TESTIRALI SMO: VW Polo 1.2TSI Bluemotion

Polo je i dalje je najkvalitetniji automobil u B segmentu. Niko nema tako dobro uklopljene plastične delove u enterijeru, obruč upravljača koji tako savršeno leži u rukama i tako dobro podešeno ogibljenje, koje je dovoljno udobno, ali i dovoljno sigurno, tvrdo kada jurite autoputem 180 km/h. Motor 1.2 TSI od 90 KS, kao i fenomenalni menjač, dovedeni su do savršenstva. Agregat pruža 160 Nm, ali imate utisak da je to mnogo više jer ovu silu nudi u rasponu obrtaja od 1.400 do čak 3.500 o./min. radilice. U krivinama izuzetno precizno i mirno prati željenu putanju vozača, što vam, uz vrhunske kočnice koje se lako doziraju, može izmamiti veliki osmeh na licu. Polo nudi i odličnu bezbednost. Zahvaljujući najboljem VW-ovom dileru u Srbiji, Amarket Autu iz Kragujevca, saznaćete da li je možda ovo automobil za vas, ali i koje su mane VW Pola. Košta 12.800 € sa paketom opreme Comfortline – manje nego što vredi, a vredi duže od konkurencije (najbolje drži cenu).

Tekst i foto: Aleksandar Todorović

Testoviautomobila-RS-LOGO

 

Ljubitelji VW-ovih automobila najveću manu restilizovanog Pola, nedovoljno originalan dizajn neće ni primetiti. I zaista, ako uporedite Polo sa novim Golfom VII, možete zaključiti da manji VW izgleda sasvim pristojno, dopadljivo i moderno. Kad se pored Pola pojave Clio IV ili Peugeot 208, onda utisci naprasno postanu drugačiji.

Zaista, Polo je ušao u svoju šestu godinu proizvodnje, i neki mlađi automobili izgledaju atraktivnije i modernije, te “mali” VW pored njih deluje pomalo umorno. Ne privlači danas poglede prolaznika kao nekada. Ali zar lepota nije prolazna kategorija? Ono što je danas lepo, sutra više nije. Sasvim je dovoljno što redizajnirani Polo izgleda bolje od nove Škode Fabije, i što je od nje puno kvalitetniji.

aleksandar-todorovic-testovi

Škoda je i dalje druga liga u VW-ovoj grupi. Polo je izuzetan mali porodični automobil koji nudi daleko bolji hendling i mnogo više uživanja za volanom od svoje konkurencije.

Kad smo kod volana, on šalje dovoljno povratnih informacija sa puta, a i dovoljno je direktan, precizan i lagan kada manevrišete gradom. Nema puno automobila koji se jednako lepo voze gradom i sa gasom do poda. Ovaj Polo se ne stidi ni mnogo većih, ni mnogo skupljih automobila.

palac-goreŠtedljiv moderni turbo benzinac, u proseku troši 5,9 litara, ispunjava ne samo Euro 6 normu, već EU 6 plus. Vrlo dobra međuubrzanja, veoma elastičan agregat. Odlična bezbednost, 90% na EuroNCAP kreš testu je najbolji dokaz da je ispred konkurencije i po ovom pitanju. ESP je serijski na svim modelima. Fantastičan, izuzetno precizan i dobro usklađen petostepeni manuelni menjač. Izuzetno stabilan, i neutralan automobil. Okretan, pregledan, ugodno ga je voziti po gradu. Dobro oslanjanje i pristojno dobra zvučna izolacija. Odlična prednja sedišta. Direktan i precizan servo upravljač koji verno prenosi vozaču šta se događa pod točkovima. Izuzetno siguran automobil i pri maksimalnoj brzini. Veoma otporan na bočni vetar. Vrhunske kočnice koje se lako doziraju, bolje od proseka klase. Izuzetno pregledni instrumenti. Moćni farovi, odličan dubok i širok snop. Dobra ergonomija i dobro raspoređene komande, i krupniji vozači mogu naći idealnu poziciju za volanom. Veoma mekana pedala kvačila. Vrhunski kvalitet izrade, ugrađeni materijali primereni skupljim automobilima već u osnovnom paketu opreme. Odlično drži cenu, brzo se preprodaje. Dobar imidž u Srbiji i regionu. Paleta izuzetno štedljivih motora. Odličan start/stop sistem sa rekuperacijom energije. Ovo je pravi nemački automobil.

mane-palac-dolePozadi nema puno mesta, zadnja klupa je prosečno udobna. Osnovni paket siromašan. Dizajn ne izaziva emocije, jednostavne linije karoserije. Dosadan i hladan enterijer. Prosečan gepek, koji preklapanjem naslona nudi manje od najboljih u klasi. Slab osnovni benzinac od 60 KS. Dizel verzije su skupe, nudi se samo motor koji ima tri cilindra. Neke marke automobila za ovu cenu nude i alu felne. Maksimalna brzina je za 4 km/h manja od obećane. Manuelni klima uređaj se neće svima dopasti. CD plejer posle 45 minuta nije u funkciji ako grejete kabinu. Šesta brzina nedostaje – Yaris 1.3 košta manje a ima šestostepeni manuelni menjač. Prostor za limenke i čaše nedovoljan i ne baš idealno raspoređen. Mali rezervoar za gorivo – samo 45 litara. Zvučnici su tek prosečnog kvaliteta. Skupa doplata od 1.000 € za snažniju 1.2 TSI verziju od 110 KS. U senci većeg Golfa VII.

Testoviautomobila-RS-LOGO

Spojevi su odrađeni bolje nego kod Mercedesove A klase ili BMW-a serije 1. Preterujem? Proverite sami zazore na spojevima u putničkoj kabini, ali sve, i one koji nisu vidljivi okom na prvi pogled. Ne želim da tvrdim da se VW Polo manje kvari od Mazde 2, Toyote Yaris ili Honde Jazz – “japance” na njihovom terenu nije moguće dobiti – ali Polo, za razliku od ovih izvrsnih automobila (uskoro u naše salone stiže i potpuno nova Mazda 2), jeste pravljen za vozače u Evropi, u punom smislu te reči. Sedite u ove automobile i probajte da se namestite, ali tako da ne gledate pravo u krov.

finalna-obrada-vw

Polo ima i dalje najbolju ergonomiju u klasi, kao i najbolja sedišta i volan koji ima dovoljno velike hodove podešavanja gore/dole i napred/nazad. Polo ima i odlično odmorište za levu nogu, koje je tako lepo uvučeno da, ako odgurnete sedište do kraja, možete gotovo idealno ispružiti levu nogu. Kada ispružite i desnu i pritisnete gas do poda, uživanje može da počne. Šalu na stranu, ovaj VW Polo jeste konstruisan za autoban i traži tih 180 km/h koje ovaj 1.2 TSI motor teško ostvaruje. Jako lepo ubrzava do 150 km/h, dok do 160 km/h već traži vaše strpljenje, a do 180 km/h morate biti tvrdoglavi kao magarac. Zaista, potrebno je vreme da u petom stepenu prenosa postigne brzinu koju Polo želi. Dok vozite ovaj automobil, pitate se ko njime upravlja – vi ili on? Motor 1.2 TSI kao da traži neke određene obrtaje. Jako lepo zvuči na 4.000 o./min. Buka je pri 170 km/h slična kao pri 150 km/h, pa zašto onda voziti sporije? Naravno, kod nas je ograničenje 120 km/h, pa to morate poštovati. Nije nužno da Polo vozite brzo, možete uživati u muzici, ali ne i ako ste uključili grejanje. Polo ima istu manu kao i neki Opeli. Ako pustite grejanje da radi sat vremena, CD u plejeru će se usijati, jer očigledno kanali za grejanje prolaze pored kućišta lasera. Kad sam izvadio CD posle nekih 40 minuta, gotovo sam opekao ruku. S druge strane, zvuk motora je dobar, a šumovi od vetra su minimalni za ovu klasu (ko hoće pravu tišinu, neka kupi Golf VII).

Napred se sedi lepo, a pozadi samo ako ste niski i ne preterano razvijeni, jer Polo nije predviđen za razvoženje osoba iznadprosečnih gabarita, ali, ako mora, on to može, jer ima odličnu nosivost od 510 kg. Gepek zadovoljava prosek proseka u ovoj klasi. Kad se obore nasloni, nije ni prosečan, ali dobro, VW mora da nekom proda i Golf Variant, koji je mnogo bolja kupovina od Škode Octavije A7, automobila koji je u Srbiji jako cenjen pre svega zbog ogromnog gepeka. Ali ne čini auto samo gepek. I Wartburg je imao dužinu, a bogami i stas, ali i pristojan prtljažnik. Škoda Octavia nije Wartburg limuzina sa “četiri metra dima”, ali i taj Wartburg je u svoje vreme imao svežiji dizajn nego Octavia A7. Ali, šta da se radi. U VW-ovom koncernu, Seat mora da ima najlepše, a Škoda najružnije automobile. Ovo navedeno ljubiteljima VW-ove tehnike ne znači ama baš ništa, jer je Seat sve atraktivniji i sve neuspešniji, a Škoda je sve odbojnija i sve prisutnija na tržištima širom Evrope. Izgleda da kupcima originalan dizajn nije prioritet. Zbog svega toga, može se reći da je Polo zlatna sredina, a to dobro dođe kad poželite da ovaj VW prodate, jer on jako dobro drži cenu, što znači u ovoj krizi koja nam tek predstoji.

VW Polo je zaista odličan automobil

VW Polo je ubedljivo najbolji nemački automobil u B segmentu, kada se sve uzme u obzir. Ovo je takođe najudobnije nemačko vozilo u ovom segmentu. Kao što sam pomenuo, Polo ima najbolji hendling i stabilnost u klasi, jer je za pola koplja bolji od do sada neprikosnovene Ford Fieste, koja je godinama važila za najupravljiviji automobil u B segmentu gde je konkurencija najžešća. Štedljivi motor od “samo” 90 KS je iznenađujuće elastičan i štedljiv, prosečno troši ispod 6,0 litara, pa se dobro zapitajte da li vam treba neki skuplji dizelaš. Prava je šteta što nema veći rezervoar, jer 45 litara je malo za duža putovanja – konkurencija nudi više. Polo dolazi sa pristojnom serijskom opremom Comfortline (za spisak opreme kliknite ovde), a cena mu je konkurentna – košta kao Clio IV. Očekivao sam da me Polo iznova pozitivno iznenadi, na kraju sam bio oduševljen ovim automobilom. To netalentovani vozači možda i neće moći u potpunosti da razumeju, ali moje uživanje je zaista neizmerno kad ugledam u retrovizoru vozače BMW-a, u krivinama, kako odustaju od potere za Polom koji, u rukama dobrog vozača, niže krivine kao da ide po šinama. Zapravo, vozači starijih BMW-a sa benzinskim motoroma bez turbo punjača nikako ne mogu da shvate kako ovaj 1.2 TSI dobro vuče. Ali nije fer da se sprdamo sa vozačima koji sede u automobilima kojima nisu dorasli, jer vozači iz godine u godinu sve slabije vladaju vozačkom tehnikom i sve se više oslanjaju na elektroniku kao što je ESP, EDB, ABS. Zaista je prava šteta što veliki broj potencijalnih kupaca ovog automobila nikad neće shvatiti koliko su limiti ovog Pola visoki. Uostalom, VW je uvek pravio automobile koji mogu bez problema da odmah ugoste dva puta snažniji motor od onog koji trenutno imate. To je, po meni, možda najbolja osobina VW-ovih automobila u poslednjih četrdesetak godina.

Pravi vozački automobil

Dinamika vožnje kod Pola pripada “golf” klasi. Automobil se ponaša vrlo slično kao “penzionisani” Golf VI, što je u ovoj klasi retkost. Polo je toliko zreo automobil da ćete posle npr. Golfa V biti više nego zadovoljni ovim Polom, koji ima skoro sve što i mnogo skuplje limuzine, osim mesta na zadnjoj klupi. Ukoliko vam je prtljažnik od 280 litara koliko Poli nudi dovoljan, zaboravite na Golf i opredelite se za Polo, koji je najsvestraniji automobil ovog brenda. U gradu ga je zadovoljstvo voziti – motor tako lepo vuče da će, koliko god bili netalentovani za izbor prave brzine, Polo ići onoliko brzo koliko vi to želite. Pedala kvačila je mekana, pa verujem i da će dame u štiklama biti zadovoljne. Ubrzanja jesu dobra, do stotke stiže za 10,8 sekundi, a maksimalnu brzinu od 180 km/h ostvaruje posle podužeg zaleta, ali može da je održava duže vreme bez problema. Ne morate puštati gas u krivinama, jer Polo jako lepo prati putanju, ne oseća turbulencije od kamiona i vrlo je otporan na bočni vetar. Ovo je odličan auto za sve one koji puno putuju i puno žure. Polo je stvoren za velike brzine i ne zamara vas kada jurite brže nego što ponekad uslovi puta to dozvoljavaju. Ima se utisak da oslanjanje i karoserija Pola mogu da izdrže motor od190, a ne samo 90 KS. Uostalom, sa ovim receptom je VW i pokorio svet, zar ne?

Ispred svih

Navodim vam precizna merenja, pa je najbolje da procenite sami da li je i koliko je Polo ispred konkurenata u svojoj klasi. Kočenje je svakom vozaču jako bitno, kako početniku, tako i onom koji obožava jurcanje po putu. VW Polu pri brzini od 100 km/h do zaustavljanja treba 36,5 metara. Glavnim konkurentima treba: Cliu 37,4 m, Puntu Evo 37,2 m. Ta razlika je pri brzinama primerenim autoputu daleko veća, pa Polu pri brzini od 140 km/h treba 72,9 m, a Mitsubishi Coltu čak 81 metar. U takozvanom “split kočenju”, kada nisu svi točkovi na istoj podlozi, Polo je još ubedljiviji – zaustavlja se za 125 m, Clio za nešto više od 150 m, a Punto Evo za 140 m. Najbolja je u ovom segmentu Fiesta sa 99 metara. U slalom vožnji, Polo je najbrži sa prosečnom brzinom od 63 km/h, dok je prosek ove klase 61 km/h.

Kod dužih putovanja jako je bitno da je buka koja dopire do putnika što manja. Pri brzini od 130 km/h, u Polu je buka 71 dB, a za 10% su bučniji Honda, Punto Evo (72 dB), dok je za 30% bučniji Colt (74 dB, tolika je buka u Polu pri brzini od 160 km/h), a Ford Fiesta i Renault Clio jednako su tihi kao VW-ov automobil. Šteta je što Polo nema veći rezervoar za gorivo (samo 45 litara), jer Clio nudi 55 litara, a Citroen C3 50 litara. Polo oduševljava i malim prečnikom okretanja od samo 10,5 m – Puntu treba 11,3 m. Naše kupce pre svega zanima potrošnja, koja je na testu iznela 5,9 litara, ili tačno za litar u proseku manje nego kod konkurencije sa motorima slične snage. Ukupan utisak je na kraju jako dobar. Finalna obrada i kvalitet su definitivno nemački, kao i dizajn ovog automobila. Ovo je idealan auto za one koji, pre svega, cene jeftino održavanje, nisku potrošnju i elastičan motor. Pored toga, Polo 1.2 TSI je u svakoj situaciji dovoljno brz, siguran i predvidljiv, pa je odličan izbor početnicima za volanom. Odličan je izbor i za mlađe porodice sa manjom decom. Oduševiće zaljubljenike u vožnju, ali i one koji su celog života vozili dobre i prilično skupe automobile.

Polo je za svaku preporuku!

Da li ste se nekad zapitali kako treba da izgleda savršen automobil za manju porodicu, odnosno – kakav osećaj za volanom on treba da vam pruži? Svakako da jeste, jer u suprotnom ne biste stigli do ovog dela teksta. Kako izgleda vaš idealan porodični automobil? Kako zamišljate idealnu vožnju? Priznajem – mi zapravo i ne znamo kakav je osećaj vožnje u “savršenom” gradskom automobilu, ali ga ipak želimo i čekamo da nam ga neko drugi osmisli za nas. Volkswagen to čini već godinama, u malom-velikom automobilu, koji će ispuniti sve potrebe prosečnog vozača u Srbiji. Prevazilazi klasu kojoj pripada. U Polu se osećam kao u Mercedesu A klase. Sve mi je potaman, sve je kvalitetno, mogu sa malim automobilom i na duži put bez zamora, a kada pogledam u cenovnik i vidim da testirani automobil košta 12.000 €, ne mislim da je ovaj automobil skup. Vi dakako, možete da mislite da je Polo skup sve dok dobro ne upoznate mogućnosti ovog modela, a bojim se da je kraća test vožnja nedovoljna za tako nešto.

Šta ona kaže: Polo kod mene ne izaziva emocije. Enterijer je hladan, dosadan i hiljadu puta viđen. Polo je kvalitetno konstruisan, ali da li su stilisti VW-a videli kako izgleda npr. Clio IV? Ne bih kupila nov Polo 1.2 TSI, ali kao polovnog bih ga uvrstila u uži izbor, jer se polovna stvar ne kupuje srcem, već zato što je dobra. Kao nov, mislim da je praktičnije kupiti malo veći automobil za sličan iznos novca.

Kome je namenjen ovaj automobil?

VW ima svoju armiju vernih kupaca. Kada bi kupci polovnih Golfova sa TDI motorima malo racionalnije razmislili, brzo bi shvatili da je bolje kupiti nov Polo sa TSI motorom, umesto polovnog Golfa dizelaša, sa kojim kvarovi poput otkazivanja plivajućeg zamajca, turbine, zapušavanja dizni mogu sa vašeg računa skinuti mnogo novca.

Danas polovni automobili nisu više ono što su nekad bili. Danas su polovnjaci “bolesnici” čije je “lečenje” postalo nesnosno skupo. Svakako, Polo nije veliki automobil, ali nudi jako puno. Nudi i garanciju od četiri godina, a možete dobiti i gratis još jednu godinu ukoliko nastavite da održavate auto u ovlašćenom servisu (Amarket Auto to nudi). Motor nudi sasvim pristojne performanse, lepo vuče još na nižim obrtajima i jako je štedljiv. Morate biti baš oštri sa gasom da biste potrošili preko 7,5 litara goriva na 100 km. Jedina mana je što je malo skuplji od konkurencije i što danas ima modela koji nude bolju opremu i izgledaju znatno modernije. Izbegnite banke, jer imaju lihvarske kredite u Srbiji, i odnos prema građanima ove države takav da im je cilj isisavanje novca iz Srbije i prebacivanje u matice u Austriji, Italiji, Grčkoj. Kupujte automobil za keš, pa ako nemate dovoljno za Polo, odaberite jednako kvalitetan i štedljiv VW UP! koji Amarket Auto u Kragujevcu nudi po ceni Dacije, odnosno za 8.362 €. Drugi VW-ovi dileri u Srbiji nemaju ovaj auto po navedenoj ceni. Više informacija na 034/354-616.
Polo je idealan flotni automobil: dovoljno je jeftin za održavanje, ima proverenu mehaniku i izuzetno dobro drži cenu. Polo nudi ljubav i pouzdanost na duže staze, što je danas, u krizi, postala osobina koja se veoma ceni. Ja bih kupio ovaj automobil – a vi?

Cena: od 10.300 €

DIMENZIJE
Dužina: 3.970 mm
Širina: 1.680 mm
Visina: 1.480 mm
Međuosovinski razmak: 2.470 mm
Prtljažnik: 280/952 l
Težina: 1.107kg

MOTOR
Zapremina: 1.197 ccm
Snaga: 90 KS pri 4.800 o./min.
Obrtni momenat: 160 Nm pri 1.400-3.500 o./min.

PERFORMANSE
Ubrzanje od 0 do 100 km/h: 10,8 s
Maksimalna brzina: 184 km/h
Potrošnja (fabričko obećanje): 4,7 litara
Potrošnja na testu: 5,9 litara

EuroNCAP kreš test: 5 zvezdica

Pogledajte odgovore na vaša pitanja u rubrici Pitajte Aleksandra Todorovića

Volvo

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.