju sam elektronicar i radim na 20 km od Lazarevca. E sad , zasto sam rekao da me muka naterala : Od 2009 god imam svoj automobil prvo sam vozio Yuga 99 godiste, pa Reno Lagunu 2003 godiste , pa sada Fiat Punta benzin 2001 godiste … Sta je bilo zajednicko za sva tri automobila ? Pa sva tri sam kupio kao krševe i samo sam nesto ulagao i ulagao i ulagao… Ja sam prosto i jednostavno stipsa za ta kola , ne volim da dam novac za automobil u startu i posle mi se to obije o glavu…

Sada da mi neko pokloni 100 000 eura , ja bih 99 000 potrosio na zivot sa porodicom a 1000 na automobil… Dalje , nisam neki vozac koji pazi i mazi previse automobil , redovno sam svaki odrzavao , ali dzabe kad se kupi jeftin auto stalno mi se nesto kvarilo … Sada prosto nema vise komproomisa , ja moram da nadjem auto za sebe i porodocicu … ako ti nesto znaci zbog odgovora , radim ta dva posla , godisnje  zaradim više od proseka … ali, ne mogu da vozim auto od 15 000 eura , jer mi je to previse , ali sam zato stavio cifru od 5 do 8 000 eura …. Kupio bih ja i auto od 10 000 eura , samo kad bih znao koji da kupim … Ne razumem se u automobile i to me ne zanima previse , a nemam ni vremena pored dva posla da se bavim automobilima … Cifra koju cu da potrosim varira jer kad budem nasao auto za sebe , odlazim u banku i podizem kredita onolikome koliko kosta automobil … Zasto ne kupujem auto za KES , jednostavo , jer ga nemam , a zasto ga nemam , jer sav novac koji zaradim , potrosim sa porodicom na ZIVOT … Nadam se da me razumes ?! 🙂

E sada , glavna stvar , zasto ne znam koji auto da kupim ? Pa ne znam da li da kupim 500 l a koji je presao 20 000 kilometara za 8000 eura ili da kupim Skodu Oktaviu koja je isto 8000 eura , a presla je 200 000 kilometara … Da li da kupim benzinca ili dizela , ili Opel Astru J dizela ili Fiat Bravo Dizela ili da kupim sve ovo samo da je benzinac… Ili Forda Fokusa benzinca ili dizela… treba mi auto koji je izmedju porodicnog vozila za cetvoroclanu porodicu sa malim detetom , pa auto za vikend koji se bas vikendom cepa i drnda jer na svabi uvek moram da sam brz da budem ispred mladenaca , pa gradski auto preko nedelje kad zavrsavam obaveze i plus auto kad krenem na put od 800 km da koliko toliko mogu da se opustim … Eto , nisam pametan vise , uplatio sam 3000 din , ako je to premalo za ovoliko pitanju , slobodno mi reci , ja cu ti uplatiti jos 3000 din … Nisam skrt na odzavanju i potrosnji , ali samo da ne kupim opet auto , na kome ce da se pokvari neka glupost kao sto se kvarili na lagunu ili sad na puntu… Evo automobila koje se meni dopadaju , Opel Astra J , Fiat Bravo , Skoda Oktavia , Ford Fokus ili Fiat 500 l … Aco , izvini na dugom tekstu , ako te mrzi da pises mozes me i kontaktirati na Viber , Skajp ili gde vec … Hvala unapred i pozdrav…A.Perić.

aleksandar-todorovic

Odgovara Aleksandar Todorović:  Pozdrav za gospdoine Periću, hvala vam na ovako zanimljivim pitanjima, koja su i veoma iskrena. Svi mi se susrećemo da dilemama kada kupujemo kola. Veliki je izbor modela, svaki auto ima neke svoje vrlike i mane. Nije lako prelomiti, odlučiti, a naravno da je mnogo teže kada kupujete polovan auto.

Neko kupuje auto da ga služi, što je noviji moguće sa niskom potrošnjom, nekom je najvažnije da kupi auto sa odličnom opremom, nekom je dizajn ono primarno, neko kupuje kola prosto da bi komšija crko od muke, nego kupuje veći auto jer je dobio blizance, nekom su stradala leđa pa ne može više da vozi neki mali, neudoban autići.

aca-skoda

Dakle, svi mi imamo neke svoje potrebe, razmišljanja, a kada pogledate brdo automobila koji se nude, kako onda odabrati?

Meni se jako dopada FIAT 500L, ne samo zato što se sklapa u Kraguejvcu, već zato što je to jedan jako dobar monovolumen, po niskoj ceni. Oduševljava me i Octavia, odlična limuzina, koja čak konkuruše i većim automobilima, kao što su Opel Insignia ili Peugeot 508, i to veoma uspešno. Sa zadovoljstvom sam testirao i jedan, i drugi model, i svaki od njih nudi po na svoj način.

Polovna Škoda Octavija? Polovan 500L? E tu je već nega druga priča. Naravno, da je nužno gledati da kupite auto koji vam je pre svega ugodan, udoban, dovoljno prostran, ali ako nemate puno novca, treba gledati i koji su vam troškovi održavanje. Jeste Škoda kvalitetnija od FIAT-a, u proseku, ako ćemo biti iskreni, osim kada su u pitanju dizel motori, ti je FIAT kralj pouzdanosti. Kad kažem da su FIAT-ovi motori odličnu tu pre svega mislim da se malo kvare, da su pouzdani, da su štedljivi, ne mislim da pružaju najbolja međuubrzanja, da su najtiši, kad prosto nisu.

Sasvim je suludo upoređivati Octaviju sa 200 000 km i 500 L sa samo 20 000 km. Dobro ste zaključili da Škode nikada nemaju manje, ko je lud da prodaje Octaviju i to dizel sa manje od 200 000 km? Naravno da će vratiti bar 100 000 km, to je kod Škode prosto, brzo i jednostavno, košta 20 evra, a naši kupci i kada znaju da je vraćena kilometraža ne mare puno. Važno je da komšija crkne od muka, jer komšija ne može da kupi nikakvu Octaviju, pa ni polovnu?

Ovi automobili se zapravo jako teško mogu direktno uporediti. Ali sve je moguće, mada bi meni trebalo nekoliko sati da vam sve karakteristike poređam i opišem.

U onom segmentu gde 500L mora da odnese pobedu nad Octavijom, mislim na varijabilnost, FIAT nije dovoljno ubedljiv. Svakako, 500L nudi veći otvor gepeka pri utovoru, možete u njega da smestite kabastije stvari, ali i Octavija posebno karavan imaju svoje adute, jer u nju mogu stati predmeti veće dužine.

500L je mnogo jeftiniji kao polovan od Škode. U startu dobijate više, ali nije bacanje para i ako se odlučite za polovnu Octaviju, jer kod nas Škode čudesno dobro drže cenu.

Iako 500L nema najbolja sedišta u klasi, ima udobnije oslanjanje, ogibljenje od Škode, pa samim tim prenosi i manje vibracija na putnike. Nije Škode neudobna, i tvrda, ali je 500L definitivno ugodniji za putovanje po Srbiji, a godi i povišena pozicija za volanom.

Ono što je ipak važnije je činjenica da kupite dobar 500L. On može imati i samo 20 000 km a da nije u odličnom stanju? Kako to? Pa svaki automobil može jako brzo da se uništi. Mnogo zavisi od toga kako se auto vozi, ko ga vozi, kako ga vozi, i gde ga vozi. Jako je važno i kako se auto održava.

Znate i sami da Srbe beže od ovlašćenih servisa, zar ne? Takvi automobili su u proseku (ne svi, ali bar 90%) u jadnom stanju čak i sa malim kilometražama. Jako često vidim da ljudi ne menjaju filter vazduha ni filter goriva po 5 godina, pa i kad auto ima samo 150 000 km, on nije za preporuku.

Ljudi ne menjaju redovno filter goriva, a kad im se zapuši dizna onda sve svaljuju na gorivo, odnosno na loš kvalitet goriva, a filter goriva služi da spreči da se to desi. Proverite sad koliko košta filter goriva a koliko koštaju 4 dizna, mada naši vozači menjaju i samo 1 diznu (pravilo je da se menjaju sve četiri dizne).

Ali znajte da statistika ume da bude varljiva. Kako? Pa recimo to što Škoda ima kvalitetniju plastiku, kvalitetniju finalnu obradu, kvalietniji menjač, bolju zvučnu izolaciju, ne znači da će se manje kvariti od FIAT-a.

Ako poredimo benzince i tu gubi Škoda, mislim na polovnu u odnosu na FIAT. Prosto 1.4 TSI motor nudi mnogo snage, mnogo obrtnog momenta, uživanje je voziti auto sa tim motorom ako volite da jurite, ali taj TSI motor nikako ne spada u pouzdaniji, problemi sa turbinom i lancem su toliko poznati, da to priznaju i najveći ljubitelji VW-ovih mašina.

Fiatov motor 1.4 16V koji se ugrađuje u 500L pruža mnogo manji obrtni moment, ali je daleko pouzdaniji, mnogo se manje kvari, a ako se i nešto pokvari, to su cifre koje su pet puta manje nego one na TSI motorima. Da li je ovo dovoljno jasno?

Na kraju, dolazimo do toga da FIAT koji važi za auto koji nije poznat po vrhunskom kvalitetu zadaje mnogo manje glavobolja vlasniku od Škode, koja je navodno poznata kao kvalitetna, i najracionalniji izbor za kupca.

Polovne Škode su toliko preskupe, precenjene, da je to zaista neverovatno, ali su taj imidž sticali godinama. Sad će trebati da prođe dosta godina da ljudi shvate da Škode nisu pouzdane kao što su nekad bile. Kad će se to destiti, zaista je teško reći, ali se trendovi na tržištu menjaju.

Pogledajte na primer polovne Alfe stare 4 ili 5 godina koliko su skupe? Nebitno koji je model u pitanju….skupe su gotovo kao i BMW-i serije 1.

Vas muči i pitanje: Benzinac ili dizela? Ali na to pitanje mogu vam dati 10 odgovora, i mogu vam za svaki od tih 10 odgovora dati jako dobro obrazloženje.

Svaki izbor, ima svoje prednosti i mane. Dizelaši mnogo bolje podnose vožnju u gradu, i takozvanu stani-kreni vožnju, ali šta vam to vredi ako kupite loš dizelaš? Benzinac koji je dobro očuvan, trošiće vam u gradu više, motor će se više naprezati, ali će proći puno godina pre nego se nešto pokvari.

Treba zapravo gledati sve automobile, i benzince, i dizelaše, nije lako pronaći onaj pravi, ako ne znate kako da gledate auto, kako da ga proverite, i ako pored vas nemate iskusne majstore, i kao zaleđenu dobre servise. Ja to imam, i meni nije problem da vam pronađem ono najbolje za novac koji imate.

Samo morate da odlučite koliko novca želite da potrošite. Nije nužno da auto koji košta samo 4 000 evra bude loš, i bude krš, a da onaj od 8 000 evra bude sjajan. Imam jako puno primera, gde su modeli koji koštaju 4 000 e u mnogo boljem stanju od onih koji koštaju recimo 8 000 evra. Kad uporedite neki Chevrolet koji održavan u ovlašćenim servisu koji ima 100 000 km i koji košta 4.000 evra ili manje, sa Passatom koji ima 500 000 km i koji je održavan kod amatera, a koji košta 8 000 evra, jasno je da ćete oko Chevroleta u narednih 5 godina imati minilna ulaganja, a da ćete na Passatu morati sve redom da menjate.

OVO JE SAMO UVOD ODGOVORA. KOMPLETAN ODGOVOR SAM POSLAO G.PERIĆU.

POSTAVITE DRAGI ČITAOCI I VI PITANJE (KLIKNITE OVDE).

Da li je Toyota zaista kvalitetna?

Šta kupiti: Alfu 156 ili Volvo V50?

Da li da kupim Mitsubishi Colt ili Daihatsu Sirion?

G.Todoroviću preporučite mi karavan za 4.000€

Plivajući zamajac: sve prevare 

Pitali ste A.Todorovića: Grande Punto 1.2 Vs Clio 3 1.2 16V?

Renault Capture ili Škoda Yeti?

Remont plivajućeg zamajcaajstora

PITAJTE ALEKSANDRA TODOROVIĆA

Kupujem polovan automobil: šta da kupim Peugeot 406 ili Lybru?

Polovni automobili: G.Todoroviću uporedite mi Accord 2.0 i Octaviju II 1.9 TDI

Golf V bolja kupovina od Focusa i Astre H ili ne?

Ford Kuga 1.5 EcoBoost troši 12 litara?

Pitanje iz Travnika: Qashqai 1.2 Vs Qashqai 1.5 DCI

Da li kupiti Mondeo 1.8 TDCI sa 143.000 km?

Kakva je Opel Vectra C?

Polovan automobil: Dodge Caliber 1.8

Šta kupiti: Accord, Avensis, Lacetii ili…

Testoviautomobila RS LOGO

 

Volvo