Passat 2005 ili Ford Mondeo?

Pitanje: Poštovani g.Todoroviću, pratim vašu rubriku od skoro imoram reći da sam veoma prijatno iznenadjen vašim profesionalnim pristupom u odgovaranju i poklanjanju velike pažnje sitnicama na automobilu na koje mnogi drugi i ne obrate pažnju. S tim u vezi me zanima vaše misljenje: koji je automobil preporučljiviji za kupovinu, VW Passat 2005 godište, 1.9 tdi (osnovna oprema), ili Ford Mondeo 2007 mk4 1.8 tdci 125 ks (titanium oprema). Passat je uvijek bio najvise tražen, ali iako nisam bio pobornik Fordovih vozila do izlaska novog Mondea, tu mi se totalno promijenilo mišljenje. pretpostavljam da ste veoma dobro upoznati sa oba modela, pa me zanima vase misljenje i njihove dobre i lose strane. Unaprijed hvala i veliki pozdrav od M.Novakovića.

Testoviautomobila-RS-LOGO

Odgovara Aleksandar Todorović: Poštovani g.Novakoviću, zahvaljujem na lepim rečima. Ford je uspeo da preotme tron Passatu sa Mondeom MK IV, koji je do pre par godina predstavljao najbolji automobil srednje klase. Svojim sportskim osobinama i odličnim kvalitetom izrade, oštro napada i premijum brendove poput BMW-a i Audija. Sjajno se vozi i sjajno izgleda, a ima i kvalitet. Potpuno razume što dajete prednost jednom VW-u, imidž koji ima na našim prostorima nije “pao sa neba”, ali je Mondeo, u bukvalnom svakom segmentu bolji automobil, od “prvog” do poslednjeg šrafa. Na kraju krajeva, oduvek je bilo bolje izabrati mlađu “ženu” i mlađi automobil, zar ne? VW je u svoj Passat ugrađivao stari motor TDI (PD), sa tehonologijom pumpa-brizgaljka, koji jeste bio štedljiv, i eksplozivan, ali odlikovao se grubim radom, velikim turbo kašnjenjem, i vrlo skupom generalkom. Dakle, skupite hrabrost i dajte šansu mnog boljem automobilu, koji je Ford ponudio celom svetu, po razumnoj ceni, a cena mu je još razumnija za model stare oko 5 godina.

Mondeo karakteriše tzv. Kinetic dizajn koji neće svakog oduševiti, ali sa kojim Ford stvara nove trendove. Mada je Mondeo 2.0 TDCi izuzetno brz i sa lakoćom dostiže 200 km/h, takođe je bio izuzetno štedljiv sa prosečnih 7,6 l potrošnje na kraju napornog testa. Mondeo je u petovratnoj verziji jednako elegantan, ali varijabilniji od limuzinskog izvođenja. Prtljažnik zapremine 520 litara jeste ono što će obradovati svaku porodicu. Elastični Duratorq common-rail agregat od 2,0 litra i 130 KS, sa dva bregasta vratila i 16 ventila, je dovoljno uglađen i tih. Izuzetno ravnomerno razvija snagu zahvaljujući varijabilnom turbo punjaču i u intervalu od 1.750 do 2.240 o./min. radilice može kratkotrajno isporučiti silu od 340 Nm, odnosno konstantnih 320 Nm. Sportski izgled upravljača i kokpita samo nagoveštava pravi karakter automobila. Finalna je obrada kao kod BMW-ove serije 3, a kvalitet materijala zadovoljava kriterijume premijum brendova.

U putničkom prostoru je izuzetno tiho – kao u Mercedesu C klase ili, da budem precizniji, samo 62 dB pri brzini od 100 km/h. Na primer, u Opel Vectri 1.9 CDTI ima 1 dB više buke, a kod VW Passata 2.0 TDI je za čak 3 dB bučnije, tačnije – nivo buke je kao u Mondeu 2.0 TDCi pri brzini od 120 km/h. U slalom vožnji, Ford je takođe najbolji sa prosečnom brzinom od 62,5 km/h u poređenju sa Passatom (60,0 km/h), Toyotom Avensis (59,0 km/h), Vectrom (58,5 km/h), Peugeotom 407 (57 km/h) i Hondom Accord 2.2i-CTDi (56 km/h). Audi A4 sa 58 km/h i BMW 320d sa 60 km/h takođe ne mogu parirati Fordu. Jedino mu se Mercedes C klase i Alfa 159 mogu dostojno suprotstaviti sa brzinom od 61 km/h, odnosno 61,5 km/h. Hendling Forda je takođe najbolji i jedino Passat ima bolju trakciju, kao i – razume se – modeli sa pogonom preko zadnjih točkova (Mercedes i BMW).

Mondeo nudi specifičnu fluidnu vožnju i poseduje sportski trim, koji je ujedno i dovoljno udoban, kao kod Honde Accord. Svojim ponašanjem na putu najviše podseća na Audi A4, ali je mnogo mirnije upijao neravnine na lošim delovima kolovoza autoputa – gotovo uspešno kao Mercedes C klase. Brzi menjač podseća na Alfu 159, a odlična finalna obrada u kombinaciji sa jednostavnim linijama enterijera na BMW serije 3. Mondeo je jedan originalni, ali uspeli kompromis dva sveta – komforne i sportske vožnje, što poslednjih godina jednako tvrdoglavo pokušavaju da postignu Mercedes, BMW i Audi, ali i ostale narodne marke automobila, u čemu ipak ne uspevaju jednako dobro kao ovaj “kinetički” auto. Sa novom C klasom vožnja je izuzetno udobna, čak i izuzetno brza, ali i prilično “bezosećajna” i bez dovoljne interakcije. U BMW-ovoj seriji 3 adrenalina ima napretek, posebno u oštrim krivinama, ali vozačevi unutrašnji organi s razlogom odbijaju da zavole ovaj automobil, posebno pri vožnji u Srbiji. Passat, Vectra, Peugeot 407, Toyota Avensis: ovo su modeli koju nude zavidan komfor, ali su svi vozila sa izraženim porodičnim predznakom, bez značajnijih sportskih pretenzija. Mondeo je sasvim drugačijeg “mirisa i ukusa” od “narodne” konkurencije i ovoga puta oduševljava ne samo vozače željne sportske vožnje, već gađa i one umerenije, prosečne kupce, koji će vrlo brzo poželeti da za volanom Mondea ovladaju svim tehnikama vožnje. Ovaj Ford bi se mogao smatrati “čudnom” sredinom između Accorda i Mercedesa C klase, sa osobinama koje se približavaju čas jednom, čas drugom modelu. Već samo stavljanje Mondea u kontekst sa najkvalitetnijim automobilima na svetu predstavlja veliko priznanje Fordu. Njegov su kvalitet očigledno dobro prepoznali i kupci, jer se Mondeo u celoj Evropi prodaje odlično, uključujući i našu zemlju.

Nažalost, Mondeo nije i savršen automobil. Na zadnjem sedištu ima dovoljno mesta, ali je sedalni deo isuviše kratak za osobe sa viškom kilograma ili one više od 180 cm, tako da naši “gabaritniji” građani neće biti oduševljeni. Rekordno loša preglednost pri parkiranju je najizraženija kod petovratne verzije zbog visoko podignutog zadnjeg dela karoserije, koji će zadavati glavobolje svakom vozaču.

Pritom smeta i veliki prečnik okretanja od 12,0 m, ali i dužina od 478 cm (limuzina je još duža, sa 484 cm), kao i širina od čak 189 cm. U nedostatku pravih mana, pomenuću da Ford još uvek nema dovoljno razgranatu servisnu mrežu u Srbiji, u Crnoj Gori je još i gore, kao i da treba pretpostaviti da će brže gubiti vrednost od Pasatta, ali ovo poslednje treba uzeti s rezervom. Dok konkurencija ne napravi bolje automobile, spisak pravih mana se na ovome i završava.

Vrhunski vozači biće zaljubljeni u vozne osobine Mondea, odlični vozači biće oduševljeni, a oni prosečni neće ni biti svesni koliko dobar auto voze. Fordovim inženjerima treba skinuti kapu, jer su konstruisali jedan bezbedan, udoban, kvalitetan i zabavan auto za vožnju koji ne treba platiti čitavo bogatstvo.

Tako da vam je toplo preporučujem kupovinu Mondea, ako je ikako moguće sa motorom 2.0 TDCi (motor 1.8 TDCi je iz Focusa, stara dokazana “raga”, pouzdana, ali malo zastarela), još da je samo malo lepši, zadovoljstvo bi bilo potpunije, ali to vam je kao sa ženama koje nisu baš mnogo lepe, ali mnogo toga nude, toliko puno da se zaljubite iako niste planirali, e tako je i sa Ford Mondeom. Povedite računa samo da pre kupovine proverite automobil u servisu, i ako je u dobrom stanju.

TESTIRALI SMO: Škoda Octavia A7 1.4 TSI

TESTOVIAUTOMOBILA.RS: Testirali smo Clio Grandtour 1.2 TCE

TESTIRALI SMO: Novi Nissan X-Trail 1.6 DCI

TESTIRALI SMO: Nissan Juke 1.2 DIG-T

TESTIRALI SMO: Toyota Avensis 2.0 D-4D

TESTIRALI SMO: novu Toyotu Yaris 1.3

TESTIRALI SMO: Honda Civic Tourer 1.8

Testoviautomobila.rs: Testirali smo Citroën C4 1.6 HDI

TESTIRALI SMO: Kia Sportage 2.0 CRDi

POSETILI SMO: Renaultov salon – Jevtović Auto d.o.o., Čačak

POSTAVITE DRAGI ČITAOCI I VI PITANJE (KLIKNITE OVDE).

Kupujem Citroen C5 – Koje su mu mane?

Audi A3 Vs BMW 116d Vs Alfa Giulietta Vs Polo Vs Clio IV

Koliko klima guši motor?

Dizelaš do 2.000€ koji je jeftin za održavanje

Da li kupiti Mondeo 1.8 TDCI sa 143.000 km?

Kakva je ova Honda Civic iz oglasa?

Da li vredi kupiti VW Touran 1.9 TDI iz 2007.god?

Testoviautomobila-RS-LOGO

Volvo

1 komentar

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.