Zadovoljni kupci polovnih automobila

Decenijama pratim tržište polovnih automobila u Srbiji, i Evropi, a preko 14 godina u rubrici Pitajte Aleksandra Todorovića savetujem kupce, kako da odaberu automobil koji će ispuniti najveći broj njihovih želja. Kupci polovnjaka u Srbiji za svih tih 14 godina nisu se nimalo promenili, ali sve kupce polovanjaka možete svrstati u dve grupe: 1) Zadovoljne kupce, i 2)  Nezadovoljne kupce. Pri čemu izbor automobila nije uvek presudan.

Tekst: Aleksandar Todorović urednik

Nezadovoljni kupci polovnih automobila

Testoviautomobila RS LOGO

 

Kupci automobila u Srbiji mnogo greše. Kupci novih automobila, čak i mnogo više, jer su ohrabreni garancijama, pa misle da nije bitno da li njihov automobil spada u grupu onih koji se često kvare, ili ne. Kupuju automobile bez mogućnosti da prethodno sa tim automobilom odu na neki duži put, da prosto vide koliko im određeni model, i njegova ergonomija odgovoraju. Jer niko od nas nema istu građu, afinitete, i svi mi imamo neke zahteve preko kojih ne možemo da pređemo.

mondeo-plac

Kupci polovnjaka su mnogo obazriviji, isprepadani, nikom ne veruju, sumnjaju čak i u servise koji temeljno i profesionalno utvrđuju stanje vozila. Najgore je što je mnogima pravo poniženje kupovina polovnog automobila. To se posebno odnosi na one kupce koji su čitavog života kupovali nove, ili skoro nove automobile, iako su oni bili mahom domaće proizvodnje. Mnogi kupuju auto koji im realno i ne treba, jer ako ga ima komšija na parkingu, parkiraću ga i ja, da ga gledam sa prozora. Jako je veliki broj onih, koji godišnje jedva prelaze 5 000 km, što je jako malo, i realno neisplativo, jer danas je renta-kar oko 10 evra dnevno.

Ali da se vratimo na temu, a tema je ko su zapravo zadovoljni kupci polovnjaka?

Pa to su pre svega ljudi, koji su realni, kupci koji su svesni da su kupili polovan, a ne nov auto, i u tome je suštinska razlika. Zadovoljni kupci polovnjaka, unapred odvajaju novac, ne samo za “veliki” servis, nove pneumatike, nov akumulator, već imaju pripremljen novac, za sve eventualne kvarove, od plivajućeg zamajca, preko dizni do pumpe. Takvi kupci su svesni da je turbo punjač potrošni deo, da mora uskoro da se remontuje, a takođe jesu svesni da ih zamena diskova, amortizera čeka već “iza ugla”.

Foto: Aleksandar Todorović

accent-foto-todorovic

Zadovoljni kupci polovnjaka su oni koji su kupili auto koji mogu i da održavaju. Mnogima FIAT, Renault nisu dovoljno dobri, pa kupe BMW ili Audi na primer, a potom ga drže tri meseca na parkingu, jer nemaju novca ni ulje da im zamene. Kakav apsurd. Imati, a zapravo nemati automobil, jer neispravan auto je opasan auto, koje god marke on bio.

Zadovoljni kupci polovnjaka su oni koji shvataju da njihov automobil svake godine gubi vrednost, koliko god ga oni pazili, i koliko god oni ulagali u njega.

Zadovoljni kupci polovnjaka su oni koji znaju da odvezu auto na vreme u servis, oni koji znaju da prepoznaju kvar, i oni koji shvataju da su originalni delovi mnogo kvalitetniji od kineskih delova.

U proseku, ako kupujete automobil za 5 000 evra, bilo bi dobro da odvojite bar 2 000 evra za njegovo održavanje, popravke u narednih nekoliko godina. Novac morate imati odmah, jer polovan auto može uvek neprijatno da vas iznenadi sa kvarom, koliko god ga vi redovno održavali.

Ako mislite da će troškovi održavanja biti manji, ukoliko kupite noviji, skuplji polovni automobil, znajte da to može itekako da vam se obije o glavu. Jer novoji polovnjaci jesu u proseku moderniji, njihovo održavanje je često kompleksnije i skuplje. Naravno, automobil sa manjom kilometražom bi trebalo da vas bolje služi od vozila koje ima više kilometara iza sebe, ali to zavisi od mnogo faktora.

Nije isto kada automobila pređe u Srbiji 150 000 km i recimo u Francuskoj. Ne radi se samo o činjenici da su u Francuskoj mnogo bolji putevi, da im je neuporedivo kvalitetnije gorivo, da imaju bolje servise, već prosto i o činjenici da se kod nas automobili jako loše, neredovno održavaju, kod priučenih majstora, u servisima koji nikada u životu nisu poslali svoje majstore na obuku.

Kvare se i novi automobili, i ti kvarovi umeju da budu jako skupi, a prodavac automobila ima i neprijatno da vas iznenadi činjenicom da baš taj vaš kvar nije pokriven garancijom.

Da li ste znali da garancija na motor, kod novogo automobila, u 99% slučajeva znači garanciju na blok motora! Jer proizvođač kaže da su klipovi, karike potrošni materijal. To niste znali, zar ne?

Nezadovoljni kupci polovnih automobila

 

Testoviautomobila RS LOGO

Volvo

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.