Da li da ulažem još u Saxo – Bunar bez dna?

Dragi gospodine Todoroviću,
zovem se ​Ivan, imam 34 godine, i prijatelji me zovu Grozni. Relativno sam nov vozač, i ovo je prvi auto koji posedujem, evo sad malo jače od godinu dana.
Uživam čitajući vaše tekstove prvenstveno jer ste tip čoveka koji mi volimo da kažemo “nema dlake na jeziku”, i veoma ste objektivni. Mnogo parametara uzimate u obzir, i to mi se jako sviđa. Teško da vama nešto može da promakne.

E sad.
Moje pitanje je možda malo specifično, tako bih rekao, jer mislim da je to zamenica za reč “glupo pitanje”.
Naime, posedujem Citroen Saxo 1.1, 2001. godište (benzin+TNG). Izuzetno sam zadovoljan upravljivošću ovog mališana, udobnošću, kao i potrošnjom.
Godinu dana ga posedujem, i mogu reći da sam uložio barem 400 EUR u popravke. Dihtung glave motora je bila prva, zatim limarija u gepeku, kočnice i diskovi prednji zamenjeni, veliki i mali servis, i još ponešto sitno.
Sve u svemu, nije da nisam ništa dao u auto. Smatram da imam dobrog majstora, koji svaki auto popravlja kao da je njegov sopstveni.
Ono što me do sada vodilo, jeste ideja da zadržim i kompletno sredim saxa, jer mi se jednostavno dopada i leži mi. Nisam od onih što se lože na preticanja i divljanje po putevima, imam ženu i malo dete od 4 meseca i volim laganu vožnju.
Godišnje pređem oko 14-tak hiljada km.

Koliko košta da mi pogledate auto?

Kad 7 majstora ne može da reši problem

Grčka/Hrvatska: Potrebna dokumenta

Lažni presretači haraju Srbijom

Pitajte Aleksandra Todorovića

RAČUN: 285233504000184788
Sberbank

Voleo bih otići jednom godišnje na more, a ostalo je pretežno gradska i međugradska vožnja (topola-subotica relacija).
Od nedavno je počelo da se čuje neko “klokotanje” u motoru, kad se dodaje gas između 1900 i 2500 obrtaja. Majstor se nadao da su leteći ležajevi te da ćemo zamenom istih, bez otvaranja motora rešiti problem. Novi ležajevi su ugrađeni, i klokotanje/lupkanje se i dalje čuje, i strašno me iritira. Jasno je da se moj put sad već grana na levu i desnu stranu.
Na levoj, logičan korak, što bi svaki iskusan vozač uradio, je da proda saxo, i kupi neki drugi polovnjak.

Kako je moj budžet ograničen, zapravo još nismo ni diskutovali o menjanju automobila (nadao sam se odgovoru da se može srediti), ja bih pričekao sa odgovorom na ovo pitanje jer ne znam kako da popravim ovo lupkanje a da ne platim generalku i celo otvaranje motora. Majstor mi je isto savetovao da prodam auto, ili da kupim polovan motor

 

Međutim na drugoj strani, imam možda ludu ideju, da u saxo uložim oko 1500 EUR, i uradim mu i limariju (patos), i generalku motora, i vešanje i amortizere.. i da po nekom mom ubeđenju na taj način imam “nov” auto koji će da me služi u narednih 6-7 godina bez problema.
Šta vi mislite gospodine Aco Todoroviću, da li je to suluda ideja, ili možda čak izvodljiva? (uložio bih i više, ako treba)

A što se tiče polovnjaka, gledam ​marke NISSAN, KIA i CITROEN, jednostavno mi se sviđa njihov dizajn i kritike, mada nisam ograničen na njih. Nisam ljubitelj preprodaje, i konstantne potrage i cimanja za novim polovnjacima kojima možda već za mesec dana opet nešto zafali. Protivnik sam pomodarstva dakle BMW VW i AUDI kod mene nisu interesantni. Hečbek klasa, sa 5 vrata isključivo, to mi je trenutni ukus. I kako uopšte znati da nekom automobilu nije vraćena kilometraža za 300-400 hiljada kilometara?

Šta biste vi poštovani Todoroviću na mom mestu uradili?​ Prodali / uložili ili pak nešto treće? Ja sam otvoren za sve ideje i opcije.​ Ako mozda garantujete za neki servis u severno backom okrugu, i to sam voljan da probam.

Sve najbolje vam želim, puno pozdrava i samo nastavite ovako .)

Ime i prezime: ######  ivković
Mejl adresa: gro#######@gmail.com
Telefon: (064)#######
Kada planirate kupovinu?: ove ili sledeće godine
Kakav auto kupujete?: Polovan
Koliko novca želite da potrošite?: 1500 EUR +-
Šta trenutno vozite?: Citroen Saxo 1.1b
Između kojih se automobila dvoumite?: Citroen C4 / C3 / C5, Nissan Micra, Honda Civik, Kia
Gde ste čuli za ovaj sajt?: google
Koliko kilometara godišnje prelazite?: 10000 do 14000
Da li biste platili da vam pronađem auto?: Da

 

Odgovara Aleksandar Todorović:  Uvaženi gospodine Ivkoviću, hvala vam na poverenju. Nikako nije lako prodati tako star auto kao što je Saxo, ali možda malo pomogne što ima ugrađen gas, i što ste uradili taj servis. Pitanje je samo koliko možete da dobijete za vaš auto, a to je realno oko 1.200 evra. Pod uslovom da popravite motor. 

Ulagati i dalje u Saxo – “Bunar bez dna” ili rizikovati sa kupovinom drugog polovnjaka? Nije lako dati odgovor na ovo pitanje. Da sam ja vaš majstor, verovatni bi vam dao savet kao vaši majstori, i rekao da gurate sa ovim kolima još 5 ili 10 godina, i da meni lepo stavljate novac u džep. Razumem ja majstore, ljudi rade pošteno svoj posao, popravljaju te stare automobile, i omogućavaju ljudima da se kotrljaju.

Kako god okreneš imaš star auto, u koji je potrebno stalno neko ulaganje. Neću sad opet da pokrenem priču oko toga da gas skraćuje životni vek motoru, jer to je opšta poznata činjenica, kao i to da je cena gasa mnogo niža, nego cena benzinca, pa se itekako može uštedeti. Ne kao ranije, ali možete da napravite kalkulaciju, i sami procenite šta vam je isplativije. Ako prelazite 30 000 km godišnje, ušteda na plinu, je prilično velika. Za nekih 10.000 km godišnje, možete se voziti i na benzinu, a možda je najbolje da kupite dizelaš, ali ne sami, angažujete nekog vrhunskog majstora da vam pomogne. Naravno to majstori neće uraditi besplatno.

Pošto će meni za koji dan da se desi nešto jako lepo, ja ću vam besplatno tražiti auto. Pokrićete troškove samo mog goriva, i mojih majstora. Kad vam pronađem auto, moj honorar je 0 dinara. Naravno, ja ne mogu da vam garantujem da će diler za vaš Saxo platiti baš 1200 evra,  koliko realno i vredi (ali ja vaš Saxo nisam ni video, možda je u mnogo gorem stanju nego što mislite – a tako je u 99,99% slučajeva).

Srbi imaju neki običaj da za svoj auto misle da je u dobrom stanju, i da u njega treba uložiti samo još malo, samo još malo, i tome nikad kraja. Kad ja, ili neko ko se ozbiljno bavi automobilima vidi loš auto, on za njega neće da plati ni 1 evro. Zašto? Zato što je loš auto bunar bez dna!

Često bežim od automobila koji su registrovani, kupljeni i voženi po Srbiji, jer su takvi automobili u gorem stanju, nego najgori automobili na placevima.

Vaš majstor je kao i svi ostali majstori. Krpi to što imate, i gleda da prođete što jeftinije u datum momentu, da ne biste otišli kod drugog majstora. I tako naši vozači, pa i vi, uvek biraju jeftiniju soluciju, koja samo privremeno rešava problem ili ga ne rešava.

Ako kupite polovni motor, to će biti motor bez papira, a to je već ozbiljan problem, jer se kod nas broj motora i dalje upisuje. Ni jedan diler neće da otkupi vaš auto sa motorom koji nije legalan.

Ako radite motor, pitanje je koliko će to da vas košta. Sa originalnim delovima, koštaće vas papreno, a opet imate jako star auto. Mislim da je vaš Saxo za generalnu, i da krivac tome gas. Naravno da je neko ko je vozio vaš Saxo na plin, uštedeo mnogo novca na njemu, i da vam ga je “uvalio” kad je procenio da je za otpad.

Sad je najteže naći kupca za vaš auto, jer oni koji imaju samo 1000 evra, itekako paze šta kupuju, i naravno da beže od kola koja nemaju ispravan motor.

Ja na vašem mestu ni jedan jedini evro ne bi uložio i taj Saxo. Prodao bi ga što pre, pa koliko dobijem, dobije, što se pre rešite tog automobila to bolje za vaš novčanik, jer će taj Saxo sve što zaradite da vam uzme, i naravno majstor.

Nemojte se ljuititi na mene, jer vi razmišljate kao većina vozača u Srbiji. Plate su nam male, mizerne, a auto je potreba modernog čoveka. Prodajte Saxo  i kupite za prvo vreme neki zdrav Jugo. Ili da vam nađem neki pristojan ispravan auto za oko 2000 evra. Pozajmite novac  pa vratite, kad prodate Saxo. Vožnja vašeg automobila je utopija. Kao što sam i rekao bez naknade ću vam naći ispravan auto koji će vas služiti bar 4 godine bez problema sa motorom. A ako ubodete neku rupu pa oštetite felnu ili ležaj točka, za tako nešto ne mogu da garantuje,

Nemojte se ljutiti na majstora, oni vam uzimaju onoliko novca koliko imate, moraju ljudi da se skuće, da naprave jednu, drugu, treću kuću,  i treba da je naprave, ljudi rade, i treba da zarade. Zahvaljući njima i svi mi nešto kotrljamo, vozimo. Na kraju, radni sat naših majstora je i do deset puta manji nego u Nemačkoj. Tako da nije tih majstora, 90% naroda ne bi vozilo ništa. Čisto da shvatite da nemam ništa ni protiv majstora, ni protiv nesposobne Vlade Srbije. Narod živi onako kako narod bira. A ja sa tim moram da se složim. Ali i moram da vam kažem da je Saxo rupa bez dna. Na vama je da li ćete poslušati mene ili vašeg cenjenog majstora.

Od navedenih automobila, nikako ne bih preporučio Kiju, jer je ponuda delova najslabija, kao i broj servisa, ali i najteže se kasnije prodaje. Honda Civic za oko 2.800 e je auto na izdisaju, Honde su toliko precenjene, valjda ljudi veruju u “lovačke” priče. Limarija na Hondama, kao i na Toyotama posle desetak godina nije sjajna, a kamoli posle 15 godina. Nissan još ima najbolju limariju, valjda su naučili od Renaula kako se pravi lim koji ne korodira bar 10 godina. Ljudi misle da Renault pravi loše automobile, ali greše. Renaultovi automobili u proseku koštaju manje nego što vrede, a to je jako dobro za one za tankim džepovima poput vas ili mene, zašto da to ne priznam.

Citroen C5 je vrlo dobar auto, ali zašto razmišljate o tako velikom automobilu? Delovi za njega koštaju bar 50% više nego za C3.

 

Koliko košta da mi pogledate auto?

Kad 7 majstora ne može da reši problem

Grčka/Hrvatska: Potrebna dokumenta

Lažni presretači haraju Srbijom

Pitajte Aleksandra Todorovića

RAČUN: 285233504000184788
Sberbank

Volvo