Nova Opel Corsa – svetska premijera u Parizu

Posle visoke mode na Pariskoj nedelji mode, Corsa u francusku prestonicu donosi visoki automobilizam. Peta generacija ovog modela treba da siđe sa proizvodnih linija u Ajzenahu i Zaragozi pre kraja godine. Po atraktivnoj početnoj ceni od 11.980 evra, Corsa E može da se naruči u sportskoj verziji sa troje vrata i benzinskim motorom (sve cene odnose se na Nemačku).

Najbolji motor u liniji: Potpuno novi 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo

Prvoklasan, kompaktan, sofisticiran: Sa dužinom od samo 4,02 metra, nova Corsa pruža kvalitete kao što su zabavna vožnja, preciznost i udobnost uz vrhunsku izradu koju su kupci navikli da vide samo u većim i skupljim automobilima. Ali ni u gradu mode nije sve u izgledu – u Parizu je bitno i ono što se krije unutar pakovanja. Najznačajniji element pod haubom modela Corsa E je novi trocilindarski 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo motor, kao deo velike ofanzive pogonskih agregata ove kompanije. Ovaj ultra-moderni pogonski agregat džepnog formata je jedini 1,0-litarski trocilindarski motor u proizvodnji koji poseduje balansnu osovinu, što mu omogućava da postavlja nove standarde u izuzetno niskom nivou buke, vibracija i gruboće (NVH), kao i po pitanju udobnosti vožnje. Kompaktni 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo, u celosti izrađen od aluminijuma, koji je naravno usklađen sa Euro 6 standardom, dostupan je u dve verzije snage, sa 66 kW/90 ks ili 85 kW/115 ks po cenama koje kreću od 14.480 evra (troje vrata) ili 15.230 evra (petoro vrata). Obe verzije imaju izvanredno ubrzanje i dobar obrtni momenat u nižim prenosnim odnosima, sa 170 Nm pri samo 1.800 rpm. Ova osobina najviše dolazi do izražaja pri ubrzavanju od 80 do 120 km/h, što je najbitniji opseg brzine za preticanje, gde ovaj kompaktni pogonski agregat prkosi svojoj veličini i isporučuje veliku snagu pri malom broju obrtaja. Corsa sa 115 ks ostvaruje ovaj prelaz za samo 11,3 sekundi. Opelov moćni novi 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo standardno opremljen Start/Stop tehnologijom takođe poseduje uzornu ekonomičnost: verzija sa troje vrata i 90 ks troši samo 4.3 litre benzina na 100 km u kombinovanom režimu.

• Ultra-moderni pogonski agregati: Ekonomični, živahni motori i menjači sa smanjenim trenjem
• Sveobuhvatna bezbednost: Novi pomoćni sistemi poput Sistema za upozorenje na čeoni sudar
• Prvoklasni enterijer: Dobro organizovana kabina i vrhunska povezivost zahvaljujući IntelliLink sistemu

Linija pogonskih agregata za novu Corsu dodatno je proširena uvođenjem novog 1,4-litarskog turbo motora od 74 kW/100 ks sa maksimalnim obrtnim momentom od 200 Nm, kao i poboljšana Euro 6 varijanta sa prirodnim usisavanjem vazduha, zapreminom od 1,2 i 1,4 litara i snagom od 51 kW/70 ks, odnosno 66 kW/90 ks. Pored toga, potpuno doterani, poboljšani 1.3 CDTI motori sa 55 kW/75 ks i 70 kW/95 ks, koji su takođe u skladu sa Euro 6 standardom, proširuju ponudu motora za Corsu sa dizel strane. Nova generacija turbo punjača omogućava ravnomeran rad motora i ubrzanje pri manjim brzinama uz minimalno stvaranje buke. Obe verzije su standardno opremljene Start/Stop tehnologijom koja štedi gorivo. Najštedljivija dizel verzija Corse – ona sa 70 kW/95 ks, manuelnim menjačem sa pet brzina i sistemom za povraćaj kinetičke energije – može da smanji CO2 emisije modela sa troje vrata na 85 g/km, i da svede potrošnju na 3,2 litre na 100 km u kombinovanom režimu. Time je zaslužila nemačku oznaku efikasnosti A+ (prema Regulativi [EK] br. 715/2007).

Corsa nova crvenaAli nisu samo novi i unapređeni motori ono što vožnju nove Corse čini još zabavnijom i udobnijom. Primena novih sistema prenosa doprinosi i ugodnijoj vožnji i većoj ekonomičnosti. Obe verzije 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo motora uparene su sa potpuno novim manuelnim menjačem sa šest brzina. Ovaj sistem se ističe većom efikasnošću, zahvaljujući konstrukciji koja smanjuje trenje i omogućava veću preciznost. Menjanje brzina u novoj Corsi je lako i glatko, ali i brzo i precizno. Sa dolaskom nove Corse, Opel će ponuditi i 6-stepeni automatski sistem prenosa najnovije generacije, kao i potpuno novi automatizovani manuelni sistem prenosa Easytronic 3.0 koji omogućava bolji, ravnomerniji odziv – savršen spoj jednostavnosti automatskog i efikasnosti manuelnog menjača. Novi Easytronic 3.0 dostupan je za samo 575 evra više nego manuelni menjač sa pet brzina, a uz motor 1.4 ecoFLEX sa 66 kW/90 ks, potrošnja goriva može da se smanji na 4,7 litara na 100 km u kombinovanom režimu, što je jednako 110 g/km CO2 emisija. Naravno, Start/Stop tehnologija je uvek tu.

Vrhunska bezbednost i najbolja povezivost: IntelliLink i pomoćni sistemi

Corsina visoko-kvalitetna kabina je prefinjena, moderna i postavlja nove trendove. Besprekoran dizajn kabine organizovan je oko upadljive kontrolne konzole i instrument table. Dodatno dostupan 7-inčni ekran u boji osetljiv na dodir, koji je deo IntelliLink info-zabavnog sistema, idealno je smešten na centralnoj konzoli između vozača i suvozača. Opelov nagrađivani info-zabavni sistem nudi mnoštvo mogućnosti povezivanja, i kompatibilan je sa Apple i Android uređajima kojima se može upravljati pomoću glasa. Bluetooth i Siri Eyes Free su takođe dostupni. Dostupno je takođe i nekoliko aplikacija, kao što su BringGo za navigaciju, ili Stitcher i TuneIn za internet radio. Opel nudi IntelliLink za varijantu Edition i naprednije varijante, po ceni od samo 300 evra.

Corsa 5 uvodi i mnoštvo pomoćnih sistema, od kojih mnogi nemaju premca u toj klasi vozila. Bi-ksenonski farovi sa LED dnevnim svetlima i svetlima za skretanje ističu se malom potrošnjom energije, dužim radnim vekom i većim dometom, kao i većom sjajnošću i intenzitetom boje, što nesporno predstavlja vrlinu kada su vidljivost i bezbednost u pitanju. Vožnja je još ugodnija uz unapređeni Advanced Park Assist sistem za pomoć pri parkiranju koji sam upravlja vozilom prilikom parkiranja. Side Blind Spot Alert poseduje senzore koji pokrivaju tri metra sa leve i desne strane vozila, i detektuju objekte ili druga vozila u mrtvom uglu vozila. Kad god se drugo vozilo nađe u dometu senzora, aktivira se upozoravajući LED signal na retrovizoru sa odgovarajuće strane. Dodatni paket opreme, koji se sastoji od naprednih funkcija sistema Park Assist i Side Blind Spot Alert, dostupan je za samo 580 evra.

Pomoć pri pokretanju vozila na uzbrdici (Hill Start Assist) deo je standardne opreme, i produžava delovanje kočnice dve sekunde nakon što je vozač skinuo nogu sa papučice kočnice. To sprečava da se Corsa otkotrlja prilikom pokretanja na strmom terenu, ili na primer, kada treba da se krene sa semafora ili parkinga na uzbrdici. Napredne dodatne funkcije kao što je zadnja kamera po ceni od 295 evra takođe mogu da se integrišu, a bezbednost povećavaju i novi sistemi kao što su prednja kamera Opel Eye druge generacije, sa prepoznavanjem saobraćajnih znakova, upozorenjem na promenu saobraćajne trake, asistencijom za duga svetla, indikatorom odstojanja i upozorenjem na mogućnost čeonog sudara. Kako bi pružio maksimalnu bezbednost, sistem upozorenja na mogućnost čeonog sudara (Forward Collision Warning) koristi i zvučni signal i crveni simbol upozorenja koji se projektuje na vetrobransko staklo ispred vozača čim razdaljina između dva susedna vozila pređe minimalnu određenu granicu. Standardno dostupan Sistem praćenja pritiska u gumama upozorava vozača u slučaju prevelikog smanjenja pritiska u nekoj od guma.

Novi elektronski sistem upravljanja osetljiv na brzinu poseduje novu geometriju i kalibraciju softvera upravljačkog sistema za precizniji odziv vozila, veću udobnost i užitak u vožnji. Režim gradske vožnje (City mode) je standardno dostupna funkcija koja olakšava okretanje upravljača pri manjim brzinama i aktivira se jednostavnim pritiskom na dugme. Upravljač, prednja sedišta kao i ThermaTec vetrobransko staklo poseduju mogućnost grejanja kako bi učinili da kabina bude topla i udobna i omogućili dobru vidljivost tokom hladnijih dana.

PITAJTE ALEKSANDRA TODOROVIĆA: Fabia 1.2 Vs Grande Punto Vs Clio 3

Volvo

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.