Koji automobil da kupim: Elantru, Civic ili Auris?

Pitanje: Poštovani gospodine Todoroviću, nedavno sam se vozio u novoj Hyundai Elantri 1.6, i ova limuzina me je prosto oduševila. Znao sam da Hyundai proizvodi sasvim pristojne automobile, ali nisam očekivao da je toliko udobna. Kvaliet plastike je bolje nego na mojoj Hondi Jazz, a osim toga Elantra je mnogo tiša, bolje koči, bolje ubrzava (imam Jazz 1.4 2010.godište). Do kraja meseca bi trebalo da kupim nov automobil, za moj Jazz već imam kupca, ali sam neodlućan. Prirodno je da opet kupim Hondu, jer za 112.000 km nisam imao ni jedan jedini problem sa Hondom, ali to se od Honde i očekuje pre nje sam imao Yaris 1.3 VVT-i. Mene zanima da li je bolja kupovina Honda Civic 1.4 (verzija 1.8 mi je malo skupa), ili možda Mazda 3 koja se dopada mojoj ženi? Naravno, Toyota Auris je svakako u igri. Prelazim oko 20,000 km godišnje, u gradu retko vozim automobil zbog problema sa parkiranjem. Stefan jojić.

Odgovara Aleksandar Todorović: Poštovani gospodine Jojiću, detaljno sam testirao sve modele koje ste naveli, po najrazličitijim putevima, i mogu vam samo kratko odgovoriti: ko se jednom navikne na kvalitet Honde, ceo život će kupovati samo Hondu, i tražiće Hondin smisao za kvalitet, i pouzdanost. Jako dobar kvalitet imaju i Toyota Auris i Mazda 3, ali trenutno najbolji automobil u C segmentu jeste Golf VII i Mazda 3. Hyundai Elantra je vrhunski automobil, veoma udobna, i zapravo je best buy u grupi limuzina C segmenta. Svakako da je Honda Civic kvaltetnija, ali je i skuplja od Elantre.

Oslanjanje Civica je dobro podešeno i izuzetno udobno: čak i kada preterate sa brzinom, Civic lagano izlazi iz područja neutralnosti, što na vreme najavi umerenim bežanjem iz željene putanje. U limuzinskoj verziji Civic nema sportski trim i nije čistokrvni “sportista”, ali se veoma lako kontroliše i, zahvaljujući direktnom i veoma preciznom progresivnom elektrohidrauličkom servo upravljaču (koji je ubedljivo najbolji u ovoj klasi), sa zadivljujućom lakoćom ispunjava želje vozača.

DSCN0255 Porodični Civic ima i jednako efikasne kočnice koje, zahvaljujući diskovima na sva četiri točka promera 282 mm (napred) i 263 mm (pozadi), pri brzini od 100 km/h zaustavljaju Hondu za manje od 38,0 metara, što je odličan rezultat. Civic je pravi porodični automobil i idealno rešenje za sve one koji su, da tako kažem, ostali mladi duhom i posle deset godina braka. Brzina se u Civicu ne oseća puno, tako da vam saputnici neće dobacivati da usporite. Ovaj automobil konstruisali su ljudi koji uživaju u vožnji, inženjeri koji znaju šta vozače na napornim putovanjima opušta, a šta uzbuđuje, jer monotona vožnja je zamorna i opasna.

Pored sportske, hečbek verzije Civica, Honda nudi i klasičnu, limuzinsku verziju za porodične ljude, ali i one koji komfor stavljaju ispred svega – Civic Sedan.

Foto Aleksandar Todorovic novinar DSC_0275 Karavan je još bolji izbor. Uz vrhunski 1.8 i-VTEC motor i sofisticiranu mehaniku, besprekornu finalnu obradu, veoma bogatu serijsku opremu i odlične performanse, ova Honda nudi i vrhunsku udobnost i “skandalozno” jeftino održavanje za auto od 142 KS.

Honda Civic je u Americi, gde se pre svega ceni pouzdanost, jedan od najprodavanijih automobila i večiti best buy u kompakt klasi. To što ovaj automobil ima gotovo neuništiv motor nije odviše zanimljivo kupcima u Evropi, jer oni imaju para na bacanje, ali može biti zanimljiv izbor vozačima u Srbiji, posebno onima koji su sa svojim Hondama prešli preko 400.000 km bez ijednog ozbiljnog kvara. Honda je, dakle, nešto sasvim drugačije od onoga što nudi konkurencija – “dosadno” pouzdan automobil koji se sa lakoćom brzo i udobno vozi. Najveća mana Civica je što spada u grupu najskupljih modela u klasi. Toyota Auris je puno jeftinija, ima mnogo bolju servisnu mrežu, i bolje podnosi loše puteve. Osim toga Auris sa motorom 1.6 košta manje od Civica 1.4, tako da je svako poređenje sa ovim završeno.

Ako su vama performanse Honde Jazz 1.4 dovoljne, onda bez brige kupiti Civic 1.4, on ima šestostepeni menjač, i mnogo bolju aerodinamiku, tako da ćete biti zadovoljni. 

auris-12500-euraToyota Auris 1.3 košta samo 12.500 evra, nudi garanciju od 5 godina bez ograničenja kilometraže i može se kupiti uz kredit sa nultom kamatnom stopom.

Ako želite detaljniji odgovor, pošaljite vaše pitanje u rubriku Pitajte Aleksandra Todorovića, plaćate samo prvi odgovor, odgovori na vaša dodatna pitanja su besplatni.

Testoviautomobila-RS-LOGO

TESTIRALI SMO: Honda Civic Tourer 1.8

Testoviautomobila.rs: Testirali smo Citroën C4 1.6 HDI

Volvo

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.