Da li je Astra H dobra kupovina?

Pitanje: Poštovani gospodine Todoroviću, želimo da kupimo malo bolji i noviji auto. Astra G 1.4 16V je za penziju, prešla je preko 360 000 km, i počela je da troši ulje. Nismo ugrađivali plin, jer smo je retko vozili po gradu. Osim par kvarove, nismo imali probleme, i realno gledano dobro nas je služila. Sada želimo da kupimo Astru H, da li je to pravi izbor za nas? Da li je to kvalitetan auto? Slobodan Ilić.

Odgovara Aleksandar Todorović: Poštovani g.Iliću, logično je da opet birate Opel, ako vas je Astra G kako kažete dobro služila.

Kada govorimo o kvalitetu, moramo da razdvojimo dva pojma. Kvalitet ugrađenih materijala, finalnu obradu, zazor spojeva je jedna stvar, a pouzdanost, broj kvarova je nešto sasvim drugo. Zašto insistiram na ovaj jasnoj podeli? Pa pre svega što je ona kod Astre H veoma izražena. Materijali, plastika u Astri H je odličnog kvaliteta, pa se čak i na modelima koji imaju preko 300,000 km ne primećuje istrošenost.

Vrata se na Astri H lepo zatvaraju i kada automobil ima 400,000 km. Nemci nisu štedeli na izboru kvalitetnih materijala, a i finalna obrada je jako dobra. Solidnost ovog automobila je takva da je ovaj model (hečbek) jedan od omiljenijih na placevima polovnjaka. Na žalost, pouzdanost ovog automobila je tek prosečna.

Toyote, Honde, Mazde pa i jedan VW Golf V, kvare se znatno ređe, ako je verovati nemačkom ADAC-u i TUV-u, koji ovih dana i sami priznaju da su nemeštali glasanje za izbor automobila. Možda više treba verovati britanskom JD Poweru, a možda i ne, koji ovaj automobil svrstava prilično nisko na lestvici zadovoljstva kupaca.

Uprkos svemu tome, benzinski motori 1.4 i 1.6 su relativno pouzdani. Onaj slabiji nema dovoljno snage, muči se i pati se u ovom relativno teškom, i velikom automobilu. Dizelaši jesu skuplji za održavanje, ali je Opel progutao ponos, i priznao da ne ume da proizvede motor pa je kupio od FIAT-a 1,9 JTD (1.9CDTI), odnosno od Isuzua 1.7 CDTI. Dobro je što su u Opelu spoznali na vreme svoje mogućnosti, jer ovi motori spadaju u pouzdanije dizelaše na tržištu.  Ali realno svaki je prešao preko 350 000, 400 000 km, tako da morati biti svesni da će biti popriličnih ulaganja. Jer i da je primerak dobro održavan, uskoro stižu dizne za zamenu, remont turbo punjača, i puno manjih kvarova. Meni je prosto neshvatljiva da i kod dizelaša, ali i kod benzinaca dolazi relativno često da problema sa kompjuterom. Popravke nema, kupuje se nov, a cena nije mala. Opel se ipak nepotrebno brukao sa ovim automobilom, jer sam dobio popriličan broj pritužbi na ovaj automobil. Možete sa Astrom H, biti mirni kada je korozija u pitanju, jer su izgleda od “FIAT-a” kupili i sistem za zaštitu od korozije, FIAT je taj problem rešio daleko pre izvikanog nemačkog Opela. Problem je što kod tako starih automobila morate često kod majstora, i što ako smo realni, rentabilnost tako starih automobila je upitna. Meni je izuzetno teško da sada 2021. godine nađem Astru H u dobrom stanju. Provereni auto placevi nemaju u ponudi ovaj model, a razumljivo je i zašto im se ne isplati da prodaju kola starija od 10 godina, jer sa tim kolima imaju premale zarade, a previše briga i brdo nezadovoljnih kupaca. Ponekad se pitam zašto postoji placevi koji prodaju kola od 3 000 ili 4 000 evra. Dugoročno,  neće opstati…

 

OVO JE SAMO UVOD U MOJ ODGOVOR PORODICI PAVLOVIĆ. KOMPLETAN ODGOVOR I ODGOVORI NA NJIHOVA DODATNA PITANJA NEĆE BITI OBJAVLJENI ONLAJN IZ RAZUMLJIVIH RAZLOGA. HVALA NA RAZUMEVANJU.

 

Dušan Sremčević: Aleksandar Todorović je profesionalac!

PROVERENI POLOVNI AUTOMOBILI: NAJBOLJIAUTO.com

Pronalazim za vas polovne automobile

Pitajte Aleksandra Todorovića

RAČUN: 285233504000184788
Sberbank

Volvo