Besplatni odgovori: VW Polo 1.2 ili Yaris 1.0?

Pitanje: Uvaženi g.Todoroviću, pratim Vaš rad godinama, trenutno sam u fazi prodaje mog Juga 55 i kupovine nekog mlađeg polovnjaka. Za mene je to auto iz 2006 godine, gledam da bude mlađi od 10 godina, ako je mogiće. Dilema je: VW-ov Polo 1.2 sa 55 4.000 evra ili Toyota 1.0 wt-i ista cena. Prioritetno me interesuju njihovi motori: potrosnja u gradu, snaga u odnosu na karoseriju. Na kraju bih želeo da mi iznesete vaše cenjeno mišljenje o ova dva automobila, kome dajete prednost.

Žena bi trebala da polaže za vožnju sledeće godine, i njoj se više dopada Toyota. Unapred zahvalan, Perić Srđan.

Odogovara Aleksandar Todorović: Poštovani gospodine Periću, hvala vam na poverenju. Pre svega, nije “korektno” porediti Polo sa slabijim agregatom od 55 KS, kada za isti novac možete kupiti snažniju verziju od 64 KS (njih je čak više u oglasima), koja po performansama može parirati snažnijem Yarisu 1.0 VVT-i, koji se može pohvaliti sa pet “metalnih konja” viška, odnosno pri 6.000 o/min, isporučuje tačno 69 KS. Toyotin motor, za razliku od VW-ovog ima varijabilno vreme otvaranja ventila, i raspolaže sa maksimalnim obrtnim momentom od 93 Nm pri 3.600 o/min. Iako je japanski agregat moderniji, i tehnološki napredniji od nemačkog motora, zbog manje radne zapremine nudi manji obrtni moment od slabijeg nemačkog agregata, koji raspolaže sa obrtnim momentom od 112 Nm pri umerenih 3.000 o/min, što je za karoseriju tešku 1.090 kg sasvim dovoljno za tečnu vožnju gradom. Yaris 1.0 je manjih gabarita, i težak je 1.035 kg, ali nudi više mesta za putnike, a to je posebno primetno na zadnjem sedištu. U svemu tome nema nikakvog trika, japanski inženjeri su po ko zna koji put uspeli da motor napakaju na veoma skučenom prostoru. Kada otvorite haubu Yarisa, sve će Vam postati jasno kao dan, odnosno ustanovićete da je sve spakovano u milimetar. Inače, oba motora imaju dva bregasta vratila, četiri ventila po cilindru (dakle, ukupno 12), tri cilindra i radnu kompresiju od 10,5. Uz to, prilično su štedljivi, Toyotin motor na svakih 100 km popije 6,5 litara, a Polo 1.2 12V oko 7,0 litara bezolovnog benzina. U gradskim uslovima vožnje, oba automobila troše oko 7,5 litara.

Snaga u odnosu na težinu karoserije je 15 kg na 1 KS kod Toyote, i 17 kg na 1 KS kod Volkswagena. Međutim, iako Yarisu 1.0 do stotke treba samo 15,0 a VW Polu 1.2 12V oko 17,0 sekundi, u svakodnevnoj vožnji imate sasvim suporotan utisak. Pre svega zbog činjenice da VW-ov motor ima osetno veći obrtni moment, koji postiže na nižem broju obrtaja, pa tako u petom stepenu prenosa od 80 do 120 km/h, Toyoti treba 24,0 sekundi (krivac za tako loš rezultat je i predugačko izračunata peta brzina), a Volkswagenu manje od 20,0 sekundi. Na auto putu, Polo je takođe brži, postiže maksimalnu brzinu od 162 km/h na dovoljno bezbednom broju obrtaja, dok Yaris jedva dohvati 156 km/h, i to u četvrtom stepenu prenosa pri 6.100 o/min. Odnosno, Toyota ne može brže od 150 km/h, koliko postiže u petoj brzini, jer je jurnjava pri obrtajima radilice od 6.100 o/min van svake pameti, kako po motor a tako iz bog sluha onih koji sede u automobilu. Doduše, zvučna izolacija je u Toyoti dobra, ali se trocilindrični motor prilično čuje kada pređe 4.000 o/min. VW-ov motor takođe nije baš najuglađeniji, ali nemački automobil ima temeljniju zvučnu izolaciju, pa je u Polu pri velikim brzinama primetno tiše.

Troškovi održavanja ovih modela su približno isti, ali samo ukoliko upoređujemo cene originalnih rezervnih delova. Yaris nudi i više sigurnosti za putnike, jer je za razliku od Pola koji je na EuroNCAP testu osvojio 4 zvezdice, ostvario maksimalni rezultat od 5 zvezdica. Pored toga, Toyota ima i bolje kočnice, koje se sporije pregrevaju, a pored toga koče jednako dobro i kada je automobil maksimalno opterećen što sa Polom nije slučaj. Takođe, u krivinama je Yaris stabilniji i upravljiviji, tako da ga definitivno preporučujem manje iskusnim vozačima. Dakle, sasvim je jasno koji bih ja automobil kupio da sam na Vašem mestu.

Volvo

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.