Regionalna prezentacija Renault Talismana

Renaultov Talisman, zvanično je predstavljen grupi specijalizovanih novinara na regionalnoj promociji u Beogradu i Irigu, a već od danas, potencijalni kupci mogu da zakažu probne vožnje kod dilera Renault vozila. Sjajne vozne osobine, izuzetan komfor, znatno unapređen kvalitet izrade je ono što će potencijalne kupce oduševiti. Renault je napravio pravu malu revoluciju u ovoj klasi vozila. Laguna je poslata u muzej! Živeo Talisman!

Tekst i foto: Aleksandar Todorović

TESTIRALI SMO: 1.000 km Renault Mégane IV 1.5 DCI

Testoviautomobila RS LOGO

Talisman je ponuđen u dve karoserijske verzije, kao klasičan sedan i karavan. Kupcima je ponuđen veliki izbor kada je u pitanju kreiranje automobila koji žele.

izvor-a-todorovic

Foto: Aleksandar Todorović urednik

Talisman je ponuđen u deset boja, četiri nivoa paketa opreme, u ponudi su tri dizel agregata, kao i dva benzinska.

milan-belin-najboljiauto

Najslabiji dizelaš u ponudi, dobro poznati 1,5 dCi raspolaže sa 110 KS i 260 Nm obrtnog momenta. Zlatnu sredinu drži 1,6 litarski dCi od 130 KS i 320 Nm, a kao vrhunac ponude izdvaja se 1,6 dCi Twin Turbo sa 160 KS i 380 Nm, ujedno to je jedini agregat koji sam probao tokom promocije.

talisman-todorovic-foto

Renault za Talisman nudi tri menjača: Manuelni šestostepeni menjač, automatski, koji poseduje isti broj brzina i sedmostepeni automatik sa duplim kvačilom.

Talisman nudi vrhunske vozne karakteristike i odličnu udobnost zahvaljujući jedinstvenoj šasiji

Renault Talisman nasleđuje Lagunu, ali sa njoma ima jako malo sličnost, jer pre svega nudi mnogo bolju dinamiku vožnje. U krivinama je veoma stabilan, neutralan i zabavan za vožnju. Ponaša se mnogo bolje od francuske konkurencije Peugeota 508 i Citroena C5, a nadmašio je i Mazdu 6, automobil koji je pre par godina bio etalon vrednostu u segmentu. Novi Talisman može da se pohvali sa prilagodljivim vozačkim iskustvom. Odlične vozne osobine su rezultat kombinacije šasije 4CONTROL (upravljanja na sva četri točka) i elektronske kontrole rada amortizera. Zadnji točkovi delimično prate zakretanje prednjih točkova, do 3,5 stepeni kada vozite brzinama koje su primerene gradskoj vožnji, odnosno 1,9 stepeni na auto putu. Iako se to vama možda može učiniti kao malo, i nedovoljno, na test poligonu se to itekako oseti, posebno kada poterate Talisman do njegovih limita. Testirao sam verziju sa najsnažnijim dizel motorom od 160 KS, i mogu vam potvrditi da je ogibljenje konstrisano za mnogo snažniji motor. Prosto bezbednost je kod Renaulta primarna, a zbog toga su kočnice vrhunske, zaistavni putevi su identični kao kod Mercedesove C klase.

Prednosti sistema MULTI-SENSE

MULTI-SENSE posebno moram da istaknem. On vam nudi toliko mogućnosti podešavanja automobila, da je to prosto zadivljujuće. Maksimalno su iskorišćene blagodeti najsofisticiranije elektronike.

MULTI – SENSE je sistem bez konkurencije u D segmentu, svakako u ovom trenutku. On upravlja i koordiniše rad brojnih sistema ugrađenih u Talisman i Talisman Grandtour. On je i prvi sistem na tržištu koji intuitivno upravlja svim postavkama brojnih ugrađenih tehnologija.

Talisman možete prilagoditi sopstvenom raspoloženju

Zahvaljujući sistemu MULTI-SENSE, putnici vožnju u Talismanu mogu doživeti na više različitih načina. To im omogućava četiri pretprogramirana načina rada (Eco, Comfort, Neutral i Sport) kao i način rada Perso koji vozaču omogućava da prilagodi sve postavke svojim željama, i tu postoji preko hiljadu kombinacija. Prosto neverovatno!

Svaki način rada stvara i usklađuje određeno vozačko raspoloženje prilagođivanjem:

rada sistema 4CONTROL,
postavki elektronske kontrole rada amortizera,
odziva motora,
prenosnih odnosa menjača EDC,
otpora upravljača.
Ovim se usklađuje i amosfera u unutrašnjosti, podešavanjem:

boje ambijentalnog osvetljenja prema trenutnom raspoloženju (zelena, plava, žuta, crvena ili ljubičasta),
načina i boje prikaza informacija na instrumentima,
zvuka motora,
masažnog sedišta vozača, aktiviranog u načinu rada Comfort, kao i
rada klima-uređaja u načinu rada Eco.
Ovim načinima rada i postavkama se upravlja:

sistemom R-LINK 2, zahvaljujući pažljivo osmišljenim i jasno organizovanim izbornicima koji nude intuitivan pristup svim funkcijama Renaultovog sistema MULTI-SENSE,
višefunkcionalnim okretnim dugmetom na središnjoj konzoli,
tipkom prečica.

Sistem 4CONTROL uvek je uključen. Na brzinama manjim od 50 km/h u načinu rada Comfort (60 km/h u načinu rada Neutral, 80 km/h u načinu rada Sport), zadnji točkovi se okreću u suprotnom smeru od prednjih, do ugla od 3,5 stepena. Ovo stvara osećaj da je međuosovinski razmak Talismana Grandtour kraći nego što zaista jeste i poboljšava upravljivosti. Na brzinama većim od navedenih zadnji točkovi se okreću u istom smeru kao i prednji. Učinak se može uporediti sa produženjem međuosovinskog razmaka, što povećava užitak u vožnji, stabilnost i osećaj sigurnosti.

Elektronska kontrola rada amortizera 100 puta u sekundi analizira kontakt s površinom

Sistem 4CONTROL kontroliše bočno kretanje vozila, a elektronski amortizeri kontrolišu vertikalno kretanje i udobnost vešanja (tvrdo ili meko). Sistem elektronske kontrole rada amortizera neprestano i do 100 puta u sekundi prilagođava rad amortizera stanju površine puta, kretanju vozila, uglu pod kojim je okrenut upravljač i pritisku na papučicu gasa/kočnice.
Genijalnost elektronske kontole rada amortizera Renault TALISMANA Grandtour krije se u načinu na koji je povezan sa središnjim kontrolnim sistemom automobila. Senzori sistema ESC (elektronska kontrola stabilnosti) prikupljaju podatke o upravljanju vozilom: brzina kojom se okreću točkovi, ugao okretanja upravljača, uzdužno i bočno ubrzanje, pritisak na papučicu kočnice, obrtni momenat motora i visinu šasije. Ova jedinstvena arhitektura je Renaultov patent.
Renaultov nudi solidnu paletu benzinskih i dizel motora uparenih sa menjačem EDC. Svi motori su rezultat Renaultove stručnosti u proizvodnji motora stečene u bespoštednom svetu automobilističkog sporta, pre svega Formuli 1.

Foto: Renault

Renault-talisman

Motori se odlikuju najnovijim tehnologijama, kao što su direktno ubrizgavanje goriva i čelični klipovi. I benzinski i sva tri dizel motora ispunjavaju normu Euro 6 i pokrivaju najrazličitije potrebe evropskih kupaca. Nedostaje dizelaš od 2.0 litra, koji ovaj automobil zaslužuje. Najsnažniji benzinac od 200 KS je sasvim dovoljno snažan za porodične ljude, ali ako Renault želi da zaista zagospodari ovom klasom, moraće da ponudi i neke moćnije motore. Pri tome Renault ne mora biti tako radikalan kao Alfa Romeo koji u svojoj novoj limuzini nudi Ferrarijev motor, ali Talisman zaslužuje mnogo više snage, jer je ovo mnogo stabilniji automobil od Lagune, koju je nasledio, i od prosečnih limuzina u ovoj klasi. I dalje zaostaje za Fordovim Mondeom i Audijem A4, kada su u pitanju dinamimika vožnje, ali je stabilniji od VW-ovog Passata. U Renaultu su skromni, njima je cilj da pobede Peugeot 508 i Citroen C5. A tako nešto je sasvim izvesno, jer je Talisman mnogo moderniji, bezbedniji i stabilniji. Prava mala revolicija u ovoj klasi. Ja sam naravno testirao najskuplju verziju sa opremom Paris Initiale, koja košta 35.000 evra, ali možete kupiti ovaj auto sa motorom 1.5 DCI sa 110 KS za samo 19.990 evra jer na stazi popust od 1.000 evra za one najbrže kupce. VW Passat sa slićnom opremom i sličnim motorom košta mnogo više, a ne nudi vozne osobine niti udobnost ovog velikog Renaulta. Za nekoliko dana čitaćete detaljan test ovog automobila na N1, sa svim navedenim manama, a ovoga puta preneću i ono što su moje drage kolege istakle kao mane.

PALETA MOTORA:

ENERGY dCi 110: 110 KS i 260 Nm sa obrtnim momentom od 1750 o/min

Uz potrošnju goriva od samo 3,7 l/100 km i emisije CO2 od 95 g/km, ovaj motor je najštedljiviji u klasi. Najveća brzina od 185 km/h (na stazama) je dokaz da ovaj motor nije samo štedljiv, već je sposoban i za više brzine.

ENERGY dCi 130: 130 KS i 320 Nm sa obrtnim momentom od 1750 o/min

Ovaj motor je na raspolaganju sa šestostepenim ručnim menjačem ili šestostepenim automatskim menjačem EDC sa dvostrukom spojkom. Mešovita potrošnja goriva iznosi samo 4,0 l/100 km, a emisije CO2 106 g/km.

ENERGY dCi 160 EDC Twin Turbo: 160 KS i 380 Nm sa obrtnim momentom od 1750 o/min

U oavj dizel motor je ugrađena Renaultova tehnologija dvostrukog turbopunjača. Ovaj motor je uparen sa šestobrzinskim automatskim menjačem EDC sa dvostrukom spojkom. Sa tom kombinacijom motora i menjača TALISMAN Grandtour može se pohvaliti najvišim nivoom vozačkog užitka i ekonomičnosti na tržištu. Ubrzanje od 80 do 120 km/h postiže za samo 8,7 sekundi, a potrošnja goriva iznosi samo 4,5 l/100 km uz emisije CO2 od 117 g/km.

ENERGY TCe 150 EDC: 150 KS i 220 Nm sa obrtnim momentom od 1750 o/min
Ovaj motor, koji snagu prenosi isključivo putem sedmobrzinskog automatskog menjača EDC sa dvostrukom spojkom, od 0 do 100 km/h ubrzava za 9,9 sekundi i postiže maksimalnu brzinu od 209 km/h (na stazama). Njegova mešovita potrošnja prema ciklusu NEDC iznosi 5,8 l/100 km, a emisije CO2* 132 g/km.

ENERGY TCe 200 EDC: 200 KS i 260 Nm sa obrtnim momentom od 1750 o/min
Ovaj benzinski motor Talismanu Grandtour daje sportsku notu i snažna međuubrzanja. Dinamične vozne karakteristike potvrđuje i vreme ubrzanja od 0 do 100 km/h za 7,9 sekundi. Pritom potrošnja goriva iznosi samo 5,8 l/100 km, a emisije CO2 132 g/km. Ovaj motor je kombinovan sa sedmobrzinskim automatskim menjačem EDC sa dvostrukom spojkom.

TESTIRALI SMO: 1.000 km Renault Mégane IV 1.5 DCI

Volvo